• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeom Rim en plastic?

Barrie Beton

Detailing addict
24 apr 2017
15
55
35
Zwolle
Hallo allemaal,

Normaal heb ik bijna altijd voldoende aan de zoekfunctie of alle interessante topics hier. Helaas lukt het deze keer niet. Ik ben bezig met mijn nieuwe Hyundai Kona Electric en daar zitten de volgende wielen onder:

HyundaiKonaElectricTest5-702x465.jpg

Nu is het zwarte gedeelte tussen de spaken gewoon van plastic! Dit zit er vanuit de binnenkant los opgeschroefd. Zal ik dit afplakken op het moment dat ik Rim aanbreng en dit later in de Trim zetten? Of kan de Rim hier gewoon overheen? Omdat de auto voornamelijk de energie van het afremmen gebruikt om de accu op te laden, zal de temperatuur van de velg niet heel snel hoog worden. Stel ik heb dan Rim aangebracht en het plastic afgeplakt. Moet ik dan bij het aanbrengen van Trim het alu gedeelte weer opnieuw afplakken? En hoelang zal de Rim dan al "uitgehard" moeten zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties, zal morgen en van het weekend even wat foto's maken van de gehele klus.
 
In mijn velgen, zie avatar, zitten ook plastic delen, die heb ik gewoon voorzien van RIM.

Net als de wieldoppen van m'n 108.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik ga er van uit dat je de wielen demonteerd wanneer je ze in de coating gaat zetten. Schroef de kunstof plaatjes er uit. Dan maak je het jezelf een stuk makkelijker.
 
Ik had nog een restje Gyeon Rim staan wat ik afgelopen zondag op mijn ongespoten kunstof spiegel heb gesmeerd en vooralsnog zit het er nog netjes op. Mogelijk is de standtijd wat minder, maar ach zo erg is dat niet.
 
Als de rim toegepast kan worden op kunststof waarom is er een product als trim op de markt dan? Kan iemand mij het verschil uitleggen?
 
Ik denk dat het komt omdat trim ook de kleur en glans van verweerd kunstof kan herstellen en daarna beschermen. Rim zal enkel bescherming bieden. Misschien zit ik ernaast maar om deze reden heb ik zowel trim als rim in huis gehaald