• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goedkope of dure microvezeldoeken

@Jasper

Detailing guru
20 jan 2017
302
123
32
Provincie Groningen
ik gebruik nu microvezeldoeken van de action 60x60. Bevallen wel goed en zijn best wel goedkoop, alleen heb ik wel eens her idee dan mijn NXT wax op een zwarte auto niet helemaal mooi uitwrijft. Zal dit van de doeken komen ?

Hoor graag wat jullie ervaring qua doeken zijn.
 
Dit zou idd door de doeken kunnen komen. Ik heb ook wat action doeken gehad maar deze nemen bijna niks op en de vezels zijn veel verder uit elkaar geplaatst dan bij de luxere merk doeken.
Ik merk ook een verschil tussen de Waxaddict, Monello, Dodo Juice en Rupes doeken, elk een andere doek welke prettig is voor andere doeleinden.
Ook blijven deze merkdoeken langer bruikbaar na vele malen (correct) wassen.
Ik zeg niet dat de goedkope doeken slecht zijn maar er is zeker verschil te merken in het voordeel van de merkdoeken.
 
  • Leuk
Reactions: CarJunkyXL
Ik krijg altijd van die kriebels als ik die doeken daar aanraak,... Voelen zo raar!

En zou inderdaad best aan die doeken kunnen liggen. Bestel eens een setje doekjes hier, ga er mee aan de slag en je merkt zeker een verschil in gebruik! Qua prijs zijn ze duurder in aanschaf, Maar je hebt qua verbruik zeker minder doeken nodig op de langere termijn. Mits je ze op de juiste manier gaat wassen na gebruik. En gebruik ook meerdere doeken tijdens afnemen van wax. Tevens zijn ze kwalitatief 100 maal beter,...
 
  • Leuk
Reactions: Celis
Ik sluit me aan bij wat hierboven gezegd wordt. Zelf heb ik doeken van Monello en deze zijn vele malen zachter en duurzamer!
 
Ik gebruik alleen de doeken van de Action voor de wielen, interieur en binnenkant van de deuren.
Zeer zeker niet voor de lak, daarvoor alleen hogere kwaliteit doeken die ze bij CC verkopen.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
  • Leuk
Reactions: Blade
Ik noem de goedkope MF-doekjes van de Action mijn ''Hoerendoekjes''. Ik gebruik ze voor ranzige doeleinden, haha! :p

Het kan aan de doekjes liggen én aan de applicatie van de wax. De combi van een te dik aangebrachte wax met goedkopere MF-doeken kan ook voor de nodige complicaties zorgen.




Greetz
 
zal is een paar doeken bestellen van meguiars of monello even proberen wat het verschil is tussen die 2

Wat betreft de nxt wax, meguiars zegt dat het niet in hoeft te trekken, maar het is het proberen waard

Bedankt