• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goeie wax voor een aparte kleur

Che

Detailing trainee
2 sep 2020
22
35
Zutphen
Hoi beste Detailers een vraagje
Heb goeie spullen in huis zoals

Goeie shampoo
Goeie voeding (chemical Guys)
Genoeg pads doeken drie emmers doeken noem maar op

Heb een wax (voonix) maar wil iets anders proberen

Dus zoek een andere wax voor mijn auto en die heeft een aparte warme kleur
Dus welke wax past perfect bij de kleur van mijn auto
Screenshot_20210225-145449_Gallery.jpg
IMG_20210206_150150_678.jpg
 
Ik zou voor een Collitine wax gaan,
Betaalbaar en hele goede eigenschappen.
Collitine 845 heeft een iets galsachtige glans. En de 915 een wat meer warmer glans.
Maar zoals we altijd zeggen in de detail wereld. Glans komt niet uit een potje het meer de goede voorbereiding die je hanteert.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Ik zou voor een Sio2 Wax gaan dan heb je net wat langer plezier van je beschermlaagje.
Waxaddict Quartz bv
 
Collinite ken ik goeie waxaar wilde eens kijken naar wat anders lekker ruikt wat zachter en lekker voor de gele kleur van de auto

Maar snap je punt hele goeie wax
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Ik zou ook eens kijken naar een coating-achtig product zoals Sonax polymer netshield. Als je echt bij wax wilt blijven dan is de orange crush van dodo juice inderdaad een goede keuze. Of anders de 'topwax' van dodo juice de supernatural of supernatural sio2.

Waxaddict heeft ook erg mooie waxen, maar die zijn wel wat lastiger aan te brengen.
 
  • Leuk
Reactions: Che
Heb wat ceramishe produkten in huis leuk voor tussendoor

Maar vind het waxen met een harde wax gewoon fijn te doen
En wilde wat proberen poets vaker autos en dacht een andere wax aan te schaffen
 
In onze priveberichten van vorig jaar september gaf je ook aan de Collinite - 845 in huis te hebben. ;) En je gebruikt een glaze, dus dan gaat een wax niet meer echt wat toevoegen.

Foto 1 - Redelijk veel glans.
Foto 2 - Lijkt wel een matte lak.
 
Zonder budget is het makkelijk kiezen, want leuke waxen genoeg, zoals bovenstaande. Als je wel een budget hebt kun je daar een keuze uit bovenstaande maken. De Colli 915 (warm), orange crush (warm en passende kleur) en de Quartz (glas), Vortex (glas en duurzaam) of Graphene (beetje warm) zouden mijn keuzes zijn.
 
In onze priveberichten van vorig jaar september gaf je ook aan de Collinite - 845 in huis te hebben. ;) En je gebruikt een glaze, dus dan gaat een wax niet meer echt wat toevoegen.

Foto 1 - Redelijk veel glans.
Foto 2 - Lijkt wel een matte lak.
Foto's zeggen niet snel hoe het echt ziet

Foto 1 net gedaan
Foto 2 week of twee niks gedaan

Was gewoon opzoek naar een leuke fijne andere wax collinite goed hoor maar merk dat bij andere waxen ook de glans echt wel top is

Wilde assortiment vergroten en een goeie harde pasta wax toe te voegen
 
In onze priveberichten van vorig jaar september gaf je ook aan de Collinite - 845 in huis te hebben. ;) En je gebruikt een glaze, dus dan gaat een wax niet meer echt wat toevoegen.

Foto 1 - Redelijk veel glans.
Foto 2 - Lijkt wel een matte lak.
Ja ik gebruik een glaze namelijk van chemical Guys Wet Mirror Finish maar daarover een pasta wax heb nu voonix onder andere maar zoek er wat naast
 
Zonder budget is het makkelijk kiezen, want leuke waxen genoeg, zoals bovenstaande. Als je wel een budget hebt kun je daar een keuze uit bovenstaande maken. De Colli 915 (warm), orange crush (warm en passende kleur) en de Quartz (glas), Vortex (glas en duurzaam) of Graphene (beetje warm) zouden mijn keuzes zijn.
Ja was al paar waxen aan het bekijken

Bijv
Dodo banana armour
Dodo orange crush
 
Dodojuice orange of banananananana inderdaad. Superlekkere harde waxen
Orange is een soft wax zoals ik lees

Ik twijfel heel erg tussen orange of banana voor mijn gele mettalic clio

Met uiteraard eerst alle stappen hebben te gedaan maar als topping

En dan evt een flesje red mist halen voor tussen de wax beurten door