• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Compound, waarom lees ik er niet veel over hier?

D!m!tr!

Detailing addict
18 feb 2018
343
68
35
Spijkenisse
Heren,

Puur uit interesse, er is weinig tot niets terug te vinden op dit forum over gyeon compound en polish.

Merk word toch zeer gewaardeerd onder de leden, is het polijst spul niet zo denderend?

Groeten
 
Ik heb alleen ervaring met primer en compound+.

De laatste is best ok, maar daar is alles wel mee gezegd.

Primer vind ik wel een erg fijn product!
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Ik heb de Gyeon Compound inderdaad gebruikt. Op zich niets mis mee, echter is de correctiekracht niet echt denderend.

Ik heb nu ook de Compound+ versie en deze is voelbaarder agressiever dan de gewone. Als je een druppel tussen je vingers wrijft, voel je echt een korrel. Ik heb deze alleen nog niet gebruikt.

De Polish werkt prima af, vergelijkbaar met Rupes gele en/of witte polijstpasta
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Ik gebruik ook eigenlijk alleen maar de primer (voor het aanbrengen van coatings), verder staat er voor mij ook nog op de agenda om de compound+ en de gewone polish te gaan testen.
 
Polijstmiddelen zijn erg goed. Stoffen nauwelijks en zijn ultra makkelijk af te nemen.

Polish kun je perfect mee finishen op vrijwel alle lakken.

Compound is zeer gemakkelijk in gebruik en perfect voor zachte en medium lakken.

Compound+ is het grove broertje van Compound en doet het geweldig op de harde lakken. Finisht voor zo'n grof product erg fraai.
 
Het gevoel tussen je vingers zegt van wel maar het kan best zo zijn dan de S3 op bepaalde lakken net wat meer bite heeft dan C+ en vice versa.
 
Ik heb zojuist de gyeon gekocht en ga m van de week eens proberen tegen s3. Veel mensen zijn tevreden over de s3 maar ben er zelf niet heel blij mee. Ik vind m nogal stoffen en bij de hardere lakken lukt het vaak niet binnen 1 set.
 
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring! Idd, S3 stoft nogal wat en heb soms ook 2-3 hits nodig op harde lakken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben toch meer benieuwd naar jullie werkwijze. Harde lakken zullen zich door een excentrisce machine (zelfs 12/15/21mm) alleen een beetje laten kietelen in één hit. Dit ligt niet aan de compound, maar aan de lak. ;)

S3 krijg ik alleen aan het stoffen als de omgevingstemperatuur te hoog is (waardoor de lak ook sneller warm wordt) en wanneer ik dan op/over randen polijst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Ik vind C+ erg fijn, maar verwacht er geen wonderen van. Ook daarmee zal je op hardere lakken meerdere hits moeten maken. Zo groot is het verschil niet met S3.
 
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring! Idd, S3 stoft nogal wat en heb soms ook 2-3 hits nodig op harde lakken.

Het sprak mij wel aan dat ze bij Gyeon aangeven dat je dit op lage tot medium toeren moet verwerken. Ik heb een 50/50 test gedaan waarbij ik zo'n 80% kan corrigeren in de eerste hit, de overige krassen waren wat dieper en namen nog 2 hits. Eindresultaat zeer mooi. De achtergebleven haze is minder zichtbaar dan bij de s3+ en het stoft een fractie minder maar dit was vrijwel niets, meer mijn nieuwe MF pad.

Dan de S3+, ondanks dat beide fabrikanten aangeven dat ze 1500 grit krassen kunnen weghalen, ging de s3+ toch wel wat harder, maar ook daar een 2e hit nodig. Overall qua prestaties is s3+ nog wel iets beter en is het verschil te klein om nu de Gyeon te gaan verkiezen.

Ik heb nog Sonax Cutmax op programma staan, daar heb ik goede dingen over gehoord.
 
Laatst bewerkt: