• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Mohs Q2 kleien

Kristof S.

Detailing addict
14 apr 2010
117
65
Ik heb vorige week een laag Mohs aangebracht op mijn Audi. Aangezien hij gedurende de dag onder bomen geparkeerd staat, valt er boomsap op de wagen.
Na het wassen vandaag voel je op de lak nog puntjes, vermoedelijk van de boomsappen. Deze zijn dus niet weg te krijgen met een sopje.
Mag ik nu klei gebruiken op mijn Mohs, of gaat dit de laag aantasten?
 
als mhos een wax is wel ja, maar als je alleen het dak doet hoef je alleen het dak in de wax te zetten.
 
Ligt eraan hoe oud de laag is? Lijkt me dat kleien geen problemen geeft, maar dan moet de laag wel volledig uitgehard zijn...
 
Dat lijkt mij inderdaad ook. Maar ik denk dat je sowieso de laag aantast, maar hoe erg durf ik niet te zeggen.

Gyeon Mohs is trouwens een coating astrakoen, dus even opnieuw in de wax zetten gaat helaas niet op.
 
zover ik weet is het met de hedendaagse coatings zo, dat ze zelfs tot een redelijke mate bestand zijn tegen alkalische reinigers en alcohol (IPA, Super Degreaser en APC bijvoorbeeld dus).
Een beetje kleien zal de coating dan ook zo goed als niet aantasten DENK ik...
Wellicht weten de heren van CC opheldering te geven :)
 
Of is er misschien een andere optie om dat hardnekkig boomsap te verwijderen? Ik had eigenlijk gehoopt dat de boomsappen niet goed konden "hechten" aan de Mohslaag, waardoor ze er met een gewone wasbeurt zouden afgaan, maar dat lukt blijkbaar niet.
 
Ik zat eerder te denken aan een harsverwijderaar.
Mijn vermoeden is dat een keramische coating dat wel aan moet kunnen. Kleien is toch meer een 'mechanische' oplossing die -voor mijn gevoel- meer werk en meer slijtage oplevert voor je coatinglaag.
 
Ik weet niet hoe lang je de coating hebt laten uitharden voor je hem onder een boom hebt gezet?
Als er in de eerste 24 uur na aanbrengen al hars in is gekomen kan ik me voorstellen dat het er nu ingebakken zit
 
De uitharding was volgens mij voorbij, heb de auto op zaterdag behandeld, en is pas 24u later buitengekomen. Vanaf maandag werd hij onder bomen geparkeerd (parking werk)
 
Nabehandeld met cure?
https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Cure_1000ml_Q2M_Cure_1000_102682

Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat het uitharden van een coating zo'n 2 weken kan duren.
Cure zou de coating extra beschermen in de eerste 2 weken waarna de coating genoeg is uit gehard om de lak vervolgens te beschermen..

Op je vraag of je kunt kleien zonder je laag aan te tasten...denk dat dat sowieso gaat gebeuren, alleen icm cure in mindere mate..