• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

goede chromepolish voor verweerde chroomlijsten. ??

kenneth.bmw

Detailing rookie
22 feb 2012
15
0
hallo,

ik heb een bmw e39 met chromelijsten rond de ramen. als ik van dichtbij kijkt zijn deze een beetje doffig uitgeslagen en het is net of er witte vlekjes opzitten. zijn deze verweerd?? met me telefoon kreeg ik geen mooi fototje, maar ik plaats me topic toch alvast.

heeft iemand ervaring met het chroom polijsten? of het zelfde probleem al is eerder opgelost?
welke producten raden jullie mij aan?

bedankt.
 
Probeer eens een chemische polish zoals poorboys proffesional polish. Anders heeft mothers ook goeie producten voor chroom.
 
hondasport zei:
Probeer eens een chemische polish zoals poorboys proffesional polish. Anders heeft mothers ook goeie producten voor chroom.

Ik heb monello mezzo besteld met oranje en witte handpad , kan ik dit hier ookvoor gebruiken of zal dit krassen?
 
Monello's kunnen zeker, maar belangrijk is dat je zeker weet dat het geen kunststof is
Voorzichtig beginnen en goed opletten wat er gebeurt, maar dat geldt altijd met detailen
 
die lijsten op de bmw zijn niet verchroomd, het lijkt op chroom, die strippen zijn van gepolijst/geborsteld aluminium met een anti-corrosielaagje

dat laagje is aan het verweren, een beetje wolkvorming.
kan door bepaalde reinigers komen zoals wasstraat-voorreingers bijvoorbeeld

echt chroom (bumpers van klassiekers) kun je prima met een metaal-cleaner behandelen
chroomkleurig plastic moet je vanaf blijven met metaal-cleaners

als je op de raamlijsten met metaal-cleaners aan de gang gaat wordt het soms wel minder zichtbaar maar zal er nog sneller verwering op treden.
 
HaroldV zei:
die lijsten op de bmw zijn niet verchroomd, het lijkt op chroom, die strippen zijn van gepolijst/geborsteld aluminium met een anti-corrosielaagje

dat laagje is aan het verweren, een beetje wolkvorming.
kan door bepaalde reinigers komen zoals wasstraat-voorreingers bijvoorbeeld

echt chroom (bumpers van klassiekers) kun je prima met een metaal-cleaner behandelen
chroomkleurig plastic moet je vanaf blijven met metaal-cleaners

als je op de raamlijsten met metaal-cleaners aan de gang gaat wordt het soms wel minder zichtbaar maar zal er nog sneller verwering op treden.

Wat kan ik volgends jou dan het beste gebruiken? Kwa product
 
Dat zou ik ook wel willen weten. De "chromen" grille van de Ibiza begint ook te verwerken. Dit is wel een van kunststof met een neplaagje erop.
 
Conclusie;

- is het chrome, dan een product voor chrome gebruiken
- is het geannodiseerd, dan niet slijpen, hoogstens licht cleanen met PB Professional polish
Een dergelijke laag is gevoelig en het materiaal eronder ook, witte uitslag duidt op oxidatie
Altijd na het bewerken beschermen, bijv met een selant voor metaal of aluminium (Wolfgang bijv.)
- Nepchrome aka kunststof, dat is dan een gevalletje "over en uit" de witte uitslag zit veelal tussen de lagen
De blanke laag is dan porreus of de bovenlaag is heel ver heen ...

Zoals altijd, eerst goed uitzoeken wat het materiaal is en ook dan voorzichtig blijven.