• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glanzende koplampen

Thibault De Paepe

Detailing trainee
7 nov 2016
5
45
29
Gent
beste forumleden,

Ik zit nu al even met een vraag, en misschien kan iemand van jullie mij met zekerheid verder helpen.

Af en toe kom ik een wagen tegen op meetings waarvan de koplampen een mooie (gekleurde) glans hebben.
Nu is mijn vraag; komt die glans door het polijsten van de koplampen? of door een transparante folie op de koplampen?

Ik plaats hier even een foto bij, zodat jullie weten waar het precies over gaat.
(Alvast mijn excuses aan de eigenaar, mocht die persoon zijn eigen wagen tegenkomen.
Deze dient enkel als voorbeeld, en is trouwens een heel knappe wagen in mijn ogen.)

Bedankt voor jullie antwoord.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    153,3 KB · Weergaven: 518
Hey Thibault,

Wanneer je een gewone koplamp polijst ontstaat er geen gekleurde glans. Ik vermoed dus dat het inderdaad een folie betreft of een bepaalde coating. Misschien zelfs een bepaalde UV-filter die aangebracht is.


Greetz
 
Op Truus zit ook zo'n gloed maar volgens mij zit dat in het kunststof.... Maar ik laat mensen met vol verstand hier dan verder op reageren.... ;)
 
Heeft het ook niet te maken met de kleur lamp die erachter zit? Ik heb blauw lampen erin en die geven een blauwe gloed af.
Tevens wat nameless zegt klopt ook lijkt me ook aan de lamp te zien op de foto.
 
Deze gloed had ik ook op mijn vorige auto, die had heldere koplampen met halogeentjes.

De DS met heldere koplampen met xenon en led heeft het ook. Eens met @nicknameless het zit hem gewoon in de afbuiging van het licht in combinatie met de vorm van de koplamp.
 
Laatst bewerkt:
LED-verlichting zal het niet zijn, aangezien ik zelf ook LED-verlichting heb..
Ik vraag het even aan de eigenaar zelf en indien interesse laat ik het zo snel mogelijk op dit topic weten.

Gok ik goed als jij een Golf rijd? En hebben die Full LED verlichting? Ik dacht dat dit alleen op de grotere auto's zat...
Stoer...
 
Bedankt voor jullie meningen.

het ligt dus enkel en alleen aan het licht en een goeie kwaliteit foto.
En het super onderhouden van de auto.

Jammer genoeg geen folie, coating of polish om hetzelfde resultaat te krijgen.
Ik zal hem eens wat meer in de zon moeten zetten
 
Als er ergens een coating op zit (bijv. UV-block, om de kunststof stabieler te houden qua chemische samenstelling), dan zie je altijd een afwijkende kleur als je onder een hoek naar zo'n oppervlak kijkt. Het is een beetje vergelijkbaar met de kleur die Xenon koplampen lijken te hebben: bij kijken onder een hoek lijken deze ook vaak blauw of groen van kleur, door de kijkhoek te veranderen zal ook de schijnbare kleur veranderen.
 
Er is folie voor in verschillende kleuren.
En de heren tuners willen dit wel eens gebruiken.
Als je op een timing beurs loopt zie je ze ook vaak staan de Auto,s met gekleurde koplampen.
 
Laatst bewerkt: