• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Graag jullie mening of tip

Ruudgriensven

Detailing rookie
6 nov 2016
4
2
50
Limburg
Ik heb een vraag met betrekking op verzegeling van t merk master care
Dit is een 2 fase systeem
Nu geven ze 4a5 jaar garantie er op
Maar ik zelf heb mijn bedenkingen hier over
Zal het prober er n uit te leggen waarom

Fase 1 breng je aan en laat je 5a10 min zitten daarna breng je fase 2 aan ook deze laat je 10 min zitten daarna poets je het uit en dan zou hij beschermt moeten zijn

Ik ken veel producten met uv lam uit te harden en producten die je 24 uur moet laten intrekken
Maar dit is echter nieuw voor mij

Wat zeggen jullie hier over ???
 
Als je avontuurlijk bent aangelegd, zeg ik gewoon doen en hier verslag uitbrengen
Als je zeker wilt weten wat wel werkt, neem je iets waarover je hier een positief verslag kan vinden

Find what you like and use it often
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Het zou moeten kunnen maar zoals RedCat al zegt, proberen zorgt voor het beste antwoord.
4-5 jaar garantie op wat en hoe? WaxOyl geeft ook garantie maar wel alleen als je hun onderhouds producten gebruikt.
 
Ja 4a5 jaar. Je krijgt er een setje bij: shampoo, spons en doekje. Dit stelt niet veel voor. Ze willen het bij ons op de zaak gaan gebruiken, vandaar de vraag of iemand ervaring mee heeft enz maar we krijgen 2 pakjes om te proberen, dus zal dat uitgebreid gaan testen en verslag uitbrengen.
 
Via Google zie ik zelfs bedrijven die het aanbieden met 6 jaar garantie...

Ik ga nog even verder verdiepen. :p

.....

Ik krijg hetzelfde gevoel/idee als wanneer ik de zoveelste WaxOyl 100+ of vergelijkbare advertenties lees van de vele autopoetsbedrijven;

6 jaar garantie, maar zodra de auto 2 maanden oud is, nog maar 3 jaar. Dit omdat de auto gepolijst moet worden. :laughing:

Mag door de wasstraat, maar HD's en wasstraten beschadigen de lakbescherming. ;)


De MC - Platinum After - Care moet hooguit na 3 wasbeurten met dergelijke machines opnieuw toegepast worden, anders vervalt de garantie. :scream: :p

Dierlijke of plantaardige afzettingen bijv. vogeluitwerpselen: Alle dierlijke en plantaardige afzettingen moeten onmiddellijk afgewassen worden binnen 24 uur en opnieuw behandelen met MC - Platinum After - Care. Indien dit niet gebeurt, kunnen aantastingen of verkleuringen optreden. Het nalaten hiervan zal de garantie na ongeldig maken.

Er is blijkbaar flink wat nazorg voor de eigenaar ná de behandeling.
 
Laatst bewerkt:
Als ik op hun site kijk, zie dat het een product op basis van hars is. Bij een coating van kwartsglas kan ik me de claims nog voorstellen, hoewel er dan ook enkele dubieuze tussen zitten. Ik zie dat ze heel veel claimen en weinig of niets onderbouwen, gevoelsmatig zeg ik dat Waxoyl een nieuwe naam heeft gekregen.
 
Als ik het intik in google, kom ik bij een woonhuis uit. K'weet niet hoor.
Voor de garantie moet je je trouwens eerst registreren :) En de garantie gaat vervolgens over glans en kleur. Een auto van <5 jaar glanst altijd nog wel en kleur... Tja, en als je een zwarte auto hebt en hij wordt na aanbrengen ineens wit.... De garantie behelst vast dat een zwarte auto, na aanbrengen ook zwart blijft ;). Garantievoorwaarden zijn trouwens nergens te vinden...
Stappenplan ook leuk; stap 2 gummen van de auto. Dat kost een hoop van je autobandjes ;)

Ik zou het maar links laten liggen als je zelf handig in de poets-/detailwereld bent en voor paar euro een kwalitatief goede wax of coating kopen. Ben je vast goedkoper uit.

Grappig: als je op plaatje onderaan klikt van master car care, kom je uit op google. :)
 
Quote : De garantie wordt ongeldig in de volgende gevallen:
• De behandeling van de lak met een product dat niet van Master - Care afkomstig en niet vooraf schriftelijk door Master - Care goedgekeurd is.
• Als bijvoorbeeld een product als boenwas of een chemisch product dat niet goedgekeurd is door Master - Care gebruikt wordt, maakt dit de garantie ongeldig. Tevens vervalt de garantie wanneer er reeds wax of een ander chemisch product op de lak aanwezig is wanneer MC - Platinum wordt aangebracht.
• Nalatigheid: U volgt het voorgeschreven onderhoud van de behandeling met het product MC - Platinum After - Care volgens de meegeleverde aanwijzingen niet.

Quote : Dierlijke of plantaardige afzettingen bijv. vogeluitwerpselen: Alle dierlijke en plantaardige afzettingen moeten onmiddellijk afgewassen worden binnen 24 uur en ons advies is opnieuw behandelen met MC - Platinum After - Care. Indien dit niet gebeurt, kunnen aantastingen of verkleuringen optreden. Het nalaten hiervan zal de garantie na ongeldig maken.

Quote : De MC - Platinum After - Care moet hooguit na 3 wasbeurten met dergelijke machines opnieuw toegepast worden, anders vervalt de garantie.

Quote : Het advies luid: aan het einde van elk jaar volgend op de behandelingsdatum er een nieuwe fles van 250ml MC - Platinum After - Care aangekocht worden. Als er daarna een terugbetaling via de garantie wordt gevraagd, moeten geldige aankoopbewijzen overlegd worden om de aankoop ervan te bewijzen.

Dit doet me niet zozeer aan WaxOyl denken maar meer aan dat dit het is onder een andere naam. Als je een scheet laat zonder dit vooraf schriftelijk in 3-voud te hebben ingediend vervalt de garantie. Indien je gebruik wilt maken van de garantie vervalt de garantie al.....
 
Heren, vergeet ook niet dat wanneer je je tweede auto/boot/caravan bij hun laat behandelen, het resultaat nog OPVALLENDER is, dan op nieuwe lakken :joy:

Geld dit dan apart voor iedere auto/boot/caravan? of heb je dan twee iets meer glimmendere auto's/boten/caravans die ze behandeld hebben uit één en hetzelfde gebruikte setje?


#ikzouhetookwelwillen! :heart:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Quote : De garantie wordt ongeldig in de volgende gevallen:
• De behandeling van de lak met een product dat niet van Master - Care afkomstig en niet vooraf schriftelijk door Master - Care goedgekeurd is.
.....

Gelukkig levert Master - Care ook goedgekeurd waswater voor je behandelde bolide. :innocent:
 
Misschien heb je net als ik dit spul bij je nieuwe auto gekregen. Ik zal je mijn ervaring delen, want als je het product intypt op google, kom je vrij snel in dit topic terecht. En je hebt recht op een eerlijke mening. Daarom reactie op een ouder topic, juist voor hen die over werking van dit product zoeken.

Conclusie
Niet r.u.k. zoals hier boven staat, maar rommel...
Heb je het in de kast staan, naar de prullenbak ermee en gewoon normaal spul bij Carclean halen.

Waarom?
Omdat ik nog niet toe ben gekomen aan de “grote beurt” dacht ik, ik zal dit eens proberen. Gratis bij de nieuwe auto gekregen om de lak te onderhouden.
De andere alternatieven die ik gebruikt heb tot nu toe, zijn na een regenbui direct verdwenen. Van Acquafobia en Gyeon tot de Waxaddict waxen en van obsession wax tot Bouncer’s en alles wat daar tussen zit.

Twee dopjes oplossen in water. Aanbrengen met spons (dus m’n washmitt gebruikt), afspoelen en daarna drogen met zeem (dus de droogdoek gebruikt).
Het ruikt naar schoenpoets, het laat hele rare strepen achter, ook na afspoelen en afspuiten. Alleen met de droogdoek zijn ze weg. Morgen maar eens kijken of het kleine beetje ongelakte kunststof wat op de e-tron zit, wit uit gaat slaan. Er zit nl een nog een polijsteigenschap in...

Ok, het glimt als een malle, wordt niet echt superglad, de beschrijving zegt ant-statisch, niet kunnen ontdekken.

Mijn handen daarentegen, na vijf keer goed wassen met zeep, nog glad...
Droogdoek en washmitt zijn inmiddels supervet en meuren van een kilometer afstand naar schoenpoets.
Kortom, dit was eens, maar nooit weer. Gelukki
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag met betrekking op verzegeling van t merk master care
Dit is een 2 fase systeem
Nu geven ze 4a5 jaar garantie er op
Maar ik zelf heb mijn bedenkingen hier over
terecht dat je je bedenkingen hebt ,if it sounds to good to be true it probably is...