Familie bezoek (schoonouders)..............met een vierwieler die er natuurlijk niet uit ziet na 11 jaar gebruik.
Bekende gebeuren, emmer schilpadden soep, spons en zeemleren lap en schildpaddensmeer met een oude onderbroek om te poetsen. :-&
Dan kun je wel verzinnen hoe dat er dichtbij uit ziet.
Heel veel tijd had ik er niet voor, ze waren hier wel om ook nog wat te zien!
Dus helpen geblazen!
Even uitgelegd hoe klei werkt en een DAP. :-b
Eerst het plastic en trims met APC schoongemaakt
Toen een wasbeurtje erachteraan.
:-& nog erger dan ik dacht!
Eerst maar eens aan de klei..........afschuwelijk wat was die lak smerig.
Schoonvader was ook redelijk geschokt.......... "en ik was hem toch altijd netjes".....
Dat was een flinke klus ansigh, eerst met de witte meg klei, en toen nog een keer met groene sonus erachteraan.
Nog wat teerspatten verwijderd met WD40 en aangetipte beschadigingen gewetsand (zat meer verf omheen dan in het pitje) en we waren klaar voor het polijsten.
Na wat proefstukjes is de Pro900 + oranje met mezzo het beste geschikt om de boel aan te pakken, met hier en daar wat ultimate compound plekjes.
Daar knapte de boel al aardig van op, maar bij het ontbreken van een lakdikte meter niet het onderste uit de kan gehaald.
Vervolgens de lichtgroene pad op de DAP geplakt en pa maar eens aan het werk gezet.
Hij kreeg er steeds meer lol in, hahaha
Na al het gepolijst was ik wel redelijk tevreden en schoonpa kon er maar niet overuit hoe mooi ie werd.
Was toen al weer avond, dus even voorgedaan hoe je M21 sealant aanbrengt, kon ie dat mooi de volgende ochtend aanbrengen (ik moest werken), evenals het interieur opfrissen met PB natural look en de bekleding met APC. (De opgeklikte luchtverfrisser ging direct de bak in)
In de middag de buiten de trims met PB trimrestorer behandeld, was geen overbodige luxe, en de ramen schoongemaakt met meg. glascleaner.
Ik heb nog nooit iemand zo blij met z'n karretje gezien! Niets mooier als iemand blij maken.
De plaatjes:
Bekende gebeuren, emmer schilpadden soep, spons en zeemleren lap en schildpaddensmeer met een oude onderbroek om te poetsen. :-&
Dan kun je wel verzinnen hoe dat er dichtbij uit ziet.
Heel veel tijd had ik er niet voor, ze waren hier wel om ook nog wat te zien!
Dus helpen geblazen!
Even uitgelegd hoe klei werkt en een DAP. :-b
Eerst het plastic en trims met APC schoongemaakt
Toen een wasbeurtje erachteraan.
:-& nog erger dan ik dacht!
Eerst maar eens aan de klei..........afschuwelijk wat was die lak smerig.
Schoonvader was ook redelijk geschokt.......... "en ik was hem toch altijd netjes".....
Dat was een flinke klus ansigh, eerst met de witte meg klei, en toen nog een keer met groene sonus erachteraan.
Nog wat teerspatten verwijderd met WD40 en aangetipte beschadigingen gewetsand (zat meer verf omheen dan in het pitje) en we waren klaar voor het polijsten.
Na wat proefstukjes is de Pro900 + oranje met mezzo het beste geschikt om de boel aan te pakken, met hier en daar wat ultimate compound plekjes.
Daar knapte de boel al aardig van op, maar bij het ontbreken van een lakdikte meter niet het onderste uit de kan gehaald.
Vervolgens de lichtgroene pad op de DAP geplakt en pa maar eens aan het werk gezet.
Hij kreeg er steeds meer lol in, hahaha
Na al het gepolijst was ik wel redelijk tevreden en schoonpa kon er maar niet overuit hoe mooi ie werd.
Was toen al weer avond, dus even voorgedaan hoe je M21 sealant aanbrengt, kon ie dat mooi de volgende ochtend aanbrengen (ik moest werken), evenals het interieur opfrissen met PB natural look en de bekleding met APC. (De opgeklikte luchtverfrisser ging direct de bak in)
In de middag de buiten de trims met PB trimrestorer behandeld, was geen overbodige luxe, en de ramen schoongemaakt met meg. glascleaner.
Ik heb nog nooit iemand zo blij met z'n karretje gezien! Niets mooier als iemand blij maken.
De plaatjes: