• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf 5 GTI ED30 Winterklaar!

GolfL

Detailing rookie
20 nov 2011
50
0
Beste Forummers,

Al een tijdje lees ik mee hier en daar op het forum. Dacht, laat ik mij is even aanmelden;).
Ben in het bezit van een Golf 5 GTI Edition 30 DSG. Ben een autofanaat, en hou van mooie auto's . Oftewel, van een beetje poetsen ben ik ook niet misselijk;).

Heb gister mijn auto voorzien van wintervelgen(gewoon zwart staal 16"). Ook gelijk de auto maar een winterpoetsbeurt gegeven. Heb een 3dubbele hernia weer opgelopen door het poetsen (ja ben dan wel 20, maar voel me soms 80 :roll ). En ik doe alles dan ook met het handje ;).

Als volgt gebruikt:

-Poorboys Spray and Rinse op de wielen
-Gewassen met NXT car shampoo
-Hier en daar geclayed met Mothers(wat tectylresten ivm wielkasten tectyleren)
-Meguairs ScratchX 2.0 (sommige plekjes)
-Meguairs Paint Cleaner step 1
-Meguairs Polish step 2, heb ik overgeslagen vond ik niet nodig ,^^
-Meguairs NXT Wax 2.0
-Dak daarna nog even met PB QD+ gedaan
-Wielen gewoon ingespote met cheapass Action Bumperzwart (ook voor banden)

Foto's genomen met mijn HTC sensationXE :

IMAG0118d.webp

IMAG0117.webp

IMAG0115.webp

IMAG0114.webp

IMAG0121.webp

Volgende stap is nog mijn zomerwielen in de wax zetten, randen polijsten. Maar daar had ik vandaag geen zin meer in :lol: .

Zo ziet hij er in de zomer uit:
DSC05968-1.webp

DSC05435.webp

Ook nog een leuke foto net genomen van de beading van mijn motorkap :
IMAG0129.webp

IMAG0131.webp

Toch blijft wit een moeilijke kleur om echt te laten glimmen. Ook de kleur op foto's krijgen is moeilijk.

Ben benieuwd naar de reacties!

Bedankt!

Nee een Dap aanschaffen doe ik niet. Weet van mezelf dat de hobby dan alleen nog maar meer uit de hand gaat lopen rofl .

Nu is het zo dat ik bij mijn wekelijkse wasbeurt mijn auto was (wasbox afspuiten, thuis 2 emmer methode) en daar behandel met PB QD+. En om de 2~ maanden is compleet in de was zet zoals hierboven. Bevalt tot nu toe geweldig. Leer ook steeds meer hier van dit forum! Ook qua merken, eerst was ik verkocht van meguiars. Maar nu weet ik dat er zo veel andere (betere) merken en producten zijn.

De hobby was begonnen met alleen de Meguiars NXT 2.0 wax. Maar uiteindelijk is het al wat meer geworden, heel wat meer al zeg ik het zelf :lol

Exterieur:
Meguiars NXT car wash
Mothers Clay Bar
Iron-X
Meguiars Wash Mitt
Meguiars Dry towel + Delerium Dry Towel
Meguiars Bug and Tar remover
Meguiars Scratch X 2.0
Meguiars Deep crystal paint cleaner STEP 1
Meguiars Deep crystal polish STEP 2
Meguiars NXT Tech wax 2.0

Tussendoor Meguiars NXT speed detailer (OP), Nu Poorboys QD+

Velgen:
Meguiars Endurance bandenzwart
Meguiars All wheel cleaner, Poorboys Spray and rinse (te aggresief dus is vervallen)
Meguiars All Metal Polish

Interieur:
Soms doodgewone siliconenspray
sommige delen met NXT quick detailer
Colourlock Lederverzorgingskit

Heb overigens een maat die ook auto+poetsfanaat is, en die een DAP900 bezit. Wil heb in het voorjaar is compleet detailen hiermee. Dan kan ik nog wat onvolkomenheden wegkrijgen (opzettelijk geplaatste kras aan rechterzijde, dorpelkrasjes)

Mooi geworden :cool Strakke en mooie wagen trouwens, en niet verkeerd voor een twintig jarige! Ik reed toen met een strepentrekkende A3 1.6 op campinggas :-b 101pk - 10% vermogensverlies van de gasinstallatie...

Geen last van Poorboys QD +?
Heb ik namelijk wel op mijn zwarte auto, net wolken die je niet uitgepoetst krijgt.
ED30 staat toch voor 30 pk extra? Met een golf heb ik niet zoveel, maar met die witte wielen eronder is het echt een beauty.

@Paulus de Boskabouter, heb ook flink gespaard, en heb een gedeelte van mijn ouders gekregen! Ben er ook erg trots op

@bs, Heb geen last van de QD+, teminste niet op het wit. Op mijn dak moet ik wel even goed poetsen inderdaad om die "wolken" eruit te krijgen. Op het witte valt het totaal niet op, :-"

Edition 30 staat voor het 30jarig jublieum van de GTI, zo heb je ook ED25, en de ED35(laatste nieuwe).

Standaard heeft deze 30 pk meer (230 ipv 200), dit omdat hier de Audi S3/ Seat Cupra/Golf R20 motor inzit van standaard 265pk. Echter de motor in de gti is gedownchipt.
Nu zit er een stage 2 pakket op (Complete uitlaatsysteem en chip op maat) en braakt de motor een fijne 340pk uit, met een koppel van 460nm!

Bedankt!

En toch nog een vraag.

Mijn dak en spiegels zijn gewrapt met zwarte autowrap. Deze is gewoon hoogglans en zwart.

Hoe moet ik dit nou precies behandelen? Want ik doe hier geen paint cleaner op, en ook niet polishen(gaat ook niet denk ik?). Ik doe er alleen een laagje Wax overheen. En soms een detailer.

Mooie auto (en telefoon, heb dezelfde:love ) , jammer van de turbo....:lol

Mijn carbonwrap reinig ik met Spray&Wipe, en dan een laagje Reload... Blijft lang beaden!:-)^

Bedankt! Ja het vermogen zit wel snor :-" Enkel wat nu nog een beetje "nekt" is dat het FWD is...

@MCShine, Bedankt!!

Ach typisch weer een Vteccer w^^w

Ah oke, dan is wat ik doe ook niet verkeerd, alleen in de wax/ QD+. Toch jammer dat je niks aan kleine krasjes kan doen op wrap. Heb laatst volgelpoep weggeveegd, iets te hard gedrukt.. Dus nu zit er een veeg(je) op mijn wrap. Maar durf hier niet met polish overheen te gaan(ook al voorzichtig).

Nouu moest er maar aan geloven. Velgen schoongemaakt en gepoetst met deze stappen:

-Sopje van NXT
-Meguiars All metal polish
-Meguiars Step 1 Paint cleaner
-Meguairs ScratchX 2.0 (hier en daar)
-Meguairs NXT techwax
-Meguairs Endurance bandenzwart

Before:
IMAG0155.webp

IMAG0157.webp

Rand gepolijst:
IMAG0158.webp

Curen van de NXT tech wax:
IMAG0161.webp

After:
IMAG0162.webp

IMAG0163.webp

Heb de vingers van mijn lijf gepoets, wat een %^&$$% klus was dat zeg! :slotje

Ze zijn in ieder geval klaar voor de 17/18e, en daarna voor de stalling!o:-)

Hey !!

Mooie wagen :cool

Tip voor je rug : draag tijdens het poetsen een speciale "rug/steunband" , niet zozeer om de pijn te verlichten maar eerder om te voorkomen

dat je je rug "verkeerd" gebruikt.

Ik doe dit ook en zo kan je alles net hetzelfde doen , alleen kan je dan moeilijker "verkeerd" bukken en zal je bvb meer door je knieen moeten gaan om bvb aan de onderzijde iets te doen.

Van een paar keer verkeerd je rug te gebruiken zal je niet snel iets voelen , maar als je constant verkeerd bukt blijft dit niet zonder gevolgen :ja

en de verhaaltjes van : "is niet goed voor je rugspieren" : bullshit : ZITTEN is het slechtste voor je rug :ja

Dikke bak man echt netjes.
Bij ons in de club zijn ze ook bezig om het zelfde blok in en golf 2 te lepelen en het hele dashboard.