• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gouden Yaris

Rolf

Detailing addict
18 apr 2009
633
65
60
Familie bezoek (schoonouders)..............met een vierwieler die er natuurlijk niet uit ziet na 11 jaar gebruik.
Bekende gebeuren, emmer schilpadden soep, spons en zeemleren lap en schildpaddensmeer met een oude onderbroek om te poetsen. :-&

Dan kun je wel verzinnen hoe dat er dichtbij uit ziet.
Heel veel tijd had ik er niet voor, ze waren hier wel om ook nog wat te zien!
Dus helpen geblazen!

Even uitgelegd hoe klei werkt en een DAP. :-b
Eerst het plastic en trims met APC schoongemaakt
Toen een wasbeurtje erachteraan.

:-& nog erger dan ik dacht!
Eerst maar eens aan de klei..........afschuwelijk wat was die lak smerig.
Schoonvader was ook redelijk geschokt.......... "en ik was hem toch altijd netjes".....:lol
Dat was een flinke klus ansigh, eerst met de witte meg klei, en toen nog een keer met groene sonus erachteraan.
Nog wat teerspatten verwijderd met WD40 en aangetipte beschadigingen gewetsand (zat meer verf omheen dan in het pitje) en we waren klaar voor het polijsten.

Na wat proefstukjes is de Pro900 + oranje met mezzo het beste geschikt om de boel aan te pakken, met hier en daar wat ultimate compound plekjes.
Daar knapte de boel al aardig van op, maar bij het ontbreken van een lakdikte meter niet het onderste uit de kan gehaald.
Vervolgens de lichtgroene pad op de DAP geplakt en pa maar eens aan het werk gezet.
Hij kreeg er steeds meer lol in, hahaha :-d

Na al het gepolijst was ik wel redelijk tevreden en schoonpa kon er maar niet overuit hoe mooi ie werd.
Was toen al weer avond, dus even voorgedaan hoe je M21 sealant aanbrengt, kon ie dat mooi de volgende ochtend aanbrengen (ik moest werken), evenals het interieur opfrissen met PB natural look en de bekleding met APC. (De opgeklikte luchtverfrisser ging direct de bak in)

In de middag de buiten de trims met PB trimrestorer behandeld, was geen overbodige luxe, en de ramen schoongemaakt met meg. glascleaner.
Ik heb nog nooit iemand zo blij met z'n karretje gezien! Niets mooier als iemand blij maken.

De plaatjes:

Bekende gebeuren, emmer schilpadden soep, spons en zeemleren lap en schildpaddensmeer met een oude onderbroek om te poetsen.
:lol

sign0173.webp
Die was lekker vies zeg! Erg mooi geworden zeg, toppie!

Doe ie niet...hij komt gewoon vaker de auto laten poetsen door Rolf....doe mijn schoonpa ook namelijk ;)

Allen dank voor de lof!

Trok de motorkap nog ff open................en toen maar snel weer dicht.
Dat was echt te ver heen om er nog wat moois van te maken.
11 jaar wegenzout in NL heeft daar z'n destructieve kracht tentoongespreid, omg.:-&
Wat was het alu van het motorblok aangetast, en wat van ijzer is was ook bruin. (motordelen dan)
Roest aan de koets kon ik niet ontdekken.
De 1.0 liter motor heeft er al meer dan 2 ton km's opzitten en gaf geen krimp op weg naar NO.

Was ik nog ff vergeten te vermelden:
Met de Pro900 heb ik deze keer als experiment voor mijzelf de 4.8" carclean steunplaat gebruikt met de 5,5" LC pads die ik normaal op de dap gebruik.
Moet zeggen dat dat best fijn werkt!
Is eigelijk de eerste auto waar ik de Pro zowel horizontaal als verticaal gebruikt heb......... :jippie
Horizontaal ging al wel aardig, maar verticaal is een stuk moeilijker, maar dat ging nu best wel goed.
Ik merk aan mijzelf dat ik de machine steeds makkelijker kan sturen, aldoende leert men................

Gebruikte steunplaat: https://www.Carclean.com/product/Carclean.com/Ultra_Soft_M14_Backing_Plate_4,8_inch_123mm__101789

Damn die lak zag er slecht uit joh op de before pic..
Mooi opgeknapt en altijd goed om mensen zelf mee te laten werken!! :P

Jij weer blije schoonouders !

Mooi resultaat kan zo niet duidelijk zien vanwaar de plek van voor is genomen jammer dat er geen totaal plaatje is van de voor situatie maar de na situatie spreekt boekdelen jolly job done there:-)^