• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Guest007's mini-Collectie

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
Ik ben niet echt een detailer maar eerder iemand die een goed gamma aan produkten zocht, heb ik nu een gamma samengesteld die zowel budgetair als gebruiksvriendelijk is. Mijn collectie is dan ook zeer beperkt (ivg met de collecties die ik hier de revue zie passeren :grinning: )

P1040420.jpg


Netjes opgeborgen in bakjes en een gedegradeerde werkkoffer moet dienst doen om mijn reservepads/doeken in op te bergen. Linksachter de 2 emmers van mijn vrouw die ik in beslag genomen heb :party: Omdat de kleuren me bevielen (zwart dus voor het vuile water, grijs het kleur van de wagen (ongeveer dan toch he ,^^ )

P1040422.jpg


En om een mooi overzicht te hebben over mijn produkten hou ik alles bij in een lijstje :

Kleikitje staat er nog niet op de foto, maar dit staat bovenaan lijst voor de volgende bestelling.
 
Is toch keurig zo !
Alle benodigde ingredienten heb je, kan nu hooguit stapje voor stapje verder uitbouwen als je wilt :)
 
Een mooie collectie....:)^ :)^

Detailer word je niet door alleen maar een grote collectie aan te schaffen, als jij je auto tot in detail "poetst" en bijhoud zo het hoort met minimaal het twee emmer systeem (bij voorkeur met het 3 emmer systeem) ben jij een detailer.
 
er staan nog een aantal produkten op mijn lijst, maar ga die maar aanschaffen als ik ze echt eens nodig ga hebben zoals
een velgenreiniger,kan ik nu nog altijd mooi kuisen met een goedkope washmitt en de autoshampoo
Meg's ScratchX 2.0 (god behoede dat ik deze nodig zou hebben)
en een goedkoop (maar goed) alternatief voor de Metro Vac n Blo (ideaal om water vantussen handgrepen, nummerplaten, lichten weg te blazen), want niets is zo vervelend als je net gepoetst hebt en na de eerste rit nog overal water te zien vantussen lopen. Maar dit toestel is me toch iets te duur.

de Vac n Blo (ik weet niet of deze link mag) Overigens de darm van een stofzuiger laten rusten op de deurdrempel is niet zo'n goed idee (zoals op de bovenste foto). Zelf eens voorgehad, dus nu leg ik daar een dubbelgevouwen zachte handdoek tussen als ik moet stofzuigen.

@ Lexusfreak : een 3 emmer systeem ?
 
Guest007 zei:
@ Lexusfreak : een 3 emmer systeem ?


Ja natuurlijk..

Emmer 1 (Wheels) Voor de velgen-banden-wielkasten-en onderkant (bodem)

Emmer 2 (Rinse) Spoelemmer voor de wasmitt of the bone waar je je auto mee wast
Emmer 3 (Wash) wasemmer (water en shampoo)

Voor mij is dit niet meer dan logisch, welke emmer gebruiken jullie anders voor je velgen ??????
 
ik gebruik de tuinslang dan ipv een 3°emmer
wielkasten met de washmitt en zowat gelijktijdig de wielkasten spoelen (overvloedig) met water
tussendoor de washmitt uitspoelen met de lans
velgen insoppen
na elke velg de mitt uitspoelen met de lans
velgen afspoelen
dan onderkant (de zijdrempels dus) dezelfde werkwijze als de wielkasten, dus insoppen en gelijktijdig al overvloedig spoelen met water.
 
een ieder moet het op de wijze doen die je het prettigst vind.......ik wil en ga dit topic niet verder vervuilen met een pleidooi waarom ik 3 emmers wil.....:no ;) :)^

Feit blijft Guest007 dat ook jij een detailer bent, en daar was heel de opmerking van 2 of 3 emmers op gebaseerd ;)
 
zondag besteld, gisteren betaald en vandaag geleverd (ik blijf me dus verbazen over de snelheid waar hier gewerkt wordt)

-enkele poetsdoeken van PBW en eentje van Cobra
-kleikitje van Mothers
-flesje S&W
en 2 shampoos van Dodo Juice, maar die zijn spijtig genoeg niet voor mij. Dienen als cadeau voor mijn vader zijn nieuwjaar.
en als extra van het CC-team een sticker van DodoJuice

is meteen de laatste bestelling (van dit jaar)

P1040424.jpg
 
pffff, flinke lijst alles bij elkaar..!
mag je de naam van dit topic wel veranderen... zo "mini" is je collectie immers niet...!
;)
 
Voor iemand die het beperkt / binnen de grenzen wil houden: de grenzen zijn blijkbaar aardig flexibel :grinning: Mooie collectie, veel nuttige spullen!

(oh ja, ik ben ook een 3-emmer gebruiker ;) )
 
vandaag enkele spulletjes binnen gekregen

P1040452.jpg




het mag eens wat mooier weer beginnen worden, want het begint serieus te kriebelen