• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grote beginners bestelling

Riesjart

Detailing trainee
22 jun 2011
5
32
36
Nijmegen
Hallo,

Ik heb een tijdje zitten kijken op het forum en ik begin steeds meer zin te krijgen om dit als uitgebreide hobby te gaan doen.
nu ben ik begonnen met producten uit te zoeken die mij het meest aanspreken.
Ik heb een lijstje gemaakt en ben benieuwd of jullie misschien nog tips en suggesties hebben voor mij.
Het enige waar ik nog aan twijfel: Of ik een Glaze wil hebben/nodig is. En of deze Sealant prima is
aangezien ik eigenlijk ook graag het Carnauba effect wil hebben.



Wassen:
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
Meguiar’s - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Cobra - 'The Bone' Spons
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm

Carpro - Iron.X Cleaner - 500ml


Kleien:
Mother’s Clay kit - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)


Reinigen:
Poorboy’s - Professional Polish - 473ml
Poorboy’s – World Microfiber Applicator
Poorboy’s Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm


Voeden/Glaze:
Prooboy’s - White Diamond - 473ml
Poorboys’s - Black Hole - 473ml
Poorboy’s - Microfiber Applicator (2x)
Poorboy’s - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm


Waxen:
Poorboy’s - EX Sealant with Carnauba - 473ml
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Poorboy’s - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm


Overig:
Mequiar’s - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel - 473ml
Autoglym - Engine Cleaner - 1 Liter
Autoglym - Vinyl & Rubber Care - 500ml

Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer - 300ml
Meguiars - NXT Generation All Metal Polysh - 142 g
Poorboy’s - Natural Look Dressing - 473ml

Raceglaze - Alubright Metal Deoxidiser - 500ml



Polijsten:
Latere zorg... :eek:)


Maar dat is nog voor de toekomst.
Bedankt vast voor jullie suggesties!


Groetjes, Richard
 
als ik het goed lees heb je nog geen ervaring met polijsten?


dan kan ik je (en de rest waarschijnlijk ook )

ten zeerste afraden om een pro900 aan te schaffen,

dat is namelijk een rotary

kies liever een dap 900/500 deze zijn foolproof of je moet m al op je auto laten vallen.

hierbij heb je een mooi startterspakket zit alles in wat je nodig hebt.

voor de rest kan ik je aanraden wat meer doeken aan te schaffen, 1 doek per stap is krap aan.

MF doeken kan je nooit genoeg hebben.


dit is ook terug te vinden in meerdere topics op dit forum.

voor de rest nette bestelling klaar gezet!
:p
 
Snelle reactie ;)

Hoi,

Dit klopt, ik heb daar geen ervaring mee en het is iets voor later wat ik wil doen.
Bedankt voor je tip voor meer MF doeken.
 
ik was toevallig online xD


dan gaat dat snel he.

oke misschien eerst een dap gebruiken.

als ik me niet vergis gebruiken veel mensen een rotary maar finishen nog steeds met n dap.

(die van mij staat in de bestelling)
::eyes:
 
Zoals hierboven reeds aangegeven: meer doeken. Denk minstens 3 per stap. Zeker bij het kleien zijn de doeken vaak snel verzadigd. Dan een tweede vraagje: waarom de black hole en de white diamond? Ga verschillende wagens doen? Misschien handig dat je even aangeeft op welke wagens je dit wenst te gebruiken. Op een nieuwe of iets oudere? En ja die rotary ... meeste beginnen met de hand dan DAP en daarna eventueel rotary.
 
Volgens mij aan je plaatje te zien heb je een Swift met GT plus pakket. Heb ik zelf ook één van, die rubber delen zijn vrij lastig om mooi lang zwart te houden. Tenminste het is er met de regen altijd zo weer vanaf dus als jij wat gevonden hebt dat blijft zitten dan lees ik dat graag hier terug;) . Ook kan ik je melden dat de lak erg dun want heb de mijne opgemeten. Dus zou dan net als wat ze zeggen een dap kopen zodat je niet teveel weghaald.
 
Ik ben wel begonnen met een rotary, nog nooit lakschade mee veroorzaakt:party:

Wel raad ik aan om met inderdaad een DAP te beginnen
 
Hallo,
Eerst en vooral welkom !
Jij vraagt advies?? kan je krijgen :-b
Is puur persoonlijk ,niet-bindend dus maw. :

meer doekjes "koraal" heb je nooit genoeg!

metal polish: ik weet niet wat je ermee gaat poetsen,maar soms kan je beter een ander produkt aanschaffen dat je voor meerdere toepassingen kan gebruiken: bvb: jetseal109(voor ramen,lak ,croom ,enz....)

iets voor de banden en dan nog iets van autoglym voor vinyl-rubber :neem gewoon rubber-vynyl spray van mothers(3 in 1 ),kan je ook voor de banden gebruiken(ze zijn zwart ,maar zeker niet "blinkend" ,aanbrengen met een kwast liefst)

glaze: ben niet zeker ,maar ik dacht dat black-hole toch ook een glaze was??(of ik heb verkeerd"gelezen")

washmitt en the bone:ik zou gaan voor de megs-washmitt en the bone laten vallen,je hebt 1 goede (megs) voor de bovenkant nodig,1 minder goede voor de onderzijde(vuilere stukken,kan met een microfiber-handschoen) en 1 voor de velgen(een goedkope mf uit bvb een grootwarenhuis of andere,deze heb je al bij ons voor 2 euro met 2 doekjes in mf bij)

polijsten:ZEKER een dap(900)!! neem gelijk een starterssetje is veel voordeliger dan "per stuk kopen"

kleien:mothers is ok,verdun het wel gelijk 1/1 met kalkvrij water(heb je 2 keer zoveel dus) en kom je zeker toe voor 1 auto!!
de kleiblokjes in 2 knippen,heb je er ook 2 keer zoveel!(vallen = vuilbak) en is groot genoeg hoor.

iron-x: zeker een geweldig produkt,maar volgens mij kan je gerust starten zonder,of je woont naast een spoorweg of metaalfabriek.

Van alle dingen die je een beetje kan uitsparen,kan je dus zeker doeken kopen .

Misschien eens narekenen wat je kan "uitsparen" door op de detaildag(16 juli) te kopen en je kan dan gelijk alles misschien wel kopen(kortingen per merk per uur)

Dat was het dan ,

Groeten Danny en veel succes!!
 
Metal polish vs jetseal is appels vs peren: de ene is een polijster en de ander een beschermer
Voeden en glaze is 'zelfde' dus die kan je samenvoegen. ( heb je meerdere kleuren auto's dat je zowel BH als WD pakt ? )
Bone of Meg's: wat je maar prefereert

Kom anders idd de 16e, kan je meteen kennismaken met de andere gekken, daar het 1 en ander bekijken en kopen tijdens een voordeeluurtje
 
Het polijsten stel ik even uit heb ik besloten en ga me eerst op handwerk richten. ^^


@ BC911
Klopt, dat van de doeken heb ik een beetje onderschat blijkbaar.:D
Ik heb zelf een witte swift en een donkere motor/vw transporter die later aan de beurt zijn.
(dus ik voel nog meer mf doeken aankomen) haha


@ Scooby
klopt, goed gezien, dankje voor de tip!
Ik zelf gebruik voor de kunstofdelen aan de buitenkant van mijn auto Oké wax.
Ben daar prima tevreden over!


@ mezzerin
uiteraard heb ik dit. :)


@ randscenicman
Hoi! Dankje wel.
Zoals ik eerder aangaf, doekjes onderschat. ;)
Super bedankt voor je rijk-volle informatie, ik ga even wat dingen vergelijken etc.

of je woont naast een spoorweg of metaalfabriek.
(dat eerste maar dan werk) ;)



@ mk-us
Kijk, helder! Bedankt voor de uitnodiging.
 
Is het mogelijk om swirls en kleine krasjes met de hand te lijf te gaan?
of is dit on-begonnen werk? (welke producten adviseren jullie dan)
 
Riesjart zei:
Is het mogelijk om swirls en kleine krasjes met de hand te lijf te gaan?
of is dit on-begonnen werk? (welke producten adviseren jullie dan)

Je kunt de Monello Mezzo en Finale met de hand aanbrengen. Of het onbegonnen werk is hangt af van je lak (hard of zacht) en de staat (paar krasjes of heel veel).
 
Als bijv de Monello neemt en het haalt met de hand niet al je krasjes weg dan kun je deze producten ook machinaal gebruiken :cool: