• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Griots fast correcting cream

Status
Niet open voor verdere reacties.

D!m!tr!

Detailing addict
18 feb 2018
343
68
35
Spijkenisse
Heren goedemiddag,

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met bovengenoemd product.

You tube staat vol met zeer positieve gebruiks ervaringen.

Vriendelijke groet,

Dimitri
 
Ik ken dit product niet. :D Dus, ging even Googlen... Vond al snel een filmpje op hun website.

Ik zie persoonlijk niet een product dat zich onderscheidt van de producten die wij al kennen en gebruiken. Zo zou het product lang door te werken zijn, maar hij gebruikt ook wel erg veel per hit. Ook zou het product dusdanig mooi afbreken dat het meteen klaar is voor een LSP, maar hij geeft zelf aan dat er nog nabewerkt moet worden. (Is ook te zien wanneer hij er een lamp op zet) Ook zou het vrijwel niet stoffen, maar persoonlijk vind ik dat niet perse een héél groot voordeel aangezien ik weinig last heb van stof. (Tenzij de temperatuur te hoog is, zoals bij buiten werken in de zomer. :p )

Mijn eerste gedachte is dat je met de producten van Carclean de goede spullen in huis haalt wat betreft de polijstmiddelen. Ik gebruik zelf graag Scholl Concepts en heb ook lange tijd Monello naar tevredenheid gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Zo is het dan ook :).
Als beginneling zie je door de bomen het bos niet meer wat je best kan kiezen.

Los van dat de focus op techniek onder de knie krijgen ligt en, het maximale uit gear/producten proberen te halen is effectiviteit voor mij ook belangrijk ( wagens van andere ).
Blauwe rupes pad icm blauwe pasta op de lhr15 mrk2 laat op de lak tot nu toe elke keer krasjes etc achter waarvan ik vermoed dat het eindresultaat beter kan zijn.

Zoektocht naar grovere compound en betere pads wellicht :D.
 
Als beginneling zie je door de bomen het bos niet meer wat je best kan kiezen.

Fair enough! :p Het belangrijkste, vind ik, is om een basis te hebben en dan pas uit te gaan breiden. Zo zijn de standaard pads en polijstmiddelen die bij een DAP-set komen zekers te weten goed en kan je een heleboel mee bereiken. Lukt dit niet, dan moet je niet meteen denken dat het ligt aan de spullen en denken dat er ''beter'' spul op de markt is.

Als ik een harde lak tegenkomt, dan zal ik zelfs met mijn Rupes LHR-21 MkII (Rupes 21) met de eerste hits niet eens door de swirls heen komen. Maar ik weet dat ik het polijsten onder de knie heb, de combi van pad + polijstmiddel is sterk zat, dus de conclusie is dat ik meerdere hits zal moeten doen. ;)


effectiviteit voor mij ook belangrijk ( wagens van andere ).
Dit komt dus aan op snelheid van correctie en dan is een rotary een middel voor de gevorderden om de risico's te beperken, maar de voordelen er wel uit te halen.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Dat ik nu een vraag stel over griots heeft er mee te maken dat ik door, sowieso mijn blauwe rupes pads heen ben en, blauwe pasta op de helft raak.

Zonder het hele topic te bashen, jij zou dus zeggen,nieuwe rupes pads halen( blauw) en er verder in de combi duiken om te kijken wat haalbaar Is?
 
Ik ken de combi zelf niet goed genoeg, dus daar zal iemand anders je over moeten informeren. ;)

Hrt enige wat ik je dus mee wil geven is dat een compound + grove pad bij alle merken ongeveer hetzelfde is. Dus een ander merk pad van hetzelfde type zal niet eens wél veel meer correctie geven.

Andere type pads misschien weer wel. Zoals een standaard foampad versus een spider/wol/MF-pad. Dus als je zoiets zoekt, zoek dan naar andere types en niet een zelfde soort pad van een ander merk. ;)
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Nou de blauwe Rupes pad zit anders wel een behoorlijke bite is hoor.

Afschrijving is hoog mij hij gaat als een tiet!
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Oké oké mijn belevenis is misschien niet juist dan, slijten doet hij wel als een jekko inderdaad.

Zou het dan toch techniek gerelateerd zijn dat niet alle lichte krasjes bij mij verdwijnen, verschillende auto's/lakken.
Meerdere hits/hoeveelheid pasta/tempo/snelheid machine, van alles geprobeerd.
 
Ik heb eerst heel lang de blauwe nooit gebruikt. Ik vond de structuur niks. Maar ik vond ze op de iBrid roterend goed corrigeren, toen ben ik de pads op de Rotary gaan gebruiken en daar vind ik ze het heel goed op doen.

Misschien niet helemaal een eerlijke vergelijking..

Maar techniek is moeilijk te beoordelen als je iemand niet ziet werken.
Maar laat ik het zo zeggen.. ik merk wel dat de meer ik polijste, de lichtere combinaties ik nodig had om een knap resultaat te krijgen.
 
Topic gaat dicht, we verkopen geen Griots en de kans dat iemand het hier in Nederlands gebruikt is nihil.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Status
Niet open voor verdere reacties.