• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Greener - Skoda Octavia Combi II Facelift (nu MET foto's onderin post)

Greener

Detailing chief
17 jan 2011
47
75
Hoekse Waard
Hallo Iedereen,

de naam is Sebas en woonachtig in Zuid Holland.
In september 2010 een nieuwe Skoda Octavia Combi 1.4 TSI aangeschaft en uiteraard in het zwart. (net als al mijn vorige wagens...)
Ik moet bekennen dat ik de auto tot op de dag van vandaag nog geen enkele keer gepoetst heb :schaam

Mijn vorige auto waste ik ik altijd met een goedkope shampoo en gebruikte hierbij een goedkope badstoffen handschoen.
Tijd voor een kleine verandering dacht ik vandaar dat ik hier maar eens op het forum ben gaan kijken.
Ik heb net ook maar meteen het volgende besteld:

Meguiars - Gold Class Wash & Wax Kit
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar

Ik wil nog niet prof. aan de slag en "nog" geen dagen aan het werk zijn.
Heb ik met bovenstaande een begin gemaakt?

Groetjes,

Sebas

Hoi Sebas,

Welkom!

Je heb inderdaad een goede start gemaakt!
In principe heb je alle "basics" binnen, alleen nog 2 emmers gebruiken (liefst met Grittguard) bij het wassen en je bent t heertje! :cool

Welkom Sebas.
Zoals Ivo al aangeeft: wassen met twee emmers, dan heb je hiermee een leuk begin.
En dan vervolgens maar kijken of je het daar bij kunt houden ;)

Hahaha dat gaat rap hier op dit forum :cool
Twee emmers kan ik ook nog wel regelen dus dat gaat wel goed komen!

Sebas
ps: nog meer Skoda rijders hier op het forum?
pps: btw mijn eerste Skoda, hiervoor alleen maar Vw gereden 8-)

he Sebas, als eerst welkom hier. ik ben een skoda skoda rijder in hart en nieren. heb inmiddels al mijn derde skoda. op dit moment een octavia edition 100.
ben zelf ook nog niet zo lang op dit forum maar heb al veel geleerd en weet zeker dat jij dat hier ook gaat doen en nog meer zin krijgt om die prachtige octavia goed te onderhouden.

Welkom! Foto'tje van je wagen? Altijd leuk! :-d

Ik zie dat je een foam hand applicator besteld hebt...maar wat ga je ermee aanbrengen? :weetniet

Right....niet goed gelezen...het eerste item is een kit...dacht dat het wash&wax shampoo was...my bad! :schaam

Welkom hier op het forum.

De bestelde kit lijkt me een leuke om in ieder geval mee te beginnen. De monello pad lijkt me prettiger werken (zeker voor grotere stukken) dan de pad die in de kit zelf zit. Wel vraag ik me af of je inmiddels ook een andere washandschoen hebt dan het goedkope ding dat je eerst had?

Groeten van een mede-Skoda-rijder (Fabia combi Greenline) ;)

Is inderdaad een hele goeie, een nieuwe washandschoen......:weetniet

Ach ja, kan ik deze week weer wat bestellen en het weer is ook nog niet al te best.
Ik had die extra pad genomen omdat de reviews hiervan erg positief waren.
Aangezien ik hier nog ergens een ooit aangeschafte fles Meg. nxt wax heb liggen was ik al bekend met het miniscule bijgevoegde padje. (die dan wel weer fijn is voor de kleine plekjes.)
Een foto van de auto kan ik uiteraard altijd even plaatsen. Of die foto nou echt boeiend is?
Een vieze zwarte Octavia combi inclusief afschuwlijke wieldoppen...

Sebas

Dat is zeker een mooie foto om te plaatsen, want daarna was je je auto en poets je hem helemaal op, maak je nog een foto en dan plaats je die ook ;-)

Inderdaad een idee een before and after shot van de wagen te maken.
Helaas is de batterij van de camera nog in de oplader.
Voor de foto gekken dan maar twee foto's van mijn vorige voertuigen.

Golf Mk4 1.8 20V

Foto-OH4K3OPQ.webp

Golf Mk5 1.9 TDI

Foto-FZGC4G46.webp

Tsja en dan komt er een kleine op de wereld vandaar een verstandige en ruime keus, de Octavia Combi.
Ik moet nog steeds aan het idee wennen :roll (Skoda althans :ja )

Sebas

Vergelijkbare onderwerpen