• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon can coat aanbrengen

tonneke

Detailing addict
5 feb 2017
34
50
61
Hallo,
Aankomende zaterdag wil ik gyeon can coat gaan aanbrengen op mijn auto. De weersverwachting is zinnig met een temperatuur van rond 19 graden. Is dat een probleem of moet ik wachten op een bewolkte dag? Ik heb nl geen garage waar ik dit kan doen.
 
Uit de zon en wind staan, dan moet het goedkomen wat betreft applicatie. Maar ik meen te herinneren dat Cancoat een droogtijd van 12 uur heeft en dan wil je de coating wel droog, schoon en uit de zon houden gedurende die periode, lijkt mij.

Ik heb Cancoat zelf nog niet aangebracht, dus misschien kan iemand anders je specifiekere dingen vertellen.
 
Maar ik meen te herinneren dat Cancoat een droogtijd van 12 uur heeft \

24 zelfs. Al ben ik er van overtuigd dat bij de oude versie 8 uur werd aanbevolen.

Coatings zijn wel dingen waar binnen werken bijna een must is. Als je het product echt wil gebruiken en niet anders kan, zal ik wel de schaduw opzoeken, of een party tent zal nog mooier zijn. De volle zon moet je tenminste vermeiden.

Als het toch dreigt te gaan regenen, en je de aanbevolen droogtijd niet gehaald heb kan je het beste de auto met cure behandelen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
24 zelfs. Al ben ik er van overtuigd dat bij de oude versie 8 uur werd aanbevolen.

Coatings zijn wel dingen waar binnen werken bijna een must is. Als je het product echt wil gebruiken en niet anders kan, zal ik wel de schaduw opzoeken, of een party tent zal nog mooier zijn. De volle zon moet je tenminste vermeiden.

Als het toch dreigt te gaan regenen, en je de aanbevolen droogtijd niet gehaald heb kan je het beste de auto met cure behandelen.
Ok, duidelijk bedankt.
 
Zou het een probleem zijn als je de auto een uur na het aanbrengen van de Can Coat buiten zet (er van uitgaande dat het droog blijft) ? Ik heb wel de mogelijkheid om het binnen aan te brengen maar niet om de auto een hele nacht binnen te laten staan
 
Zou het een probleem zijn als je de auto een uur na het aanbrengen van de Can Coat buiten zet (er van uitgaande dat het droog blijft) ? Ik heb wel de mogelijkheid om het binnen aan te brengen maar niet om de auto een hele nacht binnen te laten staan
Als de Cancoat moet uitharden en er waait vuil tegenop zal denk ik het vuil hier zich aan kunnen hechten lijkt mij. Ik vertrouw Buienradar en Buienalarm de laatste tijd ook niet meer. Dacht dat het mooi droog zou blijven de gehele dag, ging het ineens keihard regenen :mad:
 
@@Jasper - Ik meen te herinneren dat de droogtijd 12 of 24 uur was. Toch?

Naast het feit dat een coating soms al binnen een paar uur op de tast is uitgehard (toplaag, bij geschikte omstandigheden) zal je het uithardingsproces niet helpen door een auto bloot te stellen aan de omstandigheden die buitenshuis plaatsvinden.
Bij mij in Midden-NL is het al meerdere nachten erg vochtig. Zelfs de dauw is zeik-en-zeiknat, alsof het geregend heeft.

(En dan nog wind, vervuiling, etc)

Ik heb verder geen ervaring met coatings in de buitenlucht aanbrengen. (Op de CC36 na, maar zelfs die in een tent aangebracht) Ik nam geen risico en bracht ze binnenhuis aan.
 
Natuurlijk is heet ideaal de auto zo mogelijk binnen te houden. De langer de beter!

Maar soms worden dingen wel een beetje overdreven hier.

Als jij hem na een paar uurtjes naar buiten rijd, en daar laat staan zal de cancoat het nog prima doen hoor! Misschien haal je er niet de standtijd uit die je zou halen als je hem 24 uur of langer binnen houd.. maar je zal zeker plezier van je cancoat hebben.

En al dat vuil die op je auto waait? Dat valt ook allemaal wel mee! We wonen niet in de Sahara!

Turlijk moet je kijken na een dag dat het goed weer is... geen regen en zo min mogelijk wind.

Bouwlamp zal weinig toevoegen, infrarood lamp daarintegen wel... maar die heeft niet iedereen.

Breng voor het mooie een laagje cure aan voor je hem naar buiten rijd.. dat beschermd de cancoat een beetje.
 
+1 @Zluytr :)

Gezond verstand doet een hoop. Zo zou ik het risico niet willen lopen omdat ik een een bosrijke omgeving woon en er altijd wel iets op mijn auto ligt. ;) Cure zou wel goed als extra zekerheidje kunnen werken, inderdaad.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Een flesje cure is sowieso nooit verkeerd... ook om af en toe na een wasbeurt aan te brengen.

Ik had het vroeger ooit probeerd, en had er niks mee... maar na de verhalen van een vriend toch weer geprobeerd, en nu ben ik er verliefd op!

Wel zorgen dat je het goed uitbuft. Als je jezelf echt een plezier wil doen, moet je er een Gyeon softwipe bij bestellen :heart_eyes:
 
Vandaag heb ik de CanCoat aangebracht. Echt super spul om aan te brengen, heb het met een klein suède doekje gedaan en dan op een applicator van gyeon. Daarna afgenomen met de witte bijgeleverde mf doek en daarna met de softwipe na. Daar ben ik op een gegeven moment wel mee gestopt want die trok wat rare pluisjes aan.

Morgen vroeg het resultaat bekijken en een laagje Cure aanbrengen :):)

foto's volgen :p