Ik ben sinds een paar weken bezig met het detailen van de auto. Zaterdag de auto gewassen met Super Slick & Suds Concentrated Car Wash en de Plush Mitt. Wat wast dat een stuk makkelijker en fijner dan met een spons zeg!
Hierna de Meguiairs clay over de auto gehaald vooral om hars te verwijderen wat erop is gekomen in overijssel in een bos ]-0 .
Het verwijderen van de hars ging tot 90% goed, de laatste mini plekjes hars die overbleven heb ik met heet water (50 graden) en work towel van PB verwijderd.
Hierna de auto in de wax gezet. Ik durf het bijna niet te zeggen maar doe het toch maar, namelijk Turtle Wax Teflon. De wax uitgepoetst met een de deluxe mega towel. Heerlijke doek waarmee de wax zo uitgepoetst was.
Helaas heb ik hierna geen foto's gemaakt maar heb ik dat nu vanavond gedaan. Er zit dus alweer 3 dagen stof en muggen op de auto.
Hierbij de foto's:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[ATTACH=full]77407[/ATTACH]
[ATTACH=full]77408[/ATTACH]
Omdat ik graag de auto een volledige behandeling wil geven heb ik een vraag over welke spullen ik nu het beste erbij kan kopen.
Zelf dacht ik aan:
- Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser - 250ml
- Poorboys World EXP Pure Sealant - 473ml
Hierna kan ik natuurlijk nog een wax toepassen maar dat is voor een andere maand om aan te schaffen.
Graag hoor ik van jullie of de combinatie Lime Prime en EXP een goede keuze is. Ik heb voor de EXP gekozen omdat de auto altijd buiten en dan ook wel eens onder bomen en op andere fijne plekken staat. Ik wil de lak dus graag dicht hebben en ervoor zorgen dat er geen vervuiling meer in kan komen maar alleen op.