• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede kleiset

lolwash

Detailing addict
5 feb 2015
75
55
Ik ben op zoek naar een geschikte klei set voor aan te kopen:D. Liefst had ik een milde tot zachte klei omdat ik geen 'marring' wil hebben:confused:! Ben wel plan om een machinaal toestel aan te kopen maar heb dit dus voorlopig nog niet.
Ik had mijn oog laten vallen op de set van Dolce verde kleiset van Monello. Maar deze is blijkbaar niet meer verkrijgbaar.
Hebben jullie goede alternatieven? Liefst zou ik de klei ook gebruiken met in combinatie met de poorboys world spray and wipe:grinning:.

Alvast bedankt!
 
Heb zelf hele goede ervaringen met BoB Clay Bar (55 gr).
Dit is een hele zachte klei.
Gebruik deze wel met BoB Clay Lube of Born Slippy, maar dat moet ook wel gaan met Spray en Wipe.
 
Ik blijf een groot fan van de zachte klei van Mothers. Compleet met detail spray en een doek om af te nemen.
Tevens is de detailer te verdunnen met water.
 
Supernatural Fine vind ik echt geweldige klei.
Tot nu toe gebruikt icm spray & wipe en supernatural clay lube, beide probleemloos.
 
Eens met @Altos

Dodo Juice Supernatural klei. Nog eens een van de goedkoopste per gram.

Kleichart.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Altos
Autofinesse is ook een vrij zachte klei.

Ligt ook een beetje aan je lak of je marring krijgt van het kleien. Zachte lakken krijgen eerder marring dan harde lakken.
 
Meguiars Smooth Surface Clay, Poorboy's Elastic Clay en Dodo Supernatural Clay voldoen prima.
 
Veel goede ervaringen met de Poorboy's supernatural fine clay blijkbaar, misschien deze overweging ook maar maken.
 
Als je geen marring wilt zou ik wel voor een dedicated clay lube gaan ipv Spray and Wipe. Bv Born Slippy van Dodojuice is een stuk gladder en ook nog eens een stuk goedkoper dan Spray & Wipe (gekeken naar de grootste verpakking en verdunde S&W).
 
De kleinere verpakking variant van die Supernatural Fine Clay Bar is de Basics of Bling Clay Bar.
Samenstelling is identiek op de kleurstof in BoB na.
 
De supernatural(van Dodojuice:D@Jansen ) is voorlopig ook nog niet op voorraad, dus ga even moeten wachten:p.
Ben nog aan het twijfelen tussen de Supernatural en die Dolce verde van Monello:confused:.
Keuzes:innocent:. @350Z Ik wou trouwens spray and wipe combie, zodat ik deze spray ook voor detaillen kan gebruiken eventueelo_O.
 
De supernatural(van Dodojuice:D@Jansen ) is voorlopig ook nog niet op voorraad, dus ga even moeten wachten:p.
Ben nog aan het twijfelen tussen de Supernatural en die Dolce verde van Monello:confused:.
Keuzes:innocent:. @350Z Ik wou trouwens spray and wipe combie, zodat ik deze spray ook voor detaillen kan gebruiken eventueelo_O.

Ja inderdaad, dan is het zeker de betere optie omdat S&W echt super is voor allerlei doeleinden! Die born slippy kan je niks anders mee;)
 
  • Leuk
Reactions: lolwash
Kga geen nieuw topic beginnen

Maar ligt het aan mij of is de monello clay echt moeilijk te kneden
Hier voor had ik die van meguiars en die kneedt echt 100x beter.
De monello lijkt bel een baksteen die je probeerde te kneden (klein beetje overdreven)

Ben dus niet echt een fan van de clay