• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groeten uit Twente!

ng.tregge96

Detailing rookie
14 jul 2025
5
15
Hoi allemaal,

Ik ben Nick, woonachtig in het mooie Twente en ik loop hier al een tijdje rond te neuzen. Nu toch maar een account aangemaakt!

Altijd leaseauto's gehad (privé en via werk) waar het mij qua verzorging nooit echt interesseerde om meer te doen dan even afspuiten bij de lokale wasbox.
Sinds kort eigenaar, dit keer geen lease, van een mooie Volvo V40 T3 uit 2018 waar ik toch wel veel meer gevoel bij heb dan bij mijn eerdere leaseauto's, en daar hoort natuurlijk ook betere verzorging bij. ;)

Vrijwel geen ervaring met detailing, dus het gaat de komende tijd vast nog niet veel meer worden dan het rondneuzen dat ik al deed. Van plan om binnenkort voor het eerst wat spulletjes in te slaan om te beginnen met het zelf wassen van de auto. De stappenplannen en handleidingen hier komen sowieso goed van pas!

Toch nog een vraagje: weet er iemand een wasbox in de omgeving Twente waar je je eigen spullen mee mag nemen? Ik heb wel een eigen oprit, maar ik zie het daar niet echt zitten om daar aan de slag te gaan met een hogedrukreiniger. Een wasbox waar ik mijn eigen shampoo en dergelijke mee kan nemen, maar wel met de hogedrukreiniger van daar kan afspuiten zou top zijn.

Groetjes! :D

Bijlagen

• Afbeelding van WhatsApp op 2025-07-14 om 14.16.28_0e7ffa6e.webp
    Afbeelding van WhatsApp op 2025-07-14 om 14.16.28_0e7ffa6e.webp
    126,8 KB · Weergaven: 27
  • Leuk
Reacties: PA27506
Welkom op het forum!

Wasboxen in twente ken ik helaas niet, maar geef het wassen op de oprit ook een kans.. de snelle wasjes doe ik vaak bij een wasbox, maar de "echte detailsessie" doe ik toch lekker thuis, met een kopje koffie (of een flesje met iets anders) en gewoon lekker wassen en waxen en wassen en waxen en toen was het donker... :D

Dat wat @Nick Bakker zegt. Thuis kan ik echt de tijd nemen, tussendoor inderdaad een koffie pakken. Mijn ervaring is dat ik bij wasboxen me toch enigszins opgejaagd voel; maar dat kan ook aan mij liggen.

Anyway: fijn dat het Oosten des Landsch zich hier vertegenwoordigt. Welkom!

• Leuk
Reacties: ng.tregge96
@Nick Bakker - Dankje! Klopt, het liefste zou ik het op de oprit doen, maar ik krijg er een beetje een ongemakkelijk gevoel bij en ik weet niet waarom, haha. Misschien moet ik er ook maar gewoon mee beginnen, dan gaat dat gevoel vast wel weg. Daarnaast vraagt het een (kleine) investering aangezien ik bijvoorbeeld nog geen hogedrukreiniger heb. Nu toch een beetje om me heen aan het kijken, en ik zie her en der gelukkig wel wat betaalbare opties om mee te starten. :D

@Simon vW - Klopt, dat gevoel heb ik ook wel eens gehad bij drukte bij wasboxen. Zo'n gast die al staat te wachten bij de box waar je bezig bent werkt inderdaad nooit helemaal relaxed. Misschien toch maar eens kijken of het me op de oprit lukt!

Welkom Nick! Als er in de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente niets staat over een beperking qua autowassen dan kun je lekker je gang gaan.

Sluit je aan bij de "stoeprandgilde" en geniet van alle flauwe opmerkingen die wij zo goed kennen, zoals:

Je mag die van mij ook wel ff doen!
Poets je de lak er niet af!?

Zal ik de mijne er ff naast zetten?

En meer van dat soort klassiekers!! Dat brengt een wasbox niet en dat wil je toch niet missen :innocent:

@RoCo - Goeie, daar had ik nog niet aan gedacht. Net even lopen neuzen in de APV, maar ik kan (gelukkig) niets vinden!
Mijn buren kennende zal ik wel een aantal opmerkingen krijgen inderdaad, haha. De buurman met de vieze werkbus voorop. ;)

• Leuk
Reacties: RoCo