• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Graag meer uitleg over applicator en pads (kleuren en juiste toepassin)

boup

Detailing addict
21 dec 2018
83
65
Hallo,

Ik heb hier al veel zaken gekocht van emmers tot polijstmachine :cool:
Nu ben ik vorige week mijn nieuwe wagen gaan halen en in het interieur is er veel gebruik gemaakt van zwarte delen in "pianolak"
In de garage hebben ze gezegd dat er heel snel krasjes opkomen.
Hoe kan je dat best voorkomen?
En stel als er krasjes opkomen uitpolieren met Menzerna 3500 ( Heb ik liggen) of beter iets anders gebruiken?

Nu had ik ook graag meer info over pads en applcators
Pads is voor een polijstmachine en applicator voor met de hand?
De kleuren zwart zijn de zachtse en is dat voor elk merk zelfde?
En welk ekleuren gebruiken voor welke toepassing?

Veel vragen ben toch benieuwd

mvg serge
 
Mijn manier: Krasjes op pianolak voorkomen, door het stof er eerst met een zachte make-up poeder kwastje af te stoffen. En niet gelijk met een doek overheen te vegen. Daarna sprayen met brilreiniger en zachtjes afvegen met een microvezel brillendoekje of beeldschermdoek.
 

Bijlagen

  • 9D5ADFE4-8116-4C8E-B18B-1BF00744B924.jpeg
    9D5ADFE4-8116-4C8E-B18B-1BF00744B924.jpeg
    91,8 KB · Weergaven: 33
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. ;)

Voorkomen betekent dat je de auto niet gebruikt. Ik neem aan dat je niet zenuwachtig in je auto wilt zitten met de vrees dat alles snel bekrast, dus ik zou mij er niet teveel zorgen over maken. Schoonmaken met gezond verstand erbij en wat zachtere materialen.
Mocht je krasjes willen verwijderen, bekijk dan eerst goed met welke materiaal je te maken hebt.

Nee, elk merk kan zijn eigen kleuren en gradaties aanhouden. Wat bij de één een harde foampad is om machinaal mee te polijsten, kan bij de ander een zachte handpad zijn om mee te waxen.

Check even in de webshop welke machine of machine-set je hebt gekocht, dan kan je daar meteen checken welke kleuren en gradaties daar bij horen.
 
Pianolak interieur is mooi maar oh zo kwetsbaar inderdaad. Enige echte optie is in mijn ogen PPF er overheen te laten leggen. Dit verhult de aanwezige krasjes en kan veel beter tegen contact dan hoogglans zwart. Je gaat hoe dan ook niet kunnen voorkomen dat er krasjes in gaan komen.
 
Let wel op dat bij interieur pianolak je enorm snel er doorheen brand. (Zelf ervaren) Gebruik dus geen zware middelen of hoge snelheden. Als je het echt wilt voorkomen dan is ppf/vinyl de enige optie, is vaak ook redelijk simpel te installeren op veel plekken.
 
nee ik zou daar nooit met de machine opzitten.
Enkel met de hand.
Zijn er geen producten die ik er kan opzetten om toch te beschermen
Coating ofzo,poorboys die hebben iets dat je kan gebruiken op plastic
Ben gaan zoeken op de website van poorboys zelf