• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf V GTI onderhanden genomen!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
Dennis, Adrie en ik hebben een Golf V GTI onder handen genomen. Deze was wel aan een full detail toe. 8-()) Een paar foto's vooraf, swirls duidelijk te zien, kleur niet zo diep meer:
Golf_1.jpg
Golf_2.jpg
Golf_3.jpg
Aan de slag, eerst gefoamt met de Super Snow Foam en de Daddy Foamlans:
Golf_4.jpg
Golf_5.jpg
Druk bezig geweest dus niet veel foto's kunnen maken. Na het kleien (er kwam overigens niet veel vervuiling vanaf) zijn we aan de slag gegaan met de rotary. Eerst light cutting en Poorboy's SSR2, daarna polishing en Poorboy's SSR2 en dat gaf al onderstaand resultaat. We hebben de auto daarna nagelopen met Meguiar's M80 op een groene light polishing/finishing pad en als allerlaatste stap hebben we de Pinnacle Advanced Finishing Polish gebruikt!
Golf_6.jpg
De trims waren ook wel aan een herstelbeurtje toe. Deze hebben we gedaan met Swissvax Plastic Wash en daarna Swissvax Protecton Matte, ingeborsteld met een Triple Duty Detail Brush! Een mooi en niet overdreven resultaat was het gevolg:
Golf_7.jpg
Golf_8.jpg
Golf_9.jpg
Golf_10.jpg
Nog even een voor en na foto van de banden, deze hebben we met Meguiar's Endurance gedaan:
Golf_11.jpg
Golf_12.jpg
En let op, zie je het verschil links en rechts? Rechts heeft Poorboy's Black Hole + Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant (de volgende dag getest, want Deep Gloss Paint Sealant moet 12 uren uitharden en niet met water in contact komen). De linkerkant heeft een laagje Natty's Blue gekregen. Je ziet meteen dat het 'beadingeffect' beter is na het aanbrengen van Natty's Blue. Zoek de verschillen (tip we hebben een 50/50 gedaan en de motorkap is schuin gefotografeerd):
Golf_13.jpg
En zo is het resultaat uiteindelijk geworden. Na het polijsten met SSR2, M80 en Advanced Finishing Polish is de Golf voorzien van een laag Poorboy's Black Hole, daarna Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant en als laatste stap Poorboy's Natty's Blue:
Golf_14.jpg
Golf_15.jpg
Golf_16.jpg
Golf_17.jpg
Golf_18.jpg
Bedankt voor het lezen. ;)
 
Heb je niets beters te doen dan op spelvauten letten??w^^w
Spelchecker inbouwen misschien?? Is handig voor sommige mensen rofl
 
Hallo jongens! Jaja, mooi issie weer hè. Zelfs met al het stuifmeel dat hier rondvliegt! |-d
Nah, ik moet weer hard aan het werk hier, dus tot zondag maar.

Groetje,
Daan
 
Super geworden zeg! Nu mag ie weer gezien worden, als ie maar nu wel bijgehouden wordt :p
 
Topwerk heren... ziet er klasse uit! =d>

Al ben ik het uiteraard van harte met m'n voorganger eens, dus als jullie nog eens wat van dat leuke spul op een zwarte auto willen testen....|-d

You've got my number.... ;)
 
Ik gebruik steeds minder tape, voorheen ging er tape op alle ongespoten delen van de buitenzijde, maar tegenwoordig alleen op de punten waarvan ik denk dat het residu lastig te verwijderen is of op hoge punten waar je met de rotary de lak zou kunnen beschadigen. Als je meer ervaring krijgt met machinaal werken dan kun je aardig precies werken en heb je de tape niet meer zo nodig.
In principe gebruik je de tape tijdens het polijsten, polijstmiddelen slaan meestal wit uit op ongepoten kunsstof, dus om te voorkomen dat het daarop komt tape je de boel af.
 
Sven S8 zei:
Topwerk heren... ziet er klasse uit! =d>

Al ben ik het uiteraard van harte met m'n voorganger eens, dus als jullie nog eens wat van dat leuke spul op een zwarte auto willen testen....|-d

You've got my number.... ;)

Gaan we een keer doen Sven, als je het niet erg vindt om een keer een stuk te toeren met je S8! :)^

We testen dan eerst schuurpapier met Grit 60 :grinning:

Groeten,

Tim
 
dovdmeer zei:
wow...netjes!...Domme vraag misschine, maar wanneer gebruik je die tape? voor alle stappen of alleen bij een bepaalde stap?

Je ziet hier de tape langs de achterlichten zitten, ik vond het lastig om dat krappe stukje en die rondingen zonder tape te doen, omdat je met de rotary dan ook het kunstof aan het polijsten bent.

De rest was niet afgeplakt en als je een beetje oplet kom je daarmee een heel eind.