• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

glazen na wash & wax

jayjay84

Detailing rookie
17 aug 2021
3
12
Momenteel gebruik ik Meguiars ultimate wash&wax. Nu vroeg ik mij af of het zin heeft om na het wassen een glaze te gebruiken, heeft dit toegevoegde waarde aangezien er al wax in de meguiar wash zit?
 
Welkom op het forum.

Een glaze en een wax zijn twee verschillende producten. Nornaliter smeer je een glaze om de lak te voeden en bescherm je de glaze (+ lak) weer met een wax.

Wanneer de lak al in de wax staat en je smeert een glaze hier overheen, dan dringt deze niet lekker door in de lak.
Als de glaze een cleaner bevat, dan tast je ook nog eens de waxlaag aan.
Na dit alles moet je dan ook weer opnieuw waxen omdat je de glaze nu onbeschermd is. En aangezien je een shampoo met wax gebruikt, was je de glaze eraf wanneer je een waxlaag wilt vanuit je shampoo.

Dus daar zit geen toegevoegde waarde in. ;)
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en jayjay84
Thanks! Keek al een poosje rond op dit forum en kwam erachter dat ik nog helemaal geen account had :laughing:

Bedankt voor de uitleg. Als ik het goed begrijp is het dus beter om een glaze altijd met een shampoo te gebruiken die alleen reinigd (zonder wax)
Voor de snelle wasbeurt dan alleen de wash&wax...en wanneer er wat meer tijd is een shampoo met een glaze erna
 
Shampoo met glaze? Glaze met shampoo? :p

* Glaze voedt de lak en creëert indien mogelijk meer warmte en reflectie in de lak. Dit spul bestaat hoofdzakelijk uit oliën en heeft geen beschermende werking, dus je moet de glaze zelf aftoppen met een bescherming (wax bijv) omdat je deze er anders simpelweg vanaf spoelt met regen of een wasbeurt.

Wat een standaard stappenplan zou zijn bij dit soort stappen, kort door de bocht;

1) Wassen.
2) Kleien.
3) Glaze.
4) Wax

Lak schoon, glaze voedt de lak, wax beschermt alles. ;) Onderhoud zou je dan kunnen doen met een shampoo die ook wax bevat.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
ok bedankt duidelijk.
De verwarring aan mijn kant komt door de fast glaze van cartec. Dit product bevat een cleaner en een wax. Ook lijkt het dus niet nodig om deze glaze te beschermen met een andere wax. De werking van deze fast glaze wijkt hierin denk ik af van andere glazes..
 
Wat ik begrijp van de Fast Glaze is dat het een detailingspray met wax-toevoeging is. (Geen cleaner) Dit neigt meer naar een All-in-One product en zal dus op alle effecten wat in moeten leveren.

Het beste en meest duurzame resultaat behaal je met pure producten en bovenstaande stappenplan. ;)