• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede avond!

Jerome

Detailing rookie
8 feb 2017
23
18
Hallo forum-leden,

Na het lezen van een aantal threads werd het maar eens tijd om zelf lid te worden. Ik ben Jeroen uit Utrecht, volgende week 28 jaar en de gelukkige eigenaar van een BMW 1-serie F20 'midnight blue'. Ik ben behoorlijk nieuw met detailen en tot vandaag heb ik mijn bolide altijd met Natty's blue met de hand behandeld, waar ik super happy mee ben. Deze heb ik afgelopen zomer aangebracht en tot vandaag nog steeds stand gehouden. Ik zal hier beneden een aantal foto's van uploaden die ik gisteren heb gemaakt. Nu heb ik collinite 845 voor mijn verjaardag gekregen, I know: Don't change a winning team, maar mijn nieuwsgierigheid had overwonnen.

Ik wil ook graag machinaal te werk gaan en zit te denken om een DAP500 aan te schaffen. Kan iemand mij hier tips over geven? Ik wil dit gebruiken icm PB Black hole en Collinite 845.

De vorige eigenaar heeft hoogstwaarschijnlijk een flinke plak vogelpoep op de motorkap laten liggen en dit heeft de lak enorm beschadigd. Het is niet doorgedrongen tot het verf, maar er zitten echt barsten in de lak (irritatie 100%). In deze dagen zal ik er even een foto van uploaden en hoop dat iemand hier de gouden tip voor heeft.

Groetjes

FullSizeRender 2.jpg
FullSizeRender 3.jpg
FullSizeRender 4.jpg
 
Welkom Jeroen.

Om je auto machinaal te waxen is een DAP500 mogelijk. Echter zou ik toch meteen voor de DAP900 gaan. Meestal krijg je de smaak te pakken en wil je meer en dat is makkelijker met de 900. Ook is de ergonomie vele malen beter.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Welkom Jeroen.

Om je auto machinaal te waxen is een DAP500 mogelijk. Echter zou ik toch meteen voor de DAP900 gaan. Meestal krijg je de smaak te pakken en wil je meer en dat is makkelijker met de 900. Ook is de ergonomie vele malen beter.

Thanks voor de tip. Nu nog even mijn vrouw overtuigen!
 
Welkom Jeroen! Zo te zien loopt je Natty's op zijn allerlaatste benen, dus het is geen slecht plan om een nieuw laagje wax aan te brengen. Ik woon in Houten, dus stuur maar een pm als je een keer iets wilt testen. Ik heb in elk geval een DAP900 en de Collinite 845.
 
Welkom Jeroen! Zo te zien loopt je Natty's op zijn allerlaatste benen, dus het is geen slecht plan om een nieuw laagje wax aan te brengen. Ik woon in Houten, dus stuur maar een pm als je een keer iets wilt testen. Ik heb in elk geval een DAP900 en de Collinite 845.

Tof! Thanks voor het aanbod, als het wat beter weer gaat worden lijkt mij dat zeker leuk. Toch wel impressive die Natty's, deze is minimaal 6 maanden geleden aangebracht.
 
Welkom! Ook nog een mooie foto van de complete wagen?:grinning:
Met wat heb je de auto tussentijds gewassen/onderhouden?
 
Welkom! Ook nog een mooie foto van de complete wagen?:grinning:
Met wat heb je de auto tussentijds gewassen/onderhouden?
Welkom op het forum. +1 voor @Istnogferarie. Zou wel een DAP 900 nemen als je er een wilt aanschaffen.

Wat betreft de vogelpoep, als je barstjes ziet is het waarschijnlijk al te laat. Heb je er foto's van?


De bolide staat momenteel bij de garage voor een grote beurt. Zal later op de middag even een foto maken. De BMW dealer wou meteen de hele motorkap over laten spuiten bij aanschaf, maar dat vond ik een beetje zonde. Ervaring leert dat je vaak toch kleurverschil ziet met zulke kleuren.
 
  • Leuk
Reactions: RG.
Welkom! Ook nog een mooie foto van de complete wagen?:grinning:
Met wat heb je de auto tussentijds gewassen/onderhouden?

Ik heb de auto altijd gewassen met shampoo die nog thuis stond. Volgensmij was dit van action (prima shampoo vond ik). Altijd wax van poorboys gebruikt. Nu heb ik de smaak te pakken en wil graag meer leren.
 
  • Leuk
Reactions: RG.
Dit zijn foto's ben ik toevallig nog tegen gekomen @RG. Let bij foto 1 niet op de velgen, hier gingen mijn winterbanden er onder.

FullSizeRender 5.jpg
FullSizeRender 6.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RG.
Welkom. Mooie kleur.
Ik zou ook met een 900 beginnen. Ik ben begonnen met een 500 en ben na een paar keer over gestapt naar een 900.
Is voor af en toe een detailtje ook meer dan voldoende. Wil je meer en nog beter kan je kiezen voor rupes maar met de 900 kom je een heel eind.
 
Hierbij een foto van de 'gebarsten' lak, waarschijnlijk veroorzaakt door een flinke flats vogeldressing. (vorige eigenaar). Het is op de foto niet zo goed te zien dat het niet verder is gegaan dan alleen de lak, in real-life wel.

FullSizeRender 7.jpg
 
Dat is best moeilijk beoordelen zo via foto inderdaad. Ik zeg altijd maar, het maar goed dat koeien niet kunnen vliegen zonder gekheid, zou je er iets aan willen doen kan je altijd licht beginnen met bv polijsten. Je moet alleen wel weten of de blanke lak al is aangetast natuurlijk. Want waar geen lak zit, kan je het niet "bij" polijsten.

7308e0ffbbcf06c5da1a51965a26b6dc.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk

Vergelijkbare onderwerpen