• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groene aanslag onderkant ruit

RoyP

Detailing addict
2 nov 2009
35
52
Hallo,

Ik heb een probleempje met de onderkant van de ruiten. Check de pics. Iemand enig idee hoe hier bij te komen? Zit echt op de ruit, niet de rubbers. Rubber zit er zo strak tegenaan, dat er bijna niets tussen kan.

s4ub2c.webp

5u0fw3.jpg

Alvast bedankt.

Op de ruit kan je er gewoon afboenen als je erbij kunt komen anders demonteren en boenen.
Maar ik denk toch dat het in je rubbers zit zoals dat meestal het geval is :weetniet als dit het geval is tja ehm geen idee een stevige borstel misschien.

inweken met APC is misschien een optie, en als je er niet bijkomt zit er niets anders op dan de strips te demonteren.
Overigens heb ik goede ervaringen op dit soort strips met een borsteltje wat eigenlijk is bedoeld voor suede (er zitten kleine rubberen nopjes op en dat masseert de vilten rand)

Van het weekend een auto gedaan met hetzelfde probleem. Deze heb ik ingeweekt met APC 1:10 en daarna met een verfkwast goed uitgeborsteld. Paar keer herhaald en hierna was alle groen aanslag weg. Dus het is het proberen waard. Succes !!

Raam helemaal naar beneden, MF doek in de ontstane spleet dan met apc en Mothers Wax Detail Brushes:love voorzichtig borstelen.
Bij Starlet van mn broertje ging dat prima!

Wow, zoveel reacties al.

Het zit echt aan de ruit vast. Want als ik me ruit naar beneden doe, is de groene "strip" ook verdwenen. De optie met de APC "soak" en dan met een klein borsteltje kan ik nog proberen. Maar weer een bestelling plaatsen hehe.

Bestel dan misschien maar dadelijk een gallon verpakking. Want APC is echt voor vanalles goed: raamrubbers, kunststoffen, banden, onder de motorkap, voor textiel,...

...en ook voor de badkamer, keuken, kachelruitjes, diepvriezer etc...

Neem inderdaad maar meteen een gallonverpakking, die gaat echt wel op! :ja

meuh

Als die groene aanslag echt op de ruit zit, is het misschien het makkelijkst om even het deurpaneel te demonteren. Op die manier kan je er gemakkelijk bij en als je het raam laat zakken kan je ook de rubbers makkelijk reinigen.