• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kras in witte lak

ArcsS

Detailing chief
18 dec 2009
110
75
Ik heb een kras, deze zou ik graag wat minderen.
Hoe pak ik dit best aan zodat je het minder ziet en belangrijkst van al ... niet roest? Ik verwacht niet dat ze onzichtbaar wordt :)
 
Laatst bewerkt:
Ontvetten, inlakken met dezelfde kleur en laten drogen, opschuren met een schuurpad van 4000 (machinaal) belangrijk bij deze stap is dat je het oppervlakte goed vochtig houd zodat je niet door het oppervlakte heen gaat.

Als je het goed hebt gedaan hoort het er mat uit te zien zoals dit: (1e plaatje na schuren 2e plaatje na een doek eroverheen te hebben gehaald)
IMG_6009.PNG
IMG_6010.PNG


Hierna is het een kwestie van grof polijsten en vervolgens fijn te polijsten om de kleur weer mooi hoogglans te maken!

Hoop dat het op deze manier een beetje duidelijk is.
 
  • Leuk
Reactions: Farson
Kan het misschien verkeerd zien via mijn telefoon, maar zijn dit niet allemaal kratertjes?

Ik zou eerst licht schuren om eventuele roest aan te pakken, de randen af te vlakken en de hechting te verbeteren. (Beter 10x met een fijne korrel dan 1x te grof)

Vervolgens de genoemde stappen van ontvetten, opvullen met lak (type lak checken, misschien in meerdere stappen opvullen), laten drogen, opschuren met fijne korrel waterproof waarbij je bij elke afschaling van korrel haaks schuurt op de vorige (eindigen met minimaal 1500-2000 zou ik wel doen om het polijsten makkelijker/beter te maken), polijsten met grove korrel en afschalen voor hoogglans.

:)
 
Bedankt voor alle tips, zijn inderdaad kratertjes.

Enig idee waar ik best aan de witte lak(stift) kom?
 
Zou het via de dealer regelen, maakt niet uit of je daar ooit een auto gekocht hebt hoor, is gewoon een service