• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grijze banden grijs houden

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
900
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Sommige hedendaagse banden zoals de Michelin Pilot Sport 4 zijn voornamelijk grijs. De plek waar de Michelintekst staat en de letters zijn wel zwart. Met diverse bandendressings ben ik in de weer geweest. Maar na het dressen wordt de hele band zwart. In ieder geval voor de wat kortere termijn.

Iemand een suggestie voor welk middel de grijze kleur respecteert?
 

Bijlagen

  • DSC03215.jpg
    DSC03215.jpg
    281,7 KB · Weergaven: 335
Zo heb ik het niet ervaren @Emi het lijkt er voor mij meer op dat de gebruikte structuur bij het woord michelin endergelijke voor de kleurtoon kan zorgen. Buiten dat zou ik zelf nooit grijze banden willen hebben maar dat terzijde. Ik denk dat de “lammellen en ruit” structuur een donkerdere look geven door lichtinval en dat daarom de band donkergrijs lijkt...denk ik
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RoyR
Het lijkt erop @Altos dat veel banden de stuctuur van de letters "Pilot...." hebben zoals op onderstaande foto. Zwart dus. Bij deze Michelins ogen ze duidelijk zwarter dan de rest van de band. Tenzij je de band volsmeert met dressing.

Maar...ik ga dit eens wat uitgebreider onderzoeken ....

237-01-Michelin-Pilot-Sport-4-1000x665.jpg
 
Op deze foto is de wang ook lichter als de rest van de band. Dan is het contrast er wel, inderdaad. :D

Echter heb ik liever zwarte banden dan grijze banden met een zwart vlakje erop.
 
@Emi Als ik het op jouw foto goed zie, wordt het 'grijs' veroorzaakt door een bepaalde ruwheid van het oppervlak. Zo heb ik ook al vaker aangegeven dat elk materiaal, en elke kleur, wit wordt als het oppervlak de juiste ruwheid heeft. Dit lijkt een beetje op te treden bij de 'grijze' banden. Met een dressing vul je de ruwheid (deels) op met dressing, waardoor de ruwheid tijdelijk verdwijnt en het oppervlak zwart oogt. Volgende keer de bandendressing dus net als wax, heeeeeel dun smeren, dan blijft de band grijs.
 
  • Leuk
Reactions: Emi
De meeste dressings heb ik wel gebruikt denk ik. De volgende keer zal ik eens extra letten op stevig nawrijven. Want alles plat zwart dressen is voor mij voor dergelijke banden niet de mooiste optie.

Bedankt voor de tips.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik heb zelf ook deze banden, en heb er nu Q2 Tire op zitten. De eerste dagen vind ik dit niet mooi maar daarna komt het contrast terug. Voorheen Natural Look er op gesmeerd, vind ik mooier op deze band, alleen jammer van de stand tijd, die is helaas een heel stuk korter. Ik moet wel toe geven dat ik er nooit echt op gelet heb, ondanks dat het prachtige banden zijn (vergeleken met concurrentie...). Heb je Natural Look al geprobeerd??
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Waarom verdun je eens niet een dressing? Is het produkt minder "zwaar" op de band. Krijg je een mooie egale matte finish en blijf je het contrast houden tss de zwartere belettering en de eerder grijze wand van de rest van de band.
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Ik heb pas een Agila en detailbeurt gegeven en daarbij de banden met AF dressle gedaan bij wijze van experiment en dat gaf een matte niet glimmende uitkomst zie de bijlage (niet al te beste foto).
Komt dit enigszins in de buurt @Emi ?
9FD8659D-3985-4E2E-862A-642238296300.jpeg