• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

glas coating op ruit met steenslag

Vinie90

Detailing addict
27 dec 2017
25
70
Goes, Zeeland
(m'n eerste topic, dus zeg gerust als ik het anders moet aanpakken)

Zoals de titel zegt wil ik graag een coating op (voornamelijk) m'n voorruit zetten.
Echter heeft deze best wat steenslag. Lastig om op foto te zetten.

aangezien je toch zo'n 50 euro kwijt ben aan de totale coating inclusief voorbereiding zat ik er aan te denken een nieuwe voorruit te laten plaatsen. Wat zijn jullie meningen hier in? Of vult de coating (nanolex ultra glass) deze kleine putjes?

Graag jullie mening!
 
Hey Vinie,

Een nieuwe voorruit kan flink wat kosten, mits je er voor verzekerd bent. :) En ook een nieuwe voorruit zal je in een coating willen zetten.

De coating zelf in huis halen kan geen kwaad en je kan hier meerdere ruiten mee behandelen. Dus of je een nieuwe voorruit neemt en coat of je huidige, dat is aan jou de keus. :)
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Met de nanolex kan je toch wel een paar raampjes doen hoor, dus daar hoef je het niet voor te laten.

De coating vult zeker geen putjes. Het is wel een geweldig product.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
+1 voor de reacties, de coating is zeker aan te raden. Je doet er wel enkele ruiten mee.
Het vult inderdaad geen putjes maar wel een goede werking
Het verwerkt ook makkelijk en ik behandel er ook de zijruiten mee en op me eigen auto te achterruit.
 
Hoe ervaart het produkt op een achterruit die getint is? Moet er daar met iets rekening worden gehouden? Of kan je het gewoon aanbrengen zoals op de voorruit?
 
Ik heb de binnenkant van mijn voorruit inderdaad ook behandeld. Ik praat nogal met consumptie. De luchtroosters onderaan de voorruit fungeren dus veelal als lekbak. :p
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
+1 voor Altos. Dat bedoel ik inderdaad. Als ik al een sealant zou zetten heb ik geen zin in miserie met de tint van de ruit. De structuur van gedompeld glas verschilt dus niet met die van de voorruit?
 
Laat ons ook eens een grapje maken ;)

Af fabriek getint ook geen probleem.

Ik heb zelf rondom gecoat, maar zie er eerlijkgezegd niet de meerwaarde van.

Zou het ook geen 2e keer doen. Voorruit en panodak is mooi zat.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Tuurlijk laat ik jullie eens een grapje maken. Ik dacht dat ik iets stoms had gezegd of gevraagd.
Je bedoelt dat je geen meerwaarde ziet in het rondom coaten? Zou je überhaupt dan nog enige bescherming aanbrengen op de zijruiten? Al was het maar Rain-X dan ofzo? Hoe ervaar je de coating op de voorruit? Zou je dat opnieuw doen?
 
Ondanks dat ik redelijk sceptisch was, ben ik nou lyrisch over glas coatings.

Het is het leukste als je even stil staat tijdens de regen en dan opeens een puist gas geeft. Kan daar echt geen genoeg van krijgen

En ja ik ga voortaan de nanolex op al mijn auto’s smeren.

Op de zij of achterruiten kan ik de meerwaarde niet echt ontdekken.
 
Ik zie de meerwaarde absoluut wel op mijn auto, snel gedroogde zijruiten beslaan ook minder snel. op de achterruit heeft het minste effect bij mij, die is zo snel vies op een hatchback dat de werking snel afneemt, tot je de volgende keer de ruiten weer schoonmaakt uiteraard.
Skoda heeft er een handje van een soort waas van water over de zijruiten , bij de spiegels, wat nu volledig verdwenen is met antiregen spul (TW nu)
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en M3fan