• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

goede interieur verzorger

ruud1988

Detailing addict
17 mrt 2012
67
55
35
Tilburg
Hallo allen,Ik ben opzoek naar een product voor de interieur delen van mijn auto,zoals dashboard,plastic delen etc.Ik wil graag weten welke jullie een aanrader vinden zodat ik de juiste keuze maak.Mijn eisen zijn gewoon dat het plastic weer netjes verzorgd wordt en tevens weet netjes schoon is.ik hoor het graag mvg ruud
 
Ik gebruikte altijd Poorboy's World Natural Look Dressing maar nu sinds kort MagicGlaze by Waxaddict Interior Detailer welke me nog meer bevalt.
Wat mat is blijft mat, wat blinkt blijft blinken en alles wordt mooi schoon. De geur is wat sterk (zoet) maar dat is in een paar dagen weg.
Alle delen zijn anti statisch en je voelt helemaal niets dat er iets opzit (niet plakkerig of vettig)
 
De Nanolex interieur cleaner is een sterke aanrader. Laat een mooie matte OEM look achter en ruikt fris. Tevens is dit eventueel op leer te gebruiken.

Voor al een onderhouden dashboard of niet al te vuil, vind ik de Autofinesse Interior Detail ook een goede. Naam zegt het al een beetje. Geen cleaner maar een detailer dus voor lichte vervuiling en stof goed product.
 
Is die Nanolex - Interior Cleaner zo bijzonder dan? Ik gebruik zelf gewoon een verdunde APC+D om te reinigen en zet dan een dressing op.

Is Nanolex een cleaner én dressing in één?



Greetz
 
Is geen 2 in 1 product. Maar het laat een mooie matte niet plakkerige finish na. Er zitten geen bijtende zure o.i.d. In dus het droogt het kunststof niet uit.
 
Ik wil even iets zeggen over de Nanolex Interior Cleaner.

Het staat hier al maanden tussen zo'n beetje het halve CC assortiment van interieurspullen zoals onder andere Scholl Purple, Hubidash, Autoglym Vinyl & Rubbercare, DdJ Supernatural Glaze, 303 Marine Aerospace Protectant, PB Natural Look (en een product van BMW :innocent:).

Deze producten zeggen reinigers en reinigers/dressings/beschermers ineen te zijn. Ik gebruikte ze allemaal naar tevredenheid.
De Nanolex Interior Cleaner stond maanden onaangebroken in de kast omdat, zo dacht ik, mijn interieurs eigenlijk altijd schoon zijn en vooral een product dat dresst en beschermt nodig hebben.

Maar, en nu komt ie...

Nadat ik toch een keer de Nanolex Interior Cleaner gebruikte, was ik direct verkocht. Ik zag immers direct dat de lagen reiniger/dressing/bescherming die de afgelopen tijd op het interieur zijn aangebracht er niet perse mooier op werden na weer een nieuwe laag erop.
De Nanolex Interior Cleaner stript als het ware de oude lagen op een veilige manier en maakt ze klaar voor een verse laag reiniger/dressing/beschermer. Na gebruik van de Nanolex werd het oppervlak veel matter en schoner dan met de andere producten. Ook als ik na het gebruik van de Nanolex een reiniger/dressing/beschermer gebruik, is het resultaat veel mooier dan wanneer ik de Nanolex-behandeling achterwege liet.

Ik zie het nu net als met waxen op de lak. Het kan geen kwaad om tot op zeker hoogte waxlaag op waxlaag te zetten maar het is verstandig de oude waxlagen af en toe te verwijderen.

Het moge duidelijk zijn dat de Nanolex Interior Cleaner en ik goede vriendjes zijn geworden :).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben erg tevreden over die van Gyeon (vinyl cleaner i.c.m. Preserve). In de review sectie van het forum heb ik er een review van geschreven.
 
zelf gebruik ik ook voodoo interieur cleaner, het resultaat is top.
Het kunststof en houtfineer ziet er uit zoals het uit de fabriek komt dus geen zichtbare laag eroverheen mat of glans.
Ik heb wel het idee dat het onzichtbare laagje het wat gladder, vuilafstotend maakt dus niet op het stuur gebruiken.
Het voordeel is dan dat als ik de auto gewassen en heb en afgedroogd heb met een droogdoek ik die doek erna gebruik om het dashboard af te nemen om het stof te verwijderen wat SUPER makkelijk gaat.
Een prettige bijkomstigheid is dat het interieur 3 weken lang subtiel naar kokos ruikt dus je hebt dan elke keer een heerlijk instapmoment. :)
Het interieur blijft mooi schoon dus ik heb het pas 2x gebruikt in een half jaar, en dat is denk ik ook beter om niet teveel laagjes op elkaar te krijgen.