• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gliptone Cleaner maakt leer "plakkerig" ?

dachshound

Detailing rookie
6 okt 2009
314
0
Heb gisteren Gliptone (Gentle) Cleaner voor het eerst gebruikt; eerst met een vochtige doek het leer afgenomen en daarna met een Mother's MF pad de cleaner aangebracht.
Na een aantal minuten weer afgenomen met een schone vochtige doek.

Het leer lijkt nu plakkerig; je hand glijdt niet meer over het leer, maar voelt plakkerig aan...
Zelfs na nog een keer afnemen met een vochtige doek.

Heb ik wat verkeerd gedaan (te veel aangebracht bijv.) en hoe kan ik nu verder, want de conditioner moet vamiddag nog aangebracht worden..
De auto staat nu in een loods en 'k ga straks verder.

Wie heeft er een idee ?
 
De cleaners ontvetten en reinigen je leder.Je zal nu je leder terug moeten voeden met een lederconditioner....maakt het terug glad. Die van gliptone is naar het schijnt erg goed.
 
Yep, na de cleaner, moet je de conditioner in principe gebruiken.
Ik heb ze ook en het werkt super, die conditioner geeft trouwens een heerlijke ledergeur; daar wordt alles "kraak"nieuw van ;)
 
Misschien een vreemde opmerking maar mijn bankstel in de huiskamer reageert op de zelfde manier.. het wordt ook plakkerig en stroef.

In de auto heb ik er geen last van daar blijft het leer "droog" en zijdeachtig als je er over wrijft.

Zou kunnen liggen aan de manier waarop het leer is gelooid.
 
normaal gezien moet het leder ook wat stroever blijven na de cleaner.
Pas na de conditioner zou het weer wat gladder moeten voelen, maar bij mij is de gliptone sowieso nooit echt glad (en dat wil ik ook niet,dus alleen maar positief mijns inziens..?)
 
Inderdaad was het leer wat stroef (bijna plakkerig) gisteren, maar na 1 avond teruggekomen op de klus, was het leer gewoon "normaal". Gelukkig maar, want 'k was toch een beetje geschrokken..
De conditioner (ook van Gliptone) aangebracht en het is weer toppie.

Wat zoog dat leer (met name de bestuurdersstoel) dat spul trouwens op; was hard nodig...
Het leer ziet er weer mooi uit en de geur is heerlijk. Alleen de dop had wat handiger gemogen op de Gliptone-flessen...

Tkx voor de geruststellende reply's..:)^
 
Ik heb een bus reiniger van Autoglym uit de promo's en ook daarmee voelt het leer stroever nadat het gereinigd is. Volgens mij normaal, want je haalt alle vuil en vettigheid weg die misschien een 'vals' gevoel van gladheid gaven.

Zelf nam ik wel niet vooraf af, maar bracht de cleaner met een 'mousse' padje aan en dan inwerken met een nagelborstel. Afnemen met een vochtige doek.

En inderdaad leer wat tijdje niet gevoed is kan aardig wat conditioner verdragen. Eventueel nog eens overgaan na een uurtje.
 
Ik heb gewoon een zo'n knip-dop erop gedraaid, die heb je normaal wel van bijvoorbeeld een fles spray&wipe waar je een sproeier opzet.
 
Is het beter de cleaner af te nemen met een vochtige doek? Of gewoon met een droge?
 
Ik werk met de cleaner van autoglym, die is redelijk vloeibaar. Maar ik werk altijd met een vochtige doek, als je zo'n work towel (of een goedkope MF) doek gebruikt en die is goed uitgewrongen dan neemt die nog zeker genoeg vuil op.
Of het beter is kan ik zo niet zeggen, maar als ik zie hoe het water eruit ziet na een paar maal uitspoelen van die doek dan denk ik dat als je een droge doek gebruikt dat die heel snel vuil is. En met een vuile doek kan je niet schoonmaken?
 
Hallo

Op deze manier heb ik mijn leer schoon gemaakt, misschien heb je er wat aan.

Ik heb mijn leren bekleding als volgd behandeld.

1. vochtig micro doekje het leer afnemen
2. cleaner van cliptone op een zachte pad aanbrengen op het leer
3. met een zachte borstel over de naden van het leer gaan
4. cleaner even laten intrekken (10 min.)
5. cleaner weer afnemen met een ruime vochtige doek.
6. nadrogen met een zachte doek (zelf gedaan met badstof doek) let op het leer kan erg stroef worden en plakkerig aan voelen.
7. conditioner van cliptone op het leer aanbrangen met een zachte pab. in laten trekken en afnemen met een schone droge doek (badstof)
8. na een paar uur een twede laag conditioner aanbrengen voor een optimale bescherming

Het leer ruikt weer als nieuw en ziet er ook zo uit. Leer is niet glad maar een beetje stroef zoals het naar mijn mening hoord.
 
Ik doe het op quasi dezelfde manier. Neem alleen op voorhand af met een droge doek, dat neemt het stof goed mee. Ik ga meestal het volledige oppervlak eens na met een nagelborstel.
Afdrogen kan ook perfect met een waffle weave droogdoek. Tenslotte neem ik niet af na de eerste keer aanbrengen maar laat die rustig intrekken. Dan eventueel nog een tweede laag.
 
300c zei:
1. vochtig micro doekje het leer afnemen
2. cleaner van cliptone op een zachte pad aanbrengen op het leer
3. met een zachte borstel over de naden van het leer gaan
4. cleaner even laten intrekken (10 min.)
5. cleaner weer afnemen met een ruime vochtige doek.
6. nadrogen met een zachte doek (zelf gedaan met badstof doek) let op het leer kan erg stroef worden en plakkerig aan voelen.
7. conditioner van cliptone op het leer aanbrangen met een zachte pab. in laten trekken en afnemen met een schone droge doek (badstof)
8. na een paar uur een twede laag conditioner aanbrengen voor een optimale bescherming
mag ik zo vrij zijn hier een aanvulling op te geven die volgens MIJN GEVOEL nog beter werkt,
zet je verwarming van de wagen een half uurtje voor je begint met de conditioner volledig open en op binnen verluchting(eventueel met airco op zodat alle water ook mee verdampt,) eventueel indien aanwezig ook de zetelverwarming bij opzetten dat je leder echt lekker warm aanvoelt, dan gaat het opbrengen net dat ietsje makkelijker + heb de indruk dat er een heel pak meer in je leder trekt!

succes

^^@bmWIM : ja dat doe ik ook, niet afnemen maar de volgende laag erover, ik DENK dan altijd dat je het opgedroogde spul terug reactiveerd en dan werkt het 2 keer he ;)
 
ACC_Focus
Heb je gelijk in als het leer warm is dan zal het leer makelijker te verwerken zijn. mooie aanvulling:)^
Het enige nadeel vind ik je heb het zelf snel warm. :D
 
**offtopic_mode_ON**

@300C gij se heten beer...... :D
mja heb je wel gelijk in...maar is het bij de meiskes geen spreekwoord"wie mooi wil zijn moet lijden?"
kunnen wij toch voorttrekken naar onze cars he :heart_eyes:

**off_topic_mode_OFF**
 
Bedankt voor al jullie antwoorden.

Ik heb het vorige keer ook met een vochtige doek na gewreven. Maar ik zag in een ander gliptone stappenplan, afnemen met droge doek. Vandaar de verwarring.

Off topic: Door al het zweet dat terug op je lederen interieur drupt:-& , kan je elke keer weer opnieuw beginnen.:D
 
maar je kan wel ineens zeggen dat je auto bloed zweet en tranen gekost heeft :D

*******ok voor het bloed en de tranen moetek nog een reden zoeken....maar zweet toch al wel he :D )*******