• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Cure of toch weer Sonax BSD

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Het iedereen,

Zoals de titel aangeeft, wie heeft ervaring met deze 2 producten?

Ik heb enkel de BSD gehad en was hier wel tevreden over. Maar ik hoor vanalles goed over de Cure.

Het is enkel een serieus prijsverschil en zou willen weten of dit te rechtvaardigen is.

Mijn puntjes zijn vooral sheeting - look. Het zou voor in de wintermaanden dienen.

Grtz

STephan
 
Misschien dat je ook nog Nanolex SiFinish in je vergelijking mee kan nemen?

Ik ken alleen Cure, maar over zowel BSD als SiFinish hoor ik hier goede verhalen.
 
Qua beading heb ik nog niets beter gevonden dan de Sonax. Enige wat me echt stoort (klinkt raar) is het vale gevoel van de lak. De look van Wetcoat vond ik ook steeds heel goed maar het afspoelen onder hogedruk is soms wat gedoe voor mij aangezien ik veel rinseless was.

@Jansen ik zal deze ook even bekijken, of evntueel de Waxaddict Fo'show?

Grtz
 
De Sonax BSD is een heel fijn product, net als de Sonax PNS. Maar bij beide producten heb je inderdaad wat je ook aangeeft dat de lak stroef aanvoelt. Ik had eerst de combi van beide, maar dat maakt het nog stroever.

Ik zag laatst een test voorbij komen dat ze de BSD 1:1/1:2/1:5/1:10 verdunden. De verdunning 1:1 gaf een heel mooi resultaat qua beading en die kerel vond de verwerking fijner dan de pure BSD. Is dat misschien een optie voor je? misschien dat de lak dan ook minder stroef aanvoelt.
 
Ik heb Sonax Brilliant Shine Detailer en Polymer Netshield, Gyeon Cure en WetCoat gebruikt.
Misschien is de Sonax 'look' een tikje killer en de Gyeon producten wat gladder op de lak,
voor de rest vind ik er weinig verschil tussen.

Zelf ga ik deze winter voor de WetCoat omdat ik een flesje concentraat (Essence) in huis heb.
 
  • Leuk
Reactions: Jdb
Ik heb vandaag al eerder mijn liefde voor de Cure verklaard.. Het is niet goedkoop, maar wel super zuinig in gebruik.

Maar als mensen toch andere detailers in de mix gooien, is DDJ Red Mist ook echt geweldig!
 
Ik ben zelf van mening wanneer je een Gyeon coating hebt gebruikt, om dan ook gewoon een Gyeon sealant er overheen te smeren/sprayen. Omdat deze naar mijn idee goed op elkaar afgestemd zijn.

Maar experimenteren staat altijd vrij.

/me is fan van Gyeon Cure, door zijn zuinigheid en aanbreng gemak.