• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Fabricoat

Daves

Detailing addict
22 apr 2014
29
65
Rosmalen
Hierbij schrijf ik mijn eerste review, dit na 8 jaar poetsen waarvan ik het 5 jaar detailen mag noemen :)
Heb tot kort geleden 8 jaar bij een autobedrijf gewerkt, waar ik langzaam maar zeker de slag te pakken kreeg. Hierdoor heb ik gewoonweg ook nooit tijd gehad om show-offs te doen of reviews te schrijven. Dit is eigenlijk wel jammer omdat ik regelmatig zeer exclusieve auto's onder mijn hoede heb gekregen. ( Maserati, Ferrari, Porsche, Bentley, en een enkele Lamborghini)
Echter ben ik daar gestopt en heb nu meer vrije tijd!!

Het object: Mijn Porsche Boxster S type 987
Doel: dak coaten!
Stappen:
1. Auto wassen en drogen, uiteraard met de twee emmer methode gewassen en gedroogd met een gyeon q2m droogdoek.
2. Dak cleanen met ragtop cleaner van autofinesse (gedurende het wassen).
3. Dak droog trekken met een extractor.
4. Dak verder drogen met de fohn.
5. Alle pluisjes van het dak afhalen met een kleding roller :-D
6. Afplakken!

Daarna begonnen met het coaten, niet te zuinig zijn en een mooie egale laag aanbrengen. Na de eerste laag heb ik het dak droog geblazen met een föhn,
Dit heb ik nog tweemaal herhaald, leek me genoeg om de winter door te komen:)^.

Foto's volgen hieronder!

Conclusie:
Mooi spul en makkelijk in gebruik. Goed afplakken is een must, als het op de lak komt kun je het wel wegwrijven met een quick detailler.
Als je binnen staat werkt het veel makkelijker dan wanneer je buiten staat. Je krijgt een veel egalere laag en gebruikt veeeel minder materiaal.
Vind de Gyeon Fabricoat wel aan de prijs. Ik heb de 400ml variant en die is bijna leeg na 2 Boxsters. Echter heb ik de eerste buiten gedaan, en dit verbruikt bijna dubbel zo veel. Wellicht dat ik er binnen nog 1 dak mee kan behandelen.

Ik houd jullie op de hoogte van de duurzaamheid en na een regenbui.
conv_3131.jpg
conv_3132.jpg
conv_3133.jpg
conv_3134.jpg
conv_3135.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Persoonlijk breng ik het zo zuinig mogelijk aan. Wel egaal, beetje verdelen met een zachte borstel helpt daarbij.
En tussen de lagen fohnen tot het niet meer ruikt naar het oplosmiddel.

Verbazingwekkend hoeveel stoffen daken onbeschermd rondrijden
 
Kleine toevoeging van mijn kant: Fabric Coat lijkt me een heel goed product voor cabriodaken, echter niet voor het interieur van een auto. Ik heb in onze Tesla de binnenkant van de deurlijsten en de daklijsten met Fabric Coat willen beschermen, vooral tegen vuil en maken dat eventueel vuil makkelijk af zou wassen. Ik denk wel dat dat gelukt is. Ik het Fabric Coat redelijk zuinig gebruikt en met een paardenhaarborstel ingewreven. Gedroogd met een haardroger. Waarom vind ik het na deze eerste ervaring dan ongeschikt voor gebruik binnenin de auto? Het duurde, ondanks drogen met haardroger, meer dan twee weken eer de stank van Fabric Coat uit de auto was! Twee weken lang was de auto echt niet leuk om in te rijden wegens deze penetrante geur. Eén keer maar nooit meer voor mij.

Mijn voorstel aan Gyeon is dan ook: verander die naam: "Rag Top Coat" of "Convertible Roof Coat" zou de lading beter dekken dan "Fabric Coat"
 
Doet het anders ook prima op suede schoenen, sneakers en rugzakken
Fohnen tot de geur weg is, is echt aan te raden
Dat zowel tegen de geur als voor verstekte werking
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Goede tip Redcat, wellicht een idee om het de volgende keer in te borstelen met een zachte borstel.
En ik kan me inderdaad voorstellen dat de geur in een auto niet echt aangenaam is BrunoV.. haha.
Ondertussen werk ik even een update bij na een weekje weer en wind.
 
Deze foto is gemaakt na de eerste regenbui (+- 6 uur na het aanbrengen).
De beading viel me wel heel erg tegen, vooral na de eerste foto's. Dus ik was niet tevreden :(.
conv_3190.jpg


Volgende foto is gemaakt na 2 dagen, de druppels blijven er wel wat op liggen. Maar toch trekt er behoorlijk wat in, voor mij is dit dus nog steeds teleurstellend.

conv_3191.jpg


Laatste foto is van zaterdag dus een week na het aanbrengen, en ik ben weer blij!!! mooie beading! terwijl het ook lang en hard heeft geregend.
Moet de fabricoat wellicht een beetje inwerken ofzo??
Echt geen druppel is ingetrokken.
conv_3192.jpg