• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goeiendag allemaal

YRV

Detailing trainee
1 apr 2018
7
45
Hoi,

Zoals waarschijnlijk wel bij meer is mijn ´detail carriere´ ooit begonnen in de jeugd met het wassen van de auto van mijn ouders. Dat ging toen nog met spons en zemenlap. Daarna kwam de groene fles met de schildpad tevoorschijn. Dit werd dan uitgepoetst met een oud t-shirt of oud pyama (!). Lekker dik smeren en je daarna wezenloos boenen om het weer uitgepoetst te krijgen. Je wist toen niet beter... zullen we maar zeggen.

Halverwege jaren 90 kocht mijn vader een Nissan met rode unilak. De rode kleur hield zich in de loop der jaren wonderwel goed. Echter de motorkap en een zijscherm waren al vrij snel helemaal verkrijt en geoxideerd. Deze delen waren dus blijkbaar ooit opnieuw gespoten of vervangen na flinke schade. Maar dat zag je niet bij aankoop en werd ook niet vermeld (was een merkdealer). Na vele jaren van ergernis in 2010 toch eens gaan kijken of er wat aan te doen was. De auto was inmiddels te oud om nog naar een professioneel bedrijf te brengen dus maar eens via internet gekeken naar doe het zelf middeltjes en uitgekomen bij Ultimate Compound. Bij Meguiars een sample aangevraagd en met foam (hand) applicator geprobeerd op een test stukje. Het resultaat was verbluffend en de lak ging letterlijk in 2 minuten van ¨mat-roze-dof¨ naar ¨rood-glimmend-spiegel¨. Vanaf toen had ik echt een "wow¨ moment (mijn vader ook trouwens ;)) en waren mijn ogen geopend voor de mogelijkheden van detailing.

Heb inmiddels een klein assortiment aan producten bij elkaar verzameld en lees al een tijd mee op dit forum en daardoor al veel nuttige tips opgestoken. Toch heb ik nog wel wat vragen dus spreek jullie snel in één van de topics!

Laatst bewerkt:
Daihatsu goddomme, zo zijn er niet veel meer hier in België.
Mijn vader wijlen was er ook weg van, charade GTTI, 16 16V limo versie (de naam is mij ontgaan) waarmee ik heb leren rijden, ...
Hij werkte er zelf aan, niet dat er veel werk aan was maar toch kende hij ze van binnen en van buiten.