• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon, mijn persoonlijke ervaring

Wide-O

Detailing guru
16 jun 2019
343
115
Ben behoorlijk onder de indruk van de meeste van hun producten, maar er zijn ook "missers".

1) The Bathe Essence: geen beleving, dat sop, dat doet niets. Zal wel werken, maar zelfs al gebruik je veel te veel, dan nog, het... leeft niet. Zo snel mogelijk over naar Bath+. Wat heb je aan 80 wasbeurten in een klein flesje als het een wat flets sopje geeft? Snap het product niet zo goed
2) Wash mitt. Men had me hier gewaarschuwd en ja, ik zie het. Niet de beste keuze. Die Wookie's fist is fantastisch evenwel.
3) RIM: echt gemakkelijk aan te brengen, en de eerste keer dat ik mijn velgen natmaakte leek het wel hekserij. Het water spetterde gewoon terug, en de velg was weer droog.
4)TRIM: niks kwaads over te zeggen, mooi spul
5)VIEW: iets meer opletten geblazen, heb toch nog een high spot onder aan de ruit (die lamp moet er komen...) en dat krijg je er dus NIET uit behalve met de heavy machinery (denk ik). Werkt verder wel behoorlijk
6) Silk dryer: verbazend hoe veel zo'n lullig klein doekje kan absorberen/droog maken, echt heel blij mee. 2 is genoeg voor de hele Evo kurkdroog te krijgen. Ideaal zou ik perslucht willen, maar ja...
7) Tire Express: hmmm, is inderdaad quick & not too dirty? Standtijd beperkt, maar daar waarschuwen ze ook voor. Zal toch maar naar het echte spul gaan.
8) Prep: kan ik wel drinken. Top spul, punt.
9) Glass: nog niet helemaal overtuigd, kan aan mij liggen. Werkt goed, daar niet van, streeploos. Maar nog niet van "wauw, hey" wat ik met hun meeste andere producten wel heb
10) Baldwipe: ja, mooi spul, weet niet of er veel beters is op dat gebied. Prijs valt ook mee eigenlijk.
11) ONE kan ik nog niets van zeggen, dat komt nog. Zal wel mooi zijn vermoed ik, en niet te moeilijk.
12) Wetcoat: verbazend dat gewoon wat sprayen en dan met de lans erover zoveel hechting kan geven. Opnieuw beetje hekserij hoor!

Dat is het voorlopig. Vul maar aan of zeg maar of ik iets fout doe.

Disclaimer: nog steeds beginner, maar niet van gisteren. Alleen de eerste twee vallen me tegen, de rest is prima, inventief merk.
 
Hey Pannenkoek! :p

1) Bathe Essence: Schuim zegt weinig over de werking. Er zijn wel meerdere shampoos die niet zo best schuimen, maar ze werken wel. Schuim is ook niets meer als een heleboel luchtbellen met daar omheen wat ''sop''. Ik snap je wel wat betreft ''beleving''.

2) Smoothie: Ik had er hier een paar van, maar het werd mij duidelijk (forums e.d) dat de Incredimitt de hemel in geprezen werd. Ik heb deze toen ook maar geprobeerd en deze bevalt mij beter. (Dikker/ zachter / meer wateropname) De ''fratsen'' omtrent de Smoothie werden mij later pas duidelijk, maar gebruik nog steeds één smoothie voor de meest ranzige gedeelten tijden het wassen.

3) RIM: Jup, mooi spul! Ik heb het nog nooit op mijn eigen velgen gehad, maar wel bij een aantal velgen van anderen die ik onderhield. Eén van de grootste ''tests'' was toch wel bij velgen van een Porsche - GT3 die flink op hun lazer kregen en de coating nog standhield.

4) Trim: Jup, mooi spul! Wel let ik op het soort kunststof waar ik het op aanbreng. In mijn ervaring blijft het op kunststof met een vrij grove korrel / structuur minder lang werken dan op heel glad / fijn kunststof.

5) View: ... Geen ervaring mee, alleen vergelijkbare producten van bijv. Nanolex

6) Silk Dryer: Ik heb zelf de XL-versie en is inderdaad een prima doek. Ik meen dat de Waxaddict-doek vrijwel hetzelfde is en die gebruik ik ook. Ik gebruik verschillende doeken, maar gebruik altijd S&W erbij als drooghulp.

7) Tire Express: ... Geen ervaring mee. Ik gebruik zelf graag de normale Tire en zal de Express waarschijnlijk ook nooit gaan proberen. Bandendressing krijgen al flink op hun lazer, dus liever een geen product op waterbasis.

8) Prep: Mooi spul, maar ik gebruikte het eigenlijk alleen soms om dingen na te wrijven als de primaire ontvetting was gedaan met IPA or Nanaolex - EX.

9) Glass: Geen ervaring mee. In mijn opinie werken glasreinigers altijd wel prima, mits op de juiste manier gebruikt. (Boenen, afnemen wafeldoek, nawrijven andere wafeldoek.

10) Baldwipe: Niet genoeg ervaring mee. Ik gebruikte de vergelijkbarew Monello - Senzo Bordi's.

11) One: Geen ervaring mee. Ik heb alleen de Pure en MOHS + Booster gebruikt.

12) Wetcoat: Inderdaad geinig spul. Ik heb het nog staan, maar omdat ik het liever niet op glaswerk wil vanwege vettigheid die het achter laat, foam ik 9/10 de Bathe+ als boostend product.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
2 droogdoeken om je auto te drogen? Dat zou ik eigenlijk geen goede droogdoek noemen... Ik kan met een Microfiber Madness Dry Me Crazy makkelijk mijn hele auto drogen. Dan gaat-ie even aan de lijn en als de volgende auto gewassen is, dan gebruik ik hem daar ook weer voor. (Ik was in de regel altijd alleibei onze auto's na elkaar.) Toen ik nog een mindere droogdoek gebruikte (niet van CC) gebruikte ik altijd nog een aparte doek voor de ramen, maar die doe ik nu ook gewoon mee met de MFM Dry Me Crazy. Uitwringen staat uiteraard niet in het woordenboek van Microfiber Madness - de doek is dan nooit "doornat".

On topic: ik ken van Gyeon alleen de normale Bathe shampoo. Prima shampoo.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i en Wide-O
Hey Pannenkoek! :p

Yo! :p

4) Trim: Jup, mooi spul! Wel let ik op het soort kunststof waar ik het op aanbreng. In mijn ervaring blijft het op kunststof met een vrij grove korrel / structuur minder lang werken dan op heel glad / fijn kunststof.

Ik heb het gebruikt (tot nu toe) op een door mij herstelde dak-trim die ik heel mooi heb opgeschuurd tot 3000 en dan mat gespoten met de SEM plastic verf. Ziet er SUPER uit. Dus ja, mijn ervaring is alleen op glad glad voorlopig.

6) Silk Dryer: Ik heb zelf de XL-versie en is inderdaad een prima doek. Ik meen dat de Waxaddict-doek vrijwel hetzelfde is en die gebruik ik ook. Ik gebruik verschillende doeken, maar gebruik altijd S&W erbij als drooghulp.

Ik denk dat ik die Waxaddict doek ook heb, moet eens door mijn bestellings-archief kijken (schaam). Ik gebruik die voor het dak/voorruit/achterruit en dan 2 Silk Dryers voor al de rest. Dan is ie ook *droog* (ga misschien toch es kijken naar de XL versie (schaam)

7) Tire Express: ... Geen ervaring mee. Ik gebruik zelf graag de normale Tire en zal de Express waarschijnlijk ook nooit gaan proberen. Bandendressing krijgen al flink op hun lazer, dus liever een geen product op waterbasis.

Ik denk ook niet dat ik het zou aanraden. Het is snel, en makkelijk aan te brengen, voor FF. Zo wordt het ook verkocht, dus geen miskoop of misleiding.

10) Baldwipe: Niet genoeg ervaring mee. Ik gebruikte de vergelijkbarew Monello - Senzo Bordi's.

Zal elkaar wel niets ontlopen. Maar omdat ik er al 6 bij die ONE set kreeg heb ik er nog wat bijgekocht, en die AugoGeek gast is er helemaal wild van geloof ik.

11) One: Geen ervaring mee. Ik heb alleen de Pure en MOHS + Booster gebruikt.

Is de schuld van CC heheh. Nee, leek me gewoon goede tip om ONE te doen en elk jaar opnieuw grote schoonmaak/nieuwe laag. Zat eerst op Syncro te azen, maar ik zat verkeerd te "denken".

12) Wetcoat: Inderdaad geinig spul. Ik heb het nog staan, maar omdat ik het liever niet op glaswerk wil vanwege vettigheid die het achter laat, foam ik 9/10 de Bathe+ als boostend product.

Ik denk dat ik ook zal overstappen wegens gebruikgemak en ja, het glaswerk wil je niet raken, maar doe je dus toch.
 
2 droogdoeken om je auto te drogen? Dat zou ik eigenlijk geen goede droogdoek noemen... Ik kan met een Microfiber Madness Dry Me Crazy makkelijk mijn hele auto drogen. Dan gaat-ie even aan de lijn en als de volgende auto gewassen is, dan gebruik ik hem daar ook weer voor. (Ik was in de regel altijd alleibei onze auto's na elkaar.) Toen ik nog een mindere droogdoek gebruikte (niet van CC) gebruikte ik altijd nog een aparte doek voor de ramen, maar die doe ik nu ook gewoon mee met de MFM Dry Me Crazy. Uitwringen staat uiteraard niet in het woordenboek van Microfiber Madness - de doek is dan nooit "doornat".

On topic: ik ken van Gyeon alleen de normale Bathe shampoo. Prima shampoo.

OK, even opgezocht, ik heb ook de Dry Me Crazy Drying Towel - 65x40cm Wel een keer te warm gewassen (schaam)

Bedoel je die? Misschien denk ik gewoon te snel dat ie "te nat is". Duurt ook 3 jaar voor ie droog is (ongeveer, misschien lichtjes overdreven) Of ik heb'm verrinneweerd (die NL roots komen er toch nog door, soms...)

Gyeon normale Bathe hoor ik alleen maar goeds over, net als over de +. Maar de Essence, tsja, misschien doe ik iets mis, dat kan, maar het wordt zo snel mogelijk Bathe+.
 
Bathe en Bathe+ zijn wel verschillend, dus hou daar rekening mee. (toevoegingen bij de +)

Ik zou je de Spray&Wipe willen adviseren als drooghulp. Goed afspoelen + drooghulp is voor mij genoeg om de hele auto met één doek te doen. Veelal lag ik dan de drooddoek weg en gebruik 'm de volgende keer gewoon weer. ;)
 
Jaja, was me duidelijk (vandaar ook dat ik Wetcoat waarschijnlijk vervang met de PLUS versie). Dus 3 versies, en de Essence ben ik niet echt blij mee voor alle duidelijkheid.

Spray & wipe... heb net de Monello Perfetto daarvoor gekocht, beetje vergelijkbaar? Ook als er straks een coating op zit?

O nee, wacht, die Perfetto kwam bij de Monello klei set, ik heb in de auto Gyeon Quick Detailer - was ik al vergeten (schaam34).
 
Net zoals @The Joy Of Detailing gebruik ik dezelfde droogdoek voor 2 wagens (BMW X1 en een 3 touring) tegelijk.
Ik loop wel de wagens na met een open tuinslang zodat het meeste water reeds weg is :).

Ik heb nog een kleine versie ook, maar die gebruik ik voor mijn motor.

Ik ben er zeer tevreden van :D.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
1) wat de essence betreft kan ik je enkel gelijk geven. Er moet zogenaamd maar een heel klein beetje in de emmer, maar dan glijdt de mitt niet goed en doe je mee kwaad dan goed. Deze is bij mij gedegradeerd tot velgen shampoo.

2) de washmitt is ook een miskoop van me. Daarna de MFM mitt aangekocht. Vele malen zachter!! Die van Gyeon is dus bij mij voor de onderste delen van de wagen.

4) Trim heb ik laatst gebruikt bij de plastic onderdelen van een 1ste gen Porsche Boxster. Is me héél goed meegevallen! De onderdelen waren danig verweerd en grauw, maar nadien weer als nieuw!

6) ik heb beide silk dryers; de gewone en de xl. Ze drogen goed, maar ben toch lyrischer over de capaciteiten van de MFM droogdoek. Het duurt spijtig genoeg wel erg lang eer deze dan weer droog is, na het wassen in de machine.

8) Prep is een goede ontvetter, maar ik gebruik em ook enkel als last touch. Polijstresidu neem ik meestal af met IPA. Daarna neem ik meestal af met de Nanolex Ex omdat deze toch wat krachtiger is. Als laatste nog een keer met prep over de lak heen gaan. De geur van Prep lijkt voor mij net hetzelfde als C*rpro eraser. Enkel andere kleurstof naar mijn mening.

9) Glass is voor mij dan wel weer een topper. Ik heb er al enkele geprobeerd, maar glass lost mijn verwachtingen echt in.

10) Baldwipes zijn voor mij top of the bill. Ik heb de Monello Senza Bordi’s ook al gebruikt, maar deze gingen bij mij een beetje stroever over de lak bij het afnemen van de coating. Dit gevoel had ik bij de baldwipes hoegenaamd niet!

11) Gyeon One heb ik laatst op diezelfde Boxster gebruikt. Zeer makkelijk aan te brengen en af te nemen, maar zoals bij elke coating doen je gewoon goed op te letten bij het afnemen er van. Ook de aangrenzende panelen mee afnemen om zeker geen ‘high spots’ te bekomen.
Ik heb de Syncro op mijn vrouw haar BMW 1-reeks aangebracht en vond dit nu ook niet de moeilijkste coating hoor; ookal is het een semi-professionele coating!
I don’t get all the fuss about it...
Ge moet gewoon ‘uw koppeke ‘ erbij houden en goed afnemen!

12) met de Wetcoat zal ik altijd een haat - liefde verhouding hebben. Ik vind het een heerlijk product, maar het eindresultaat dat ik er mee behaal is nooit wat ik hoop te behalen.
Het zal vast en zeker aan mij liggen, maar ik heb vaak last van vlekken en strepen. Zelfs wanneer ik maar een paar pufjes per paneel aanbrengen en voldoende activeer met de HD. Ook wanneer de wagen koel is en in de schaduw staat.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Ah, je hebt dus niet de Gyeon droogdoek. Dus hele droogdoek-verhaal hoort niet in dit topic thuis. ;)

We hebben dus inderdaad dezelfde droogdoek. Vreemd dat jij er twee van nodig hebt. Misschien dat het inderdaad door het te warm wassen komt.

Jewel! Heb dus die, maar ook 2 kleine Silk Dryers. Zal eens proberen gewoon door te gaan met de DMCDT volgende keer.
 
Ik loop wel de wagens na met een open tuinslang zodat het meeste water reeds weg is :).

Dat is een tip die ik voor de eerste keer wou proberen maar toen was mijn slang - op maat geknipt voor minimale afstand naar HD - net te kort. : unamused: Ook zit er nog te weinig "coating" op (behalve wat Wetcoat) om de auto eigenlijk te "drogen met water".
 
8) Prep is een goede ontvetter, maar ik gebruik em ook enkel als last touch. Polijstresidu neem ik meestal af met IPA. Daarna neem ik meestal af met de Nanolex Ex omdat deze toch wat krachtiger is. Als laatste nog een keer met prep over de lak heen gaan. De geur van Prep lijkt voor mij net hetzelfde als C*rpro eraser. Enkel andere kleurstof naar mijn mening.

OK, goeie tip. Ja, die geur, kan bijna niet sterk spul zijn zo lekker. Maar misschien moet ik toch inderdaad een keer iets sterkers gebruiken eerst, en de Prep als afronding.

Ik heb de Syncro op mijn vrouw haar BMW 1-reeks aangebracht en vond dit nu ook niet de moeilijkste coating hoor; ookal is het een semi-professionele coating!
I don’t get all the fuss about it...
Ge moet gewoon ‘uw koppeke ‘ erbij houden en goed afnemen!

Misverstand: het ging meer over de standtijd, waarbij ONE voor een totale beginner goed genoeg is voor 1 jaar, en dan weer helemaal polijsten en weer in de ONE. Syncro gaat in principe iets langer mee/bevat iets meer SiO2 geloof ik? Misschien probeer ik die volgend jaar toch maar wel, wie weet.

En die rotzon, ja, die zou je eigenlijk af en toe moeten kunnen uitzetten. Zelfs nu in de kou, even de zon erdoor en voel dan maar even aan zo'n paneel... verbazend hoe snel dat gaat. Ik denk dat daarom mijn VIEW soms een beetje raar deed ("brokjes" bij het aanbrengen van de druppels)... Was toen volle zon voor een uurtje, en had er even niet bij stilgestaan... (schaam56)
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Ja, plus hoe minder je de auto aanraakt zonder "lubrication"... het gaat allemaal tellen na enkele maanden/jaren. Denk zelfs dat je op die manier goed kunt testen of je toplaag nog goed is: als je'm gewoon kunt droog maken met een open slang. Toch?
 
En dan kom je met één doekje natuurlijk makkelijk toe voor de restdruppels... Spraytje voor kleine details, FF doekje weer...

Sta je dus als een idioot 40 jaar lang met de HD af te spoelen... leer je pas daarna van "ow, hey". Nou ja, beter laat dan nooit. :blush:
 
  • Leuk
Reactions: Rednose en Nick1407
Ik mis nog de quick detail in jullie lijstje.
Ik gebruik dat sinds kort een ben er zeer over te spreken. Je moet er iets meer moeite voor doen om het echt streeploos aan te brengen, maar het blijft echt weken lang goed werken.
Contact loos wassen op de vakantie in zuid Frankrijk was een makkie en het droog rijden nog leuk ook
Ik moet wel zeggen dat mijn auto nog geen andere coating of behandeling heeft gehad dan de behandeling van toen ik hem kocht 15 maanden geleden.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Misschien een hele domme vraag, maar wat is het verschil tussen Cure en QuickDetail? Ik kan daadwerkelijk nergens iets vinden over wat ze van elkaar onderscheid.