• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze (Black Hole) over vorige wax-laag

BigD1

Detailing trainee
14 aug 2019
8
45
Mijn auto heb ik enkele weken geleden gepolijst, voorzien van een glaze (PB Black Hole) en een wax-laag (Liquid Natty's Blue). Ik vroeg me af of het zin heeft om na een volgende wasbeurt de auto weer te voorzien van de glaze en daarna weer een wax-laag. Kan dit en heeft dit zin? Heeft het nut om verschillende lagen glaze en wax te layered (glaze-wax-glaze-wax etc.)?
 
Black hole bevat ook een cleaner dus een nieuwe laag zal op zijn minst de voorgaande lagen aantasten zo niet verwijderen.
Ik zou denk ik eerder gewoon de auto van een nieuwe waxlaag voorzien.
Dit gezegd hebbende denk ik waarom gebruik je überhaupt black hole als je ook de auto net gepolijst hebt?
 
Dit gezegd hebbende denk ik waarom gebruik je überhaupt black hole als je ook de auto net gepolijst hebt?

Ik ga mijn auto ook polijsten binnenkort.
Het is de bedoeling om ook Black hole te gebruiken na het polijsten om de diepere krassen meer te maskeren die er niet uit zijn gegaan door het polijsten.
 
Black hole + Wax en dan weer Black hole zou ik niet doen. Een nieuw laagje wax kan wel prima.
 
Om de lak te voeden @Ric325i?
Hangt daarom wel van staat van de lak af.
Het voegt wel iets toe, maar moet dan wel goed kijken. Ook bij oudere auto’s/oldtimers zonder blanke lak, wil het wel helpen.

Weet nl niet wat voor auto TS heeft.
 
@Marcel1973 ,een glaze is prima toepasbaar en in sommige gevallen nuttig (old timer)maar in veel gevallen vind ik persoonlijk een glaze overrated en zeker voor starters zonde van het budget imo .Maar goed er zijn ook liefhebbers van het goedje...
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973