• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Graag advies indium grey

dave14

Detailing trainee
3 nov 2013
10
32
Ik ben sinds kort in het bezit van een nieuwe vw t-roc, indium grey met veel chroom en het nodige plastic

Nu heb ik de auto in de Wax gezet
nl. collinite 476s. Over deze Wax was ik zeer tevreden op mijn zilver grijze auto maar niet op indium grey (donker grijs).

Daarom heb ik daarna een laag mothers top coat reflections erover "gesmeerd" maar niet het gewenste resultaat

Iemand tips welke wax het beste resultaat geeft liefst een redelijke standtijd want het afplakken duurt langer dan in de Wax zetten
en wat ik het beste kan gebruiken voor de plastic onderdelen aan de buitenkant?

Bvd
 
Niet het gewenste resultaat van je wax? Wat zijn je wensen c.q. verwachtingen dan? :p Wat voor de één ''Het Beste Resultaat'' is, dat is voor de ander weer anders. ;)

Het ongelakte kunststof kan je in de dressing zetten. Het nieuwe kunststof is nog mooi, maar een dressing zal het kunststof ook wat beschermen en langer mooi houden.
 
Mijn verwachting is een mooie diepe glans, bij mijn zilveren auto heb je zogenaamd een zonnebril nodig ondanks dat hij 12 was daarom was ik zeer te spreken over collinite 476s maar voor donkere kleuren vind ik het persoonlijk waardeloos
 
Voor de harde kunststof delen aan de buitenkant is Gyeon trim erg duurzaam. Voor zachtere raamrubbers bv zou ik bv Autofinesse Revive pakken.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
De 476S gebruik ik op lichte kleuren en wanneer er standtijd gewenst is. Wil je een donkere kleur iets meer diepte geven, dan moet je een wax gebruiken die meer natuurlijke ingrediënten heeft, zoals het broertje van de 476S; De 915.

Daarbij wil ik wel aangeven dat de 476S ook op donkere kleuren zijn ding kan doen. 90% van je glans komt van je voorbereidende werk en een wax complimenteert dit, zeg maar. :D

Toen ik in 2015 begon met detailen gebruikte ik 845 naar tevredenheid en voor de winter werd mij de 476S aangeraden. Op onderstaande foto's staat de kont in de 476S en de rest nog in niets. (Kont is warmer van kleur);

20151203_150743.jpg