• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Graag wat tips

STA

Detailing addict
14 okt 2016
14
63
Hallo allemaal,

2x per jaar polijst ik mijn vw passat 3BG kleur metallic Grijs, heb 2 jaar lang Monello Veloce Mezzo en Finale gebruikt en sinds kort overgestapt naar Scholl S3gold & S30.

Mijn stappen plan ziet er als volgt uit:

1.Wassen, Dodo juice
2.Kleinen, Monello
3.Polijsten 2 stappen, Scholl S3 gold en S30, nu nog op Monello pads maar overweeg om de Scholl pads uit te gaan proberen
4.Wax, Collinte 845

Ik las hier op het forum dat ontvetten ook erg belangrijk is na het polijsten en daarna de wax aan te brengen, vreemd genoeg heeft CC me dat niet verteld toen ik 2 jaar geleden m'n starterspakket aanschafte, maargoed.

Nu wil ik eigenlijk tussendoor de auto behandelen met Poorboys White diamond of black hole, geen idee onder welke categorie de kleur grijs valt.

Dan ziet het tussen schema er als volgt uit:

1.Wassen, Dodo juice
2.Kleinen, Monello
3.Poorboys White diamond of blackhole
4. Ontvetten indien nodig, welke??
5..Wax, welke??

Ik zie door de bomen het bos niet meer qua wax, als instap heb ik Collinite 845 gebruikt en wil nu naar het midden segment gaan.

Ik las op het forum een mooi verslag over:
Poorboys Natty's past, Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 of Soft99 - Fusso Coat of Dodo Juice - Purple Haze Pro (Hybrid carnauba soft wax) maar ergens anders las ik dan weer dat het allemaal niet zo best is.

Dus mijn vraag welke type wax heb ik nodig die ik kan gebruiken na de glaze en op zn minst 3 maanden blijft zitten en welk ontvetter heb ik nodig?

Groet STA
 
Laatst bewerkt:
1.Wassen, Dodo juice
2.Kleinen, Monello
3.Poorboys White diamond of blackhole
4. Ontvetten indien nodig, welke??
5..Wax, welke??

stap 3 en 4 omdraaien...

4. Ontvetten indien nodig, welke? Gyeon Prep of Nanolex EX
5. Wax, welke?? Welke heb je nu? Als die bevalt, lekker blijven gebruiken. Er zijn al tientallen "welke wax voor mijn auto" topics te vinden.
 
  • Leuk
Reactions: STA
Gebruik nu collinite 845, ik weet dat er tientallen welke wax topics zijn daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer haha.

Is dit wat? Poorboys Natty's past, Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 of Soft99 - Fusso Coat of Dodo Juice - Purple Haze Pro (Hybrid carnauba soft wax)
 
Ik las hier op het forum dat ontvetten ook erg belangrijk is na het polijsten en daarna de wax aan te brengen, vreemd genoeg heeft CC me dat niet verteld toen ik 2 jaar geleden m'n starterspakket aanschafte, maargoed.

Als ze je toen alles vertelden wat je nu weet zou je nooit gaan beginnen omdat het te moeilijk wordt gemaakt.
Anyways; Ontvetten is belangrijk omdat je dan kunt zien wat je gedaan hebt. Polijstmiddel gebruikt olie als soort glijmiddel maar dit vult ook kleine krasjes op waardoor je na een polijstgang niet ziet wat je gedaan hebt op de kale lak. Na iedere hit even ontvetten met een Gyeon Prep, Nanolex Ex of Dodo Juice Clearly Menthol waardoor je de olie verwijderd.

Nu wil ik eigenlijk tussendoor de auto behandelen met Poorboys White diamond of black hole, geen idee onder welke categorie de kleur grijs valt.

White Diamond is voor witte auto's belangrijk, Black Hole voor zwarte auto's daartussen kunnen ze allebei. trouwens White Diamond kan ook op een witte auto of andersom. Er komt geen explosie of dergelijke ;)

Dan ziet het tussen schema er als volgt uit:

1.Wassen, Dodo juice
2.Kleinen, Monello
3.Poorboys White diamond of blackhole
4. Ontvetten indien nodig, welke??
5..Wax, welke??

Ontvetten voor Glaze. Zie eerder antwoord over ontvetten. Een Glaze is ook een olie maar die wil je niet verwijderen

Ik zie door de bomen het bos niet meer qua wax, als instap heb ik Collinite 845 gebruikt en wil nu naar het midden segment gaan.

Zoeken op dit forum geeft ontzettend veel antwoorden....
Dodo Juice is mijn persoonlijke favoriet.

Dus mijn vraag welke type wax heb ik nodig die ik kan gebruiken na de glaze en op zn minst 3 maanden blijfr zitten en welk ontvetter heb ik nodig?

Een wax die 3 maanden blijft zitten?!?
Probeer dan wel naar een hybride wax te zoeken....

Ontvetter staat in eerder gegeven antwoord
 
  • Leuk
Reactions: STA
White Diamond is voor witte auto's belangrijk, Black Hole voor zwarte auto's daartussen kunnen ze allebei. trouwens White Diamond kan ook op een witte auto of andersom. Er komt geen explosie of dergelijke

Dus voor grijs, neem ik black hole?
 
Purple Haze Pro hield het bij mij met Black Hole er onder ongeveer 3 maanden zonder de Black Hole ongeveer 4 maanden.Vorig jaar de Coll 476 maar die viel mij tegen die leek eerder weg te zijn
 
  • Leuk
Reactions: STA
Purple Haze Pro hield het bij mij met Black Hole er onder ongeveer 3 maanden zonder de Black Hole ongeveer 4 maanden.Vorig jaar de Coll 476 maar die viel mij tegen die leek eerder weg te zijn

Dus dat word ook uitproberen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
In mijn ervaringen blijft juist de 476s lang zitten. Het langste wat ik heb gezien is zo´n 6 maanden.

De Pruple Haz Pro is een hybride wax en bevat dus ook oliën voor de looks en dat verkort een standtijd weer in vergelijking met een wax met veel polymeren.

Maja... 10 auto´s met dezelfde wax = 10 verschillende resultaten. :p


Waar ik wél een sterk idee over heb; Neem je een wax met oliën voor de looks, die zijn gemiddeld duurder, en gebruik je ook een glaze, dan hebben de oliën van een wax naar mijn idee weinig zin meer. Normaliter polijst je de lak, behaal je grofweg 90% van je glans en heeft een glaze sowieso weinig effect meer, maar die laatste 10% kan worden beïnvloed door de oliën van de wax. Wanneer je dus een glaze gebruikt, pak dan gewoon een (goedkopere) wax die je kiest voor alleen bescherming.



Greetz
 
In mijn ervaringen blijft juist de 476s lang zitten. Het langste wat ik heb gezien is zo´n 6 maanden.

De Pruple Haz Pro is een hybride wax en bevat dus ook oliën voor de looks en dat verkort een standtijd weer in vergelijking met een wax met veel polymeren.

Maja... 10 auto´s met dezelfde wax = 10 verschillende resultaten. :p


Waar ik wél een sterk idee over heb; Neem je een wax met oliën voor de looks, die zijn gemiddeld duurder, en gebruik je ook een glaze, dan hebben de oliën van een wax naar mijn idee weinig zin meer. Normaliter polijst je de lak, behaal je grofweg 90% van je glans en heeft een glaze sowieso weinig effect meer, maar die laatste 10% kan worden beïnvloed door de oliën van de wax. Wanneer je dus een glaze gebruikt, pak dan gewoon een (goedkopere) wax die je kiest voor alleen bescherming.



Greetz

Thnx voor je uitleg.

Ik heb mn auto in aug in 2 stappen gepolijst dus dat is nog niet zo gek lang geleden.
Was van plan om in dec dan te kleien, glaze en dan in de wax te zetten.
Dan ga ik van het voorjaar weer polijsten.

Denk dat ik het voor nu dan ook laat bij de collinite 845 dan weet ik ook gelijk hoe dat uitpakt bij de Poorboys Blackhole.


Groet STA
 
beaming van de 476 is een heel stuk minder,Maar denk dat jij een beetje een verkeerd beeld hebt omdat je de soft wax gebruikt hebt en persoonlijk vind ik dat je wel overal een antwoord op hebt en veel producten nog geen eens gebruikt hebt,
 
beaming van de 476 is een heel stuk minder,Maar denk dat jij een beetje een verkeerd beeld hebt omdat je de soft wax gebruikt hebt en persoonlijk vind ik dat je wel overal een antwoord op hebt en veel producten nog geen eens gebruikt hebt,

Klopt ben nog op ontdekkingsreis, heb de aflopen 2 jaar alleen maar auto's gepolijst en de 845 als wax gebruikt.

Heb een idee in mn hoofd wat ik wil en daar probeer ik achter te komen op het forum er staat zooveel info hier op dat je het soms niet meer weet.

Wat ik beschrijf wat ik wil, is dat volgens jou geen goed idee?




Groet STA
 
Sorry die reactie sloeg op Quantoxx,
STA ja blijft persoonlijk je kan de 845 houden maar als je van proberen houd kun je eens wat anders nemen,Ik heb toen die tijd gewoon een mailtje naar carclean gedaan om advies
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
De Purple Haze Pro is een hybride wax en bevat dus ook oliën voor de looks en dat verkort een standtijd weer in vergelijking met een wax met veel polymeren.
Purple Haze Pro is inderdaad een hybride wax.
Hybride als in: wax met sealant eigenschappen erbij; met polymeren erbij dus.
Er zullen vast oliën in zitten, maar dat is niet waar het bij een hybride wax om draait.
Standtijd van de Purple Haze Pro zou ook langer moeten zijn dan die van de 'gewone' Purple Haze.
 
Ah, de quote is maar een deel van het verhaal. :)

Het ging erom dat de 476s in mijn ervaring langer bleef zitten als de Purple Haze Pro omdat er bij een hybride een balans word gezocht tussen looks en standtijd en dit naar mijn idee en ervaring het af zal leggen tegen een wax die meer polymeren bevat en minder (of niet) op looks berust is. :p


Greetz
 
Jou ervaring je toch de pro niet dus je waar baseer je het op?En denk dat Dodo een line heeft voor show maar ook zeker waxen met lange standtijden