• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Ik heb vandaag mijn auto al voor een deel gedetailed, ik heb al gepolijst, glaze en wax, morgen start ik ook een show off :)
maar ik heb vandaag machinaal de black hole glaze gebruikt, mijn eerste vraag is: is het normaal dat ik mijn pad langs geen kanten schoon kreeg? :D
en de 2de vraag is: is een glaze echt nodig? voor mij zelf zou ik het zowiso doen denk ik, maar als een vriend bijvoorbeeld vraagt om zijn auto gewoon wat op te blinken,
kan ik dan gewoon polijsten en direct een wax er over? of is dit niet aan te raden?

ja hoor glaze is niet verplicht, geeft alleen wat meer diepte
verder ja dat klopt, wat ik doe ik doe met de hand er gewoon afwasmiddel inwrijven en afspoelen, en herhalen

als je voordat je gaat polijsten en glaze gebruiken enzo de pad 1 pufje spray&whipe geeft trekt het product er minder diep in dus zuigen ze zich een stuk minder vol!

Ok, dat kan ik eens proberen, ik had al een paar keer met dreft er op en dan uitknijpen maar er bleef maar dik product uit komen, bij de polish en wax lost dat gewoon op onder het water maar dit bleef echt dik dus ging er langs geen kanten uit :D

Het probleem wat je beschrijft met betrekking tot de black hole... heb ik ook gehad. Maar dat was bij mi vooral omdat ik echt teveel product gebruikte en de pad compleet verzadigd raakte.
Ik benevel de pads vooraf ook altijd lichtjes, die helpt wel iets. Belangrijkste denk ik is goed doseren van het product. Maakt het schoonmaken achteraf ook een heel stuk makkelijker!

ja dit dacht ik nadien ook, maar terwijl ik bezig was, zat er precies bijna niets op de lak, maar een héél lichte waas en precies zelfs niet overal

Teveel product gebruikt. Je ziet Black Hole namelijke bijna niet, omdat het niet op je lak blijft maar erin trekt (mits je lak dit toelaat, oudere lakken gaan meer open staan). Duur zeer spaarzaam gebruiken.

misschien beter met de hand aanbrengen dan? of want op de lage stand trilt de dap en dan worden er precies stukjes niet gedaan

Ik heb het zelf van de week nog aangebracht (op standje 2,5/3) en eigenlijk geen last van trillingen gehad.
Je gebruikt er ook een hele zachte pad voor (eentje zonder correctie kracht) ik heb de monello rode gebruikt (zie je het product ook goed op/in zitten)