• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goed lijmpistool uzs

reneo

Detailing rookie
24 nov 2016
3
2
Voor een deukje in een achterscherm zoek ik een goed lijmpistool om lijmpads te verlijmen op de deuk. Heeft iemand hier ervaring mee? En welke lijm ? ik heb helaas een pistool gekocht met lijmstiften afkomstig uit China. De lijm uit het pistool blijft doorlopen en is niet te doseren . Het laat direct weer los na gebruik van slagtrekker en of deuklifter. Lijmpistool inmiddels gevonden na lang speurwerk! Nu nog goede lijmstaven . Ik zie de reacties graag tegemoet!!
 
Laatst bewerkt:
Let wel op dat het onderdeel is van de methode dat de "lijm" loslaat
Daarmee zit er een grens in de trekspanning die je maakt
Als de "lijm" hecht heb je (te) grote kans dat je de deuk doortrekt
Daarom zijn er lijmstaven in sterkten (kleuren)

Naar mijn mening geen klus om zonder voorafgaande instructie te doen
En dan bedoel ik niet dat je kan volstaan met Youtube
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en mk-us
Let wel op dat het onderdeel is van de methode dat de "lijm" loslaat
Daarmee zit er een grens in de trekspanning die je maakt
Als de "lijm" hecht heb je (te) grote kans dat je de deuk doortrekt
Daarom zijn er lijmstaven in sterkten (kleuren)

Naar mijn mening geen klus om zonder voorafgaande instructie te doen
En dan bedoel ik niet dat je kan volstaan met Youtube

Het is juist de bedoeling dat de deuk doorgetrokken word tot "bult" en deze met een een teflon stift weer in vorm getikt word!
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Dat is geen doortrekken maar omklappen en dat doe je alleen bij duidelijk rek
Wat bedoeld is, is dat de deuk qua diepte geen grotere top wordt door het trekken
Daarvoor moet de lijm loslaten, althans dat is de meest gebruikelijke methode
Met een beetje geluk is er nauwelijks rek en komt de deuk bijna glad terug

Blanke plaat las je een lus op, die trek je net zover je wilt.

Een pro kan gewoon een filmpje plaatsen
 
Naar mijn weten kan je niet zien wat je doet met de plaat omdat er op de deuk een lijmdop zit geplakt. Pas als de dop/lijm verwijderd is kan je zien wat de deuk heeft gedaan. Hiervoor trek je de deuk iets verder uit tot een bult en gaat dan tikken omdat je dan wel weer ziet waar je mee bezig bent maar kan zijn dat ik dit al jaren verkeerd doe ;) (klopt wel dat je ook een rug/ de rek licht kan krimper door te tikken)

Maar even terug te komen om de vraag, ik zweer bij een Steinel gluematic, simpel maar doet zijn werk perfect en de lijmstiften die Wurth levert vind ik erg fijn werken kwa kleefvermogen en laten goed los met de Wurth smeltlijm verwijderaar. Anders levert carcosmetics ook goed spul! Succes
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Als je bij elke deuk terug moet kloppen doe je het in ieder geval anders
Kan ook werken

Find what you like and use it.