Afgelopen zaterdag was ik op locatie gegaan vanuit Apeldoorn naar het Drenthse Ruinen. Wie vroeger tijdens de topografie lessen stiekem heeft liggen tukken: Ruinen ligt ergens tussen Meppel en Steenwijk in, maar dan ongeveer aan de kant van Hoogeveen en dan iets terug richting Havelte….eh ja…, duidelijk zo he :weetniet
De auto dus lekker volgepakt met het complete wapenarsenaal aan detail- en poetsspullen, verlaging of een schroefsetje was in dit geval dus niet meer noodzakelijk.
Na een ritje van krap 40 minuutjes, “ja het was rustig op de weg om 8 uur ’s ochtends en nee sorry, ik heb niet echt netjes 120 km/h gereden”, aangekomen op de plaats van bestemming. Gelijk een rondje om de auto gedaan en een inschatting gemaakt van de werkzaamheden.
Aangezien dit een project-auto is waar vrijwel dagelijks aan gesleuteld wordt en monteurs net zo vaak hun handen wassen als dat Geert Wilders op vakantie gaat naar Marokko, was de eerste aanblik van de auto nogal, eh.. mja, zeg maar “vettig”. Denk daar dan ook een beetje het nodige stof en andere soorten van humus en smots bij, et voila: een mooie klus!
De auto zag er verder goed uit. Goed in de zin van ‘staat van dienst’. Nergens roest of narigheid te bekennen, hier en daar een steenslagje of wat krasjes, maar nergens echte noodreddende taferelen kunnen vinden op 2 (kleine) dingen na. De rechter portier (ooit vervangen) was belabberd gespoten en had nogal last van een flinke doffe plek. Verder leek het erop alsof de auto een weekje op visite was geweest bij de Hoogovens in IJmuiden. Rondom was ie voorzien van een soort bruine pitjes/metaalpitjes die vast in de lak zaten gesmolten. Dat wordt flink kleien dus! ]-0
Voor…
Na…
Het inmiddels bekende “spray-spuit-sop-was-en-droog-cleaning-rondje” de revue laten passeren om vervolgens de auto de brug op te duwen en aan de slag te kunnen met het polishwerk. Dat een brug een welkome aanvulling is tijdens detail- en poetswerkzaamheden wordt hierbij direct bevestigd! Geen moeilijke houdingen en knieënwerk, gewoon even op het knopje drukken en de auto komt weer wat omhoog, echt ideaal! (Binnenkort dus ook poetsbruggen te koop in de Carclean webshop? )
Auto rondom gedaan met de Menzerna Intensiv op een Oranje LC pad, daarna overgaan op de SSR1 icm een witte Lake’s pad. IPA wipe-down en vervolgens een mooie glaze laag aangebracht met White Diamond. Na dit te hebben uitgepoetst de auto met de EX-P sealant bedekt en een half uur laten curen. Lakwerk is afgewerkt met Collinite voor optima glans en dito bescherming.
Deur met de doffe plek voor…
En na…
Rest van de foto’s…
De afwerking zat ‘m deze keer niet in de trims, de bandjes, of de velgen...Nee ook onder de kap werd nog ff het 1 en ander opgepoetst…
De eigenaar zou komende week de wielen er weer onder zetten, ben erg benieuwd naar het totaal plaatje!
Thnx 4 reading, en graag weer tot een volgende "P@ Polish repo"
Greetings,
P@rick
De auto dus lekker volgepakt met het complete wapenarsenaal aan detail- en poetsspullen, verlaging of een schroefsetje was in dit geval dus niet meer noodzakelijk.
Na een ritje van krap 40 minuutjes, “ja het was rustig op de weg om 8 uur ’s ochtends en nee sorry, ik heb niet echt netjes 120 km/h gereden”, aangekomen op de plaats van bestemming. Gelijk een rondje om de auto gedaan en een inschatting gemaakt van de werkzaamheden.
Aangezien dit een project-auto is waar vrijwel dagelijks aan gesleuteld wordt en monteurs net zo vaak hun handen wassen als dat Geert Wilders op vakantie gaat naar Marokko, was de eerste aanblik van de auto nogal, eh.. mja, zeg maar “vettig”. Denk daar dan ook een beetje het nodige stof en andere soorten van humus en smots bij, et voila: een mooie klus!
De auto zag er verder goed uit. Goed in de zin van ‘staat van dienst’. Nergens roest of narigheid te bekennen, hier en daar een steenslagje of wat krasjes, maar nergens echte noodreddende taferelen kunnen vinden op 2 (kleine) dingen na. De rechter portier (ooit vervangen) was belabberd gespoten en had nogal last van een flinke doffe plek. Verder leek het erop alsof de auto een weekje op visite was geweest bij de Hoogovens in IJmuiden. Rondom was ie voorzien van een soort bruine pitjes/metaalpitjes die vast in de lak zaten gesmolten. Dat wordt flink kleien dus! ]-0
Voor…
Na…
Het inmiddels bekende “spray-spuit-sop-was-en-droog-cleaning-rondje” de revue laten passeren om vervolgens de auto de brug op te duwen en aan de slag te kunnen met het polishwerk. Dat een brug een welkome aanvulling is tijdens detail- en poetswerkzaamheden wordt hierbij direct bevestigd! Geen moeilijke houdingen en knieënwerk, gewoon even op het knopje drukken en de auto komt weer wat omhoog, echt ideaal! (Binnenkort dus ook poetsbruggen te koop in de Carclean webshop? )
Auto rondom gedaan met de Menzerna Intensiv op een Oranje LC pad, daarna overgaan op de SSR1 icm een witte Lake’s pad. IPA wipe-down en vervolgens een mooie glaze laag aangebracht met White Diamond. Na dit te hebben uitgepoetst de auto met de EX-P sealant bedekt en een half uur laten curen. Lakwerk is afgewerkt met Collinite voor optima glans en dito bescherming.
Deur met de doffe plek voor…
En na…
Rest van de foto’s…
De afwerking zat ‘m deze keer niet in de trims, de bandjes, of de velgen...Nee ook onder de kap werd nog ff het 1 en ander opgepoetst…
De eigenaar zou komende week de wielen er weer onder zetten, ben erg benieuwd naar het totaal plaatje!
Thnx 4 reading, en graag weer tot een volgende "P@ Polish repo"
Greetings,
P@rick