• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glas in de was?

Stefan O

Detailing guru
14 mei 2016
1.005
173
Steenwijkerland
zag op YouTube een filmpje over glas in de was zetten.
Eerst glascleaner, dan klei, dan weer glascleaner en dan in de gewone autowas.
Kan dat? Werkt dat?
Ziet er een beetje vreemd uit maar als het echt werkt ga ik dat ook proberen.
Iemand ervaring mee?

Kan zeker. Absoluut niet je voorraam doen ivm witte waas. De rest kan wel maar het houd niet goed op glas. Je kan beter gewoon een raam coating of sealant hiervoor gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een goede ervaring met de glas sealant van Nanolex. Ik verwijder eerst het loszittende vuil met water en shampoo, vervolgens verwijder ik het vastzittende vuil met klei waarna ik het geheel afwerk met een glass polish. Na al deze voorbereidende handelingen breng ik de sealant op.

Het resultaat is een schoon en glad oppervlak waaraan minder snel vuil zal hechten. Ook waait het water er boven een bepaalde snelheid er vanaf.

• Leuk
Reacties: Jansen
Je krijgt een waas bij gebruik ruitewissers. Hetzelfde effect als wat je hebt wanneer en je een wasstraatje hebt gedaan, die spuiten over de hele auto wax. En je standtijd wordt erg verkort omdat wax gemaakt is voor lak en niet glas.

Ik heb zelf voor een glas coating gekozen (wat tembaco ook zegt) en dat werkt erg goed. TW rain Repellent is financieel een erg goede, gebruik zelf DJ Glass Coating vanwege de lange standtijd.

Misschien is dit wat :
https://forum.Carclean.com/threads/prijzen-mensen-prijzen.16338/

Rain X werkt ook gewoon goed, heeft bij een goede voorbereiding een standtijd van rond de 4 maanden. Ik heb zelf mijn ramen in de Gyeon View staan. Kost even een tweetal uurtjes, maar heeft op mijn oude auto er toch zeker anderhalf jaar op gezeten (toen ruilde ik hem in). Na een jaar werden de waterafstotende eigenschappen pas ietsjes minder!

Ik had al zo'n idee. Dus een glas sealant oid zal het beste werken. Ik zal me er eens in verdiepen. Ik heb nog wel een nano goedje liggen, kijken wat dat gaat doen. Bedankt voor de reacties.

Ben morgen van plan, als het weer tenminste meevalt om onze pa hun autoruiten te polijsten met Rupes witte pad (finishing) en polijstproduct zal dan van Professional PB zijn. Is dat een goede zaak?
Dus eerst goed wassen met Glascleaner van Meguiars dan kleien dan terug met Glascleaner reinigen en dan met Rain X een soort van Coating brengen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Laatst bewerkt:
Ben morgen van plan, als het weer tenminste meevalt om onze pa hun autoruiten te polijsten met Rupes wite pad (finishing) en polijstproduct zal dan van Professional PB zijn. Is dat een goede zaak?
Dus eerst goed wassen met Glascleaner van Meguiars dan kleien dan terug met Glascleaner reinigen en dan met Rain X een soort van Coating brengen.

Polijstproduct van Professional Poorboys..? :P

Je zal bedoelen dat je met een Rupes Finishing Pad (Wit) de Cleaner van Poorboys wilt verwerken. (Professional Polish) Dit is inderdaad een prima optie. Ikzelf polijst e ramen gewoon. Glas is bikkelhard en polijsten zal weinig uithalen op bijv. krasjes, maar ik heb het idee dat het meer doet als een ramenreiniger. (In een polijstmiddel zit ook cleaner)

1. Wassen / reinigen
  2. Kleien
  3. Afnemen
  4. Polijsten / Cleaner
  5. Opnieuw wassen / reinigen
  6. (Ik ontvet meestal met Gyeon - Prep o.i.d)
  7. RainX / Clearvue Rain Kleer
Zorg er voor, als je gaat polijsten, dat je glaswerk vrij is van zand en dergelijke. Op je lak krassen krijgen omdat er toevallig een zandkorrel tussen de pad en de lak zit is zwaar kl*te, maar dit valt nog weg te polijsten. Kassen maken in glas, dat word een hardnekkiger verhaal. :P

Greetz

Polijstproduct van Professional Poorboys..?

Je zal bedoelen dat je met een Rupes Finishing Pad (Wit) de Cleaner van Poorboys wilt verwerken. (Professional Polish) Dit is inderdaad een prima optie. Ikzelf polijst e ramen gewoon. Glas is bikkelhard en polijsten zal weinig uithalen op bijv. krasjes, maar ik heb het idee dat het meer doet als een ramenreiniger. (In een polijstmiddel zit ook cleaner)

1. Wassen / reinigen
  2. Kleien
  3. Afnemen
  4. Polijsten / Cleaner
  5. Opnieuw wassen / reinigen
  6. (Ik ontvet meestal met Gyeon - Prep o.i.d)
  7. RainX / Clearvue Rain Kleer
Zorg er voor, als je gaat polijsten, dat je glaswerk vrij is van zand en dergelijke. Op je lak krassen krijgen omdat er toevallig een zandkorrel tussen de pad en de lak zit is zwaar kl*te, maar dit valt nog weg te polijsten. Kassen maken in glas, dat word een hardnekkiger verhaal.

Greetz

Yep, dat wilde ik eigenlijk bedoelen (witte pad).
En heb weer iets bijgeleerd, dus Professional Polish van PB is eigenlijk een goede cleaner.
Dan zal ik voor ik klei nog eens goed wassen met een shampoo bv van Meguiars.
Enzo, de stappen verder zetten dat je hebt opgesomd.
Ben echt happy dat ik een antwoord heb gekregen in de late avond.
Dan kan ik al eens goed over nadenken en voorbereiden voor ik slaap, Thanks

Ps. Zal dan ook foto's maken en meteen posten, dan moet het weer wel meewerken met ons

4e33ab5002c1ee2380f1a64acd4bde5d.webp

hab de opgesomde stappen van @Quantoxx uitgevoerd met resultaat en had het ook meteen een korte filmpje van gemaakt over de gekleurde druppels en wilde het plaatsen hier op de forum maar krijg een foutcode 2203

Hier ook al jaren lang tevreden gebruiker van rain x en rainclear. Standtijd is bij mij gemiddeld een maand of twee, dan komt er weer een nieuwe schone laag op. Inmiddels heb ik het zo vaak aangebracht dat dit zonder problemen gaat en dat binnen 15 minuten voor de hele auto(ruiten uiteraard ;)). Ik gebruik het niet persé voor de regen alleen, maar alle vliegjes gaan er veel makkelijker vanaf en in de winter krijgt ijsvorming minder grip en is simpeler te verwijderen.

4eb2fa46257bc2183c92ddd92885e037.webp

Maar Ik zat wel gisteren met een klein probleem.
Ik kreeg de volgens mij de ingebakken vuil er niet uit ook niet met kleien ontvetten en polishen enz.
Is er een product of een manier waarmee ik dit er krijg?

Al eens een glasschrapertje of mesje van een stanleymesje geprobeerd?
Nee, maar het grappige is dat het ook eens zo zacht is dus eigenlijk is het een soort waas (vuil) dat zich heeft ingebrand. Ik ga dat raad van @Michael lammers volgende keer eens uitproberen.

Laatst bewerkt: