• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

grid guard aanpassen?

madtraxx

Detailing rookie
11 aug 2008
520
0
Zou je een Grid Guard kunnen aanpassen in diameter om deze in een andere emmer passend te krijgen?
Is het materiaal vrij flexibel of is het van dat keiharde plastic?
 
Misschien met een hoop knipwerk met een kniptang of zaag maar ik zou daar niet aan beginnen.
Het is best hard platic en de kans is groter dan je hem verknalt dan dat het gaat lukken.
 
hmmm, heb nog ergens zo'n piepschuim snijder liggen. Zo'n ding met een gloeidraadje.
Misschien dat het daarmee zou lukken... ga het denk ik toch eens proberen :grinning:
 
Het gaat toch niet om kilo's zand in je emmertje?
Leg gewoon een metalen onderzetter (voor pannen op tafel) in je emmer en klaar is Kees.
Er zijn wel van die lekker zware gietijzeren onderzetters verkrijgbaar...
 
Hij moet wel goed klem zitten in de emmer anders gaat het er nog tussendoor tijdens het spoelen
 
Denk dat die te laag is en daardoor het effect mist. De GG is een cm of 5 hoog daardoor blijft het zand toch nog onderin als je je washmitt eroverheen haalt. Met een vergiet is het volgens mij zo laag dat het zand er gewoon overheen gaat. Dan kan je het beter gewoon niet doen.
 
Een grtt guard is zo gemaakt dat het water onder het rooster niet meer kan wervelen en daardoor zand e.d. in het water boven het rooster kan komen. Een vergieet heeft geen nut, want daar wervelt het water gewoon en dan komt het zand gewoon uit de vergiet weer in het water boven de vergiet. :ja
 
Ik zie dit topic nu pas, maar is het niet verstandiger om gewoon een andere emmer te kopen? Het is zonde om je Grit Guard naar de maan te helpen, terwijl je gewoon een passende emmer kan kopen!
 
Nu heel even ,

Ik heb pas de nieuwe "melk-achtige" emmer van Gritguard en een nieuwe Blauwe Gritguard.
Ik merk dus nu op dat deze juist strak genoeg in de emmer zit ,niet heel strak maar juist goed.
Ook heb ik een jaar ofzo terug die zwarte emmers en 2 zwarte Gritguards gekocht ,deze zitten wel redelijk los in de emmer ,deze zitten dus niet zo mooi klem als in de nieuwe emmer.
Dus is een juist passende emmer zoeken toch wel heel moeilijk. Omdat volgens mij de Gritguard alleen echt perfect past in de Gritguard emmer.

Dus ,je kan echt beter de Gritguard emmer kopen..Kost wat meer als een gewone emmer maar is kwalitatief echt een stuk beter en het oogt zo mooi..;)
 
Was gisteren op mijn gemaksken op de zondagse rommelmarkt aan het kuieren, zie ik daar een spliksplinternieuwe 20liter bouwemmer aangeboden voor 50cent. Dacht bij mezelf, verdikke die lijkt me qua afmetingen wel erg goed op de GCemmer die ik me laatst aanschafte. Nu, voor 50cent niet getreurd, emmers heb je nooit genoeg, dus hupekee...meegenomen naar huis, gritguard erin gedropt, dju....pech emmer is net iets te groot. Klusserdeklusserdeklus....effe geneuzeld in mijn rommelkast (gooi zelden iets weg, so daar ligt met de loop der verbouwingsjaren aardig wat in :schaam ), vier pvc koppelstukjes voor electriciteitsbuis eruitgevist, zaagsnedes ingemaakt en deze spannen mooi op de vertikale vlakken van de gritguard. De grit ligt nu mooi vast in de emmer. De buitenrand van de grit sluit niet tegen de rand van de emmer aan maar de afstand is ook slechts 1cm. en de tussenliggende afstand van het raster van de grit zelf is ook zoiets dus daar kan het niet op aankomen denk ik om de werking van de grit te verstoren. Moet nu enkel nog een tweede gritguard bestellen maar geen emmer meer :-" .

Foto's? Zie hieronder:

emmer2uv4.jpg


emmergy3.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doe-het-zelf-oplossingen zijn altijd leuk :)^

Zelf al een tijdje aan het nadenken om een padwasher te maken, maar sta nog veraf van een echt goed ontwerp (en ik heb nog geen grit guard!)
 
@ ronald:

26,5 cm in diameter en 6,5 cm hoog.

Mocht je willen lachen
Daar beweert iemand van Meguiars zelf :ja dat de 2 emmer methode niet nodig is als er een grit guard in de emmer ligt. 1 emmer is voldoende ...

Met andere woorden: de gritguard vervangt de 2 emmer methode 8o
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je toch zn gritguard besteld dan neem je er toch gewoon een emmer bij is een eenmalige uitgaven zijn echt hele degelijke emmers als die poets spullen kosten bijelkaar ook een berg geld en dan bespaar je nu een paar tientjes op iets wat je jaren lang kan gebruiken en de kans op krassen tijdens het wassen verminderd