• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glimmende knoppen stuur

Dylan

Detailing addict
28 jan 2020
41
53
Mijn BMW is voorzien van een M-Sport stuurwiel. Het was mij opgevallen dat de knoppen die vaak gebruikt worden, vooral volumeknopjes, meer glimmen dan de rest. Is dit slijtage
of is er een middel op dit glimmende weg te nemen?
 

Bijlagen

  • received_839993719765838.jpeg
    received_839993719765838.jpeg
    37,2 KB · Weergaven: 0
Ik kan het op de foto niet goed zien, maar alle knoppen zijn bij jouw wel hetzelfde qua afwerking?

Bij mijn 3 serie (e91) is dit namelijk wel zo, maar bij mijn 5 serie (f11) zijn de volume knopjes gewoon van een ander materiaal, zodat ze sowieso meer glimmen.

Voor de knoppen van het m-stuur in mijn 3 serie gebruik ik op dit moment de matte interior detailer van Alchemy. Deze werkt hier prima voor.
Hiervoor gebruikte ik vaak een luchtverfrisser van Waxaddict (of gewoon de interior detailer, die werkt volgens mij hetzelfde)
Dit werkte ook prima voor deze knoppen.

Je begrijpt dat dit maar voor korte duur is. Als je die knoppen weer een paar ritjes gebruikt hebt, glimmen ze weer
 
  • Leuk
Reactions: Dylan
Ok, net even de auto ingedoken om dit even te checken. Ik begin nu zelf ook te twijfelen of het materiaal daadwerkelijk anders is, of dat de volume knoppen inmiddels zo aangetast zijn dat ze glimmen.

De volume knoppen voelen alsof er nog een laagje blanke lak of zoiets overheen zit.
5-serie:

Bekijk bijlage 128619


Bekijk bijlage 128623



Ook snel even in de 3 serie gedoken om het verschil te laten zien met alchemy interior detailer.
Deze auto heeft al heel wat meer km’s op de teller. Iets boven 360.000 nu. Toch zien deze knoppen er beter/matter uit.

3-serie voor schoonmaken
Bekijk bijlage 128620


3-serie na schoonmaken

Bekijk bijlage 128621

Bekijk bijlage 128622


Ik denk dat ik ook maar wat dingen ga uitproberen op de knoppen van m’n 5 serie, want nu ik hier ff beter naar heb gekeken, twijfel ik of het wel verschil in materiaal is, wat ik voorheen dus dacht... of misschien toch aangekoekt huidvet..?
 

Bijlagen

  • IMG_4087.jpg
    IMG_4087.jpg
    192,3 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Geen idee waarom, maar de foto’s zijn(voor mij in elk geval) niet zichtbaar.

Ondertussen even de knoppen in de 5 serie schoon gemaakt met dodo supernatural leather cleaner. (Ik dacht, huidvet..)
Hier werd het wel iets beter van, dus als ik dit nog even een paar keer herhaal, zijn ze vast weer zoals het hoort.
(Geen ander materiaal dus)

5 serie voor:
IMG_4084.jpg


5 serie na dodo juice supernatural leather cleaner:
IMG_4088.jpg


3 serie voor:
IMG_4085.jpg


3- serie na:
IMG_4087.jpg




En ja, super irritant dat ze bij bmw die volume knoppen ineens naar de andere kant hebben verplaatst...
 
Ik kan het op de foto niet goed zien, maar alle knoppen zijn bij jouw wel hetzelfde qua afwerking?

Bij mijn 3 serie (e91) is dit namelijk wel zo, maar bij mijn 5 serie (f11) zijn de volume knopjes gewoon van een ander materiaal, zodat ze sowieso meer glimmen.

Voor de knoppen van het m-stuur in mijn 3 serie gebruik ik op dit moment de matte interior detailer van Alchemy. Deze werkt hier prima voor.
Hiervoor gebruikte ik vaak een luchtverfrisser van Waxaddict (of gewoon de interior detailer, die werkt volgens mij hetzelfde)
Dit werkte ook prima voor deze knoppen.

Je begrijpt dat dit maar voor korte duur is. Als je die knoppen weer een paar ritjes gebruikt hebt, glimmen ze weer

Ja alle knoppen zijn van hetzelfde materiaal. Het zijn vooral de knoppen die vaak gebruikt zijn plus het plastic wat aan het leder vast zit wat meer glimt.
 

Bijlagen

  • 20200102_132958.jpg
    20200102_132958.jpg
    168,8 KB · Weergaven: 0
Geen idee waarom, maar de foto’s zijn(voor mij in elk geval) niet zichtbaar.

Ondertussen even de knoppen in de 5 serie schoon gemaakt met dodo supernatural leather cleaner. (Ik dacht, huidvet..)
Hier werd het wel iets beter van, dus als ik dit nog even een paar keer herhaal, zijn ze vast weer zoals het hoort.
(Geen ander materiaal dus)

5 serie voor:
Bekijk bijlage 128624

5 serie na dodo juice supernatural leather cleaner:
Bekijk bijlage 128625

3 serie voor:
Bekijk bijlage 128626

3- serie na:
Bekijk bijlage 128627



En ja, super irritant dat ze bij bmw die volume knoppen ineens naar de andere kant hebben verplaatst...
Haha ja dat kan ik mij voorstellen. Bij de 3-serie schoongemaakt met Alchemy en de 5-serie met dodo juice leather cleaner?
 
Ja klopt. Dus om goed schoon te maken een leer reiniger gebruikt. Ik heb heel zacht gewreven met een doek en voldoende reiniger, omdat ik de witte tekens niet wilde wegpoetsen.
Daarna bijhouden met een matte interior detailer zoals die van Alchemy. Ruikt ook erg lekker
 
  • Leuk
Reactions: Dylan
Ja klopt. Dus om goed schoon te maken een leer reiniger gebruikt. Ik heb heel zacht gewreven met een doek en voldoende reiniger, omdat ik de witte tekens niet wilde wegpoetsen.
Daarna bijhouden met een matte interior detailer zoals die van Alchemy. Ruikt ook erg lekker
Top dankjewel! Ga ik dat eens proberen. Ik maak het interieur zelf schoon met Nanolex Interior Cleaner en ga het binnenkort denk ik maar een voeden/beschermen met Poorboy's Natural Look. Je bedoelt de Alchemy So Clean Matte Interior Cleaner?