• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf IV GTi....Rise and shine on tour.(EXTRA FOTOS!!)

Rise and Shine

Detailing rookie
24 jul 2009
56
0
Deze week ben ik in Nederland om ff lekker vakantie te vieren, althans, dat was de planning. De vakantie werd uiteindelijk gecombineerd met een bezoekje aan carclean en wat gelegenheids detailklusjes. Kortom, waar gedetailed wordt, worden fotos gemaakt.:)

Het begon van de week met een Golf IV Cabriolet, vervolgens een Golf 1 cabriolet en vandaag een Golf IV GTi.
Van de laatste heb ik vandaag een hoop fotos geschoten, dus laten we maar snel beginnen.;)

Allereerst, waar heb ik mee gewerkt:
De DAP500
LC Geel, Oranje, Wit
Monello Inizio, Mezzo, Finale
Last touch
PB trimdetailer
Collinite's 845
De nodige MF doeken
Lekker droog weer en een goed humeur!:)^


En dan nu de foto's!

Vanmorgen om 07.30 werd de Golf gebracht.

IMG_7235.jpg

IMG_7236.jpg

IMG_7237.jpg

IMG_7238.jpg


Mooie blauw/grijze kleur, maar bij een auto van 10 jaar oud kun je de nodige lakdefecten verwachten.

IMG_7244.jpg

IMG_7246.jpg

IMG_7248.jpg

IMG_7249.jpg

IMG_7252.jpg

IMG_7253.jpg


Ook hele grote velgen onder deze Golf die al de nodige stoeprandjes hebben ontmoet.....8o

IMG_7256.jpg


Normaliter maak ik velgen ook aan de binnenzijde schoon, maar kon helaas maar beperkte zaken meenemen in het vliegtuig, dus had niet alle spullen hiervoor beschikbaar.

Dan maar eens een start gemaakt met het kleien van de auto.......onderstaande fotos zijn van een stuk dak van ca. 30x40cm.8-o

IMG_7258.jpg

IMG_7259.jpg

IMG_7260.jpg


Maarrr....dan heb je na het kleien ook wel direct het eerste resultaat.

IMG_7261.jpg

IMG_7262.jpg

IMG_7263.jpg


ziet iemand verschil in bovenstaande 50/50?
En vervolgens nadat de de complete auto is gekleid:

IMG_7264.jpg

IMG_7266.jpg


En toen mezelf heerlijk uitgeleefd met de DAP!
Inizio, Mezzo en vervolgens Finale......en dat zette zoden aan de dijk.

IMG_7269.jpg

IMG_7272.jpg

IMG_7271.jpg

IMG_7272.jpg

IMG_7273.jpg

IMG_7278.jpg

IMG_7277.jpg

IMG_7278.jpg

IMG_7283.jpg

IMG_7281.jpg

IMG_7285.jpg


en natuurlijk de overall fotos....

IMG_7290.jpg

IMG_7291.jpg

IMG_7293.jpg

IMG_7294.jpg

IMG_7296.jpg

IMG_7295.jpg

IMG_7297.jpg

IMG_7300.jpg

IMG_7302.jpg

IMG_7303.jpg


IMG_7301.jpg


De eigenaar was er heel blij mee en ik dus ook.

Bedankt weer voor het kijken en tot in Oostenrijk weer.;)
 
Zo die glanst heerlijk. Wel een duidelijk verschil te zien hoor. :party:

Was de schade bij de wielen (krassen wielkast en velgen stoeprand) en de kras bij het achterlicht nog minder zichtbaar geworden?
 
guillaumemay zei:
Zo die glanst heerlijk. Wel een duidelijk verschil te zien hoor. :party:

Was de schade bij de wielen (krassen wielkast en velgen stoeprand) en de kras bij het achterlicht nog minder zichtbaar geworden?
De krassen zijn zeker minder zichtbaar, echter zou het tot wetsanden komen om ze volledig te verwijderen.
 
remonrace zei:
Mooi gedaan, glimt goed.

Alleen die uitlaat en velgen :-&
Dank je, en ja, de uitlaat en velgen zijn ook niet mijn smaak, maar ik geloof dat de auto zo gekocht is door de huidige eigenaar.
Zelf zou ik de Golf zo origineel mogelijk willen houden. Volgens mij werden ze zelfs geleverd met dubbele uitlaatpijpen.
Maar een mooi setje BBS LeMans zou er zeker heel goed bij passen imho.
 
Zoals eerder geschreven heb ik nog een 2-tal andere bolides gedaan afgelopen week. Te weten een golf 1 cabriolet en een golf 4 cabriolet, respectievelijk uit 1991 en 1999. De Golf 1 had last van krasjes, swirls en andere oneffenheden en een soort van grauwe sluier over de lak. De Golf 4 is deels herspoten en daarom was het noodzakelijk de lak weer op elkaar aan te laten sluiten. Tevens waren bij de Golf 4 de logos verwijderd, echter nog zichtbaar. Ook dit heb ik verholpen. De foto's van de Golf 4 zijn een paar dagen later genomen, dus er was alweer sprake van de nodige vervuiling. Van beide bolides nog een paar nafotos dus.

IMG_7330-1.jpg

IMG_7331.jpg

IMG_7332.jpg

IMG_7330.jpg

IMG_7345.jpg

IMG_7346.jpg



IMG_7338.jpg

IMG_7339.jpg

IMG_7340.jpg

IMG_7341.jpg

IMG_7343.jpg

IMG_7344.jpg


Beide berijders waren weer zeer content.
En ikzelf ook!;)
 
Wauw, vooral die Golf 1 vind ik echt super geworden. Bij mij in de straat is er ook één, maar die is echt heel dof.

Hoe heb je trouwens de logo 'restanten' van die Golf 4 verwijderd? Stickerverwijderaar? Nagellakremover? :confused:
 

Vergelijkbare onderwerpen