• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede winterwax samenstelling

Patrick_gti

Detailing rookie
7 jun 2010
11
0
@iedereen

Heb eigelijk een vraag betreft een goede winterwax..
Meestal heb ik altijd een standaard progamma als het om een wax samenstelling gaat: -PB Black Hole
- EXP Pure Sealant
- Natty's Paste Wax
En verder de normale dingetjes waar iedereen wel mee bekend is.
Het betreft een vrij nieuwe auto; Golf 6 Donker grijs van kleur.

Is er iemand die nu een goede winterwax weet of samenstelling..? Ben redelijk goed gesteld met materiaal en spullen..
Misschien collonite iets??

Grtz. Patrick

Wolfgang deep gloss sealant ook nog aftoppen met een special vaste wax..? of laten jullie het bij de sealant..

Thnx
Grtz. Patrick

Voor de zomermaanden voorzie ik de auto van een laagje Wolfgang DGPS en top af met Pinnacle Souverane, na het wassen loop ik na met Pinnacle Cristal Mist.
Voor de winter krijgt mijn auto een jasje van 2 lagen Wolfgang DGPS. Met deze 2 lagen kom je probleemloos de winter door. Na een was in de winter loop ik de auto wel na met Wolfgang Spritz sealant of met de Wolfgang detailler.

Ik heb de auto machinaal (DAP 900) gecleaned met PB Professional Polish. Daarna heb ik er twee laagjes Collinite 845 opgezet. Dat is voor mij voldoende.

Ik denk dat ik de EX-P opzet en dan aftop met collonite 476s of de 915...
Wat denken jullie ervan...? heb de EX-P toch staan..
Of zal de wolfsgang DGPS afgetopt met fuzion toch beter zijn...?

Wat vind jij beter?:weetniet

rijd je in een bolide welke in constante showroom status moet zijn?:weetniet

ik snap niet dat niemand verteld dat de EX-P ook al een prima product is.:no

Patrick_gti... ik zou de auto kleien, goed ontvetten, (of licht polishen) en dan 2 laagjes EX-P.:cool

hiermee heb je een ijzersterke laag op je auto.

mocht je toch graag wat extra's willen aanbrengen? ja de 915 van collinite is een dijk!

Edit://
wat is ook alweer het nut van een sealant? juist! duurzaamheid :cool

Vorige week zondag mijn Corsa een winterbeurt gegeven door te wassen/kleien/polijsten/afnemen. Ik heb daarna geen glaze gebruikt. Ik heb gelijk een laagje Collinite 476 direct op de schone lak aangebracht. Vandaag weer gewassen en een tweede laagje Collinite 476 eroverheen. Nu moet ik de winter wel doorkomen lijkt me.

@bartje...ikkke zei toch dat ex-p fantastisch was:-/ ,en voor de looks toppen toch
Ik doe een andere combi waarom omdat het kan.......
Rejex...topped met Ioncoat naviwax-Ultimate8-o

zuidwest10 zei:
@bartje...ikkke zei toch dat ex-p fantastisch was:-/ ,en voor de looks toppen toch
Ik doe een andere combi waarom omdat het kan.......
Rejex...topped met Ioncoat naviwax-Ultimate8-o
Dat is waar, las er overheen.

Punt is gewoon, dat iedereen (meestal) andere producten aanraad dan dat TS heeft. :no

Black hole, EXP en aftoppen met 915! had vorig jaar bijna 5,5 maand bescherming waarvan ritje Zwitserland en ongeveer 15d km. Tussendoor bij de wasbeurten wel geboost met qd+ wat mij geadviseerd werd.

Patrick_gti zei:
Ik denk dat ik de EX-P opzet en dan aftop met collonite 476s of de 915...
Wat denken jullie ervan...? heb de EX-P toch staan..
Of zal de wolfsgang DGPS afgetopt met fuzion toch beter zijn...?

Ik denk persoonlijk dat de combi EXP en een Colli jou wel de winter door gaat helpen.

Ik heb nu de combi DGPS en SN op de auto, terwijl ik eerst de Fuzion wilde. De SN gekozen, omdat mijn ervaring is dat deze een langere standtijd heeft. EXP en Collinite is perfect voor de winter, mits de voorbereiding goed is.