• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glas kleien of autoglym car glass polish

raceman

Detailing rookie
1 aug 2009
56
0
Komend weekend wil ik mijn auto onderhanden nemen, ik heb al besloten wat voor wax ik wil gebruiken etc. Enige vraag die ik nog heb is mbt tot het glas.
Heeft iemand ervaring met het kleien van glas? en het gebruik van Autoglym car glass polish?

- Kan ik alle ruiten veilig kleien met de mothers kit en poorboys spray and wipe? (zonder krassen te veroorzaken etc)
- Wat is precies de werking van de autoglym car glass polish? zorgt dit ook voor 'beading' op de ramen? (meer als met het kleien alleen?)
- Heeft het nog nut om na het kleien van het glass de autoglym car glass polish aan te brengen?

Ik vind goed zicht erg belangrijk, vandaar dat ik het glas wil behandelen. Klopt het dat ik met de spray & wipe ook de ramen van binnen schoon kan maken?

Groeten en alvast bedankt,

Ton
 
  • Leuk
Reactions: TheRaww
- ramen kan je veilig kleien met elke klei en elke quickdetailer. Ruiten zijn KEIhard, en krassen gaat niet zomaar
- de autoglym carglass heb ik geen ervaring mee. Beschrijving van Carclean.com: "Car Glass Polish verwijdert snel verkeersaanslag, olie, vet, teer en insecten en geeft een kristalhelder streepvrij resultaat. In tegenstelling tot gewone glasreinigers, is Car Glass Polish was- en siliconenvrij, hetgeen gevaarlijke situaties door vuil in nat weer voorkomt. Voor gebruik op glas, binnen en buiten"

Lijkt mij meer een soort ruitenreiniger, en daar zijn er meer van. Beading gaat het niet om; dan kan je beter iets van Provision nemen want die hebben verschillende producten zoals een glassealant/rainrepellant : FF hier klikken...

- het nut om iets na het kleien op de ruiten te doen lijkt me duidelijk, anders zijn de ruiten alleen ontdaan van bepaalde aanslag (als je het er al mee weghaalt overigens..)

- Met spray&Wipe kan je de binnen/buitenkant van de ramen doen. NXT glasreiniger werkt ook goed overigens...
 
Hallo Tinus

Zo'n vermoeden had ik idd al van de autoglym car glass polish, metname omdat ik niks tegen kwam op het forum ook.

Van de NXT glasreiniger heb ik ook een hoop positiefs gelzen idd, maar de spray and wipe heb ik het voordeel dat ik hem ook voor het kleien kan gebruiken.
Kan ik van de provision rain repellant beter de gel of de vloeistof nemen?

Groeten
 
ik heb vandaag weer de producten van provision gebruikt..

de glass scrub, en de rain clean liquid..

me ramen waren ECHT vies!!!
na een wasmit met btbm van dodo, maar een andere mitt gepakt, even een dipje in de emmer.

goed uitspoelen.. raampje nat/vochtig maken
2 druppels glass scrub op de achterkant van de mit, en scrubben...

daarna heb ik nog na gewreven met poorboys klei, en born slippy, maar er zat zo goed als niks meer op..

daarna met een rode foam applicator een paar druppels rain kleer van provision..

bij 60km/h begint het water al DUIDELIJK weg te glijden van het raam!
als je stilstaat, zie je ook het water eraf druipen

ik vind het ideaaal!!

bestel ZEKER de glass scrub mee! is 1 van mijn betere aankopen geweest

gel of liquid is iet wat je zelf moet kiezen, ik vind de liquid lekker, omdat je deze heel dun aan kan brengen (word opgezogen door je padje)

gel heb ik nog niet gebruikt
 
@ aron147:

Doet het kleien van de ramen niet hetzelfde als de scrub gel? Ik gebruik liever zo weinig mogelijk chemicalien op me voorruit zeker als het zo chemisch is dat het alles vloeibaar maakt (stond in je review van de scrub).
 
gewoon de scrub nemen...
is makkelijker als kleien, goedkoper, en minder risico op krasjes (die je toch vrij snel maakt in je ruit)

daarna provision rainkleer eroverheen..

en zo heel chemisch is het niet.. moet je eens een blik fk1000p open maken, of een snuifje collinite 845 nemen... dat is chemisch..

bestel hem maar, weet zeker dat je er van gaat houden!:party:
 
Ik gebruik de mothers klei kit (en spray en wipe), voorruit is er 1 van carglass :-" kreeg met net 1000 km op de teller een steentje op de voorruit in noord frankrijk ]-0

De voorruit die carglass erin gezet heeft is naar mijn mening beduidend slechter van kwaliteit als die van opel zelf. Mijn moeder heeft ook een corsa (bouwjaar 2000, 103 000 km ) en daar zitten beduidend minder putjes en krasjes op als die van mij.
 
ik ben zeer te spreken over de glass polish van autoglym :cool:
die spray cleaners zijn "rommel" geworden vergeleken met een polish. (mijn persoonlijke mening!)
voor mij enkel nog een spray wanneer het echt niet anders kan.

ik heb ook eerst de ramen zitten kleien , en daarna heb ik de polish aangebracht.
verwerking is simpel, gewoon uitsmeren op een padje zoals een gewone wax maar blijven smeren tot het product bijna doorzichtig word.
daarna gewoon afnemen met een doek.

werk simpel, even snel in gebruik als een spray, en echt 200% streeploos.
en sinds ik het product gebruik hoef ik zelfs amper nog rain-x te gebruiken, want de polish laat het water ook mooi verdwijnen van de ruit.

beading geeft het ook, maar daar hoef je niet op verder te gaan.
hier 2 pics van vandaag toen was product 2 weken geleden aangebracht, en afgelopen week zeer veel water en vuil te verwerken gekregen heeft met het mooie weer hier.
20jhkiq.jpg

29dburn.jpg
 
aron147 zei:
gewoon de scrub nemen...
is makkelijker als kleien, goedkoper, en minder risico op krasjes (die je toch vrij snel maakt in je ruit)

daarna provision rainkleer eroverheen..
Denk dat het niet veel uitmaakt, scrub of de autoglym, allebei erg goed.
De RainClear is wel behoorlijk chemisch. Op veel kunststof materialen durf ik het niet te doen...
Je maakt helemaal niet snel krasjes op glas. Zelfs polijsten met een grove korrel geeft geen krasjes. Je moet echt met zand o.i.d. aan de gang gaan wil je krasjes krijgen op glas.
 
@ jim:

ziet er erg netje uit je voorruit ,^^ die van mij niet echt na al die regen icm met een bouwplaats om de hoek ]-0
Houd de beading van de autoglym lang aan?
Ik wilde de autoglym aanbrengen na het kleien van alle ramen, dit zal geen probleem vormen neem ik aan?

@ Dibbuz

je hebt het over het aanbrengen van de rainclear op kunstof materialen; waarom zou je het op kunstof smeren als alle ramen op mijn auto (Opel corsa type C) van glas zijn? (ik rijd bijv geen leon waat de achterste zijruitjes van kunstof zijn)
 
de beading die je op mijn pics ziet is van 2 weken na het aanbrengen.
ik heb alle ramen zitten kleien.
kan ook machinaal met een polijstproduct, of met die glass scrub die hier al werd aangehaald.

ik denk dat dibbuz wil zeggen dat je met het product bijna altijd wel de rubbers/plastic zal raken die rond de ramen zitten, en deze achteraf 9/10 terug met een trim gel moet behandelen.
 
@ Jim

in dat geval zou ik heel eenvoudig na het kleien de rubber en kunstof delen af moeten plakken :-"
Punt voor mij is alleen dat ik er geen probleem mee heb om iets vaker de autoglym car glass polish aan te brengen als deze ook prima werkt. Moet natuurlijk niet zo zijn dat ik elke 3 weken bezig ben, alhoewel ik me voor kan stellen dat je best snel klaar bent met aanbrengenals je niet iedere keer de ramen ook moet kleien.

Weet je miss ook hoelang de RainClear zijn werking behoudt?
 
die glass polish doe je toch best zeer regelmatig, je ramen blijven er niet properder mee dan met een andere product.
het verwijderd gewoon bestaand vuil (puntjes/insectenlijkjes/opgedroogde waterdruppels/...)
ik gebruik die om de 2 weken minimum, vieze ramen vind ik enorm storend.

een spraycleaner spuit je ook best eerst op een padje of doek en breng je zo aan, en moet je ook nog afnemen met een propere doek.
en een glass polish ook, dus geen verschil in verwerkingstijd tussen beide...

wat me ook wel opvalt is dat sinds ik de polish gebruik minder last heb van condens aan de binnenzijde van de wagen, dat is ook zeer mooi meegenomen :)^
vooral mijn moeder vind dit super want zij rijd met een oldtimer, en in die tijd (27j) geleden hadden ze nog niet veel kaas gegeten van (voorruit)verwarming.
 
raceman zei:
@ Dibbuz

je hebt het over het aanbrengen van de rainclear op kunstof materialen; waarom zou je het op kunstof smeren als alle ramen op mijn auto (Opel corsa type C) van glas zijn? (ik rijd bijv geen leon waat de achterste zijruitjes van kunstof zijn)
Uiteraard niet maar het ging of het chemisch is of niet. Alhoewel RainClear het enige is wat werkt op mijn raamrubbers (Seat Leon :D)
Maar inderdaad bij kunststof ruitjes is het zeker oppassen geblazen.