• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Fabric Coat overspray op leer verwijderen

yakneev

Detailing rookie
23 feb 2022
2
2
Deze actie was niet heel handig.Vlak voor de vakantie, nieuwe auto kids 10 a 12 uur lang mee in de auto. Ik dacht top net als de bank even mijn bekleding beschermen.
Van die nieuwe Audi S-Line stoelen met in het midden soort alcantara achtige bekleding (is tegenwoordig volgens mij geen alcantara meer maar meer iets kunstmatig super tree-hugger friendly gemaakt van petflessen volgens mij. met daarom omheen leder. (volgens mij ook nog een kunst leder maar dat zou ik moeten bekijken)

Ik dacht even snel Fabric Coat er op knallen. Better safe than sorry.
Vorige auto was na de eerste vakantie verpest met vlekjes in de toen nog echte alcantara.

Anyhow. niet goed de tijd genomen en te onderzoeken ik dacht moet er zo snel mogelijk op want moet nog uit drogen maar nu heb ik dus een mega glimmende rand van overspray op het kunstleer. KAK. Al geprobeerd met een APC weg te boenen. No joy!

Iemand nog tips?
 
Vaak zit er bij een nieuwe auto standaard al een "coating" op de bekleding / deurpanelen. Ik heb zelf getest met een aantal druppels water en daarna besloten om nog niet te gaan coaten (want al OEM bescherming aanwezig).
 
  • Leuk
Reactions: Altos en RoyR
Als het chemisch (APC) niet lukt dan is mechanisch een volgende stap. Dus inderdaad een voorzichtige poging met een melaminesponsje.
 
Ten eerste slijt het vanzelf
Ten tweede kan je de hechting aantasten met een vettig product
Fabric coat sluit niet helemaal af, dus vettigheid kan er “doorheen”.