• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon keuze dilemma

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
262
100
Hey vrienden Poetsers,

Mijn vrouwtje heeft onlangs een VW California gekocht.
Ik ben volop bezig met polijsten. S3 gold op urofiber gevolgd door s30 op gele rupes pad.

Ik had met de gyeon uitverkoop van de niet evo producten een flesje 50ml one ingeslagen.
Echter heb ik ook nog een nieuwe 30ml pure...

Busje is in VW chestnut brown uitgevoerd, wat blijkbaar een parelmoer kleur is. In donkere plaatsen neigt het naar donkerbruin/zwart, in lichtrijk eerder lichtbruin/goud.

Bedoeling is om te toppen met cancoat (niet evo).

Volgende zaterdag wil ik coaten na een snel rondje primer op wit, uiteraard grondig ontvetten met ipa. (Bij Cc ingeslagen met wizards of Oz - intro, lekker ruikende ipa! Misschien ook eerst mijn nanolex ex opgebruiken ).

Welke zouden jullie nemen, de one of pure? Is de 30ml pure voldoende? Eenlaags? Dak wordt niet per se meegenomen, en rondom is er veel glas - is geen werkbus.
IMG_20220406_185239.jpg
IMG_20220514_171656.jpg
 
Ik heb onlangs een BMW 5 serie in de Pure Evo gezet, 30 ml was voldoende, hield een bodempje over. Ik heb ook wel eens met One gewerkt, zowel de oude als de nieuwe en die lijkt wat minder zuinig in gebruik.

Ik zou, zeker om de donkere kleur, en omdat je hem al in huis hebt, kiezen voor de Pure.