• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon of Monello

BjörnVH

Detailing addict
23 sep 2016
16
60
30
Voor een aantal producten van Gyeon en Monello weet ik niet te kiezen op basis van prijs is Monello is betere keuze.
Maar qua werking weet ik niet als of deze wel beter is dan Gyeon of een ander merk.

Hier iemand ervaring met onderstaande producten en welke zijn de betere keuze, of is er een ander alternatief.

Type ProductOptie AOptie BPrijs A per LPrijs B per LVerschil
VelgenreinigerGyeon Q²M Iron 4000mlMonello Non-Ferro 5000ml € 23,00 € 17,00 € 6,00
DetailSprayGyeon Q²M QuickDetailer 1000mlMonello Perfetto Detailer Spray 1000ml € 18,99 € 15,99 € 3,00
VuilloswekersGyeon Q²M Foam 4000mlMonello Artico Magico Snow Foam 5000ml € 16,25 € 7,60 € 8,65


Alvast bedankt
 
Ik ken van allen alleen de Monello variant en ben over alle drie zeer tevreden. Maar daar heb je niks aan. ;)

Mijn advies zou in ieder geval zijn: als je een product nog niet kent, dan zou ik er nog geen grootverpakking van kopen. Als ik 2 producten zou willen vergelijken, dan zou ik persoonlijk eerst beide in een kleinere hoeveelheid bestellen en ze proberen en vergelijken.
 
Tja, wat is in dit geval ''de betere keus''...? ;) En waarom dan alleen deze twee merken vergelijken?

Velgenreiniger: Wil je een pure velgenreiniger of een product dat ook goed het ijzerstof aanpakt? Velgenreinigers zijn veelal wat minder vriendelijk, alternatieven zijn pH-neutrale producten.

Detailingspray: Een voorbeeld van een simpel, maar goede en veelzijdige detailspray is de Poorboys World - Spray&Wipe. Dan kost een litertje ook zo'n €16, maar deze leng je 1:1 aan met water.

Snowfoam: Artico magico is bevalt mij prima, maar persoonlijk kies ik bijv. voor de Apple Ifoam 5L omdat beide goed werken, maar ik van de Ifoam de helft minder product verbruik. (1:10 vs. 1:20 bij lichte vervuiling)

Zo ja, er is niet perse een ''beter''. :D
 
Ik denk dat bijna alle producten die op de webshop verkocht worden goede producten zijn. Dus beter is lastig te zeggen.
Wel heeft natuurlijk ieder zijn persoonlijke voorkeur. Ik heb veel producten door elkaar, maar wel wat meer van nanolex. Omdat ik dit een fijn product vind en er lekker mee kan werken.
Verder ben ik fan van de monello detailersspray en de non ferro, maar ik heb de gyeon producten hierin nog nooit gebruikt.

Ik moet wel zeggen (voor de foam) als je voor de helft van het geld 1 L meer krijgt, dan zal ik dat gewoon gaan proberen.
Of je koopt eerst kleinere verpakkingen om te kijken wat voor jou het beste werkt.
 
Gyeon iron zou ik niet kiezen. Stinkt echt vreselijk, zo erg dat ik het buitenhuis moet bewaren (en uit eindelijk bij de milieustraat heb ingeleverd). Ik gebruik veel van Gyeon behalve hun iron remover. Gebruik daarvoor Korrosol van bilt hamber werkt nog beter en is zelf goedkoper+stinkt niet! en is redelijk geurloos). Voor de rest ben ik erg tevreden met gyeon.
 
Beter is een naar woord vind ik. Is een Mercedes of BMw ‘beter’ dan een Opel of Ford. Beter is en blijft een persoonlijke kwestie en smaak. Op je vraag over de producten, de een vindt Gyeon fantastisch en de ander absoluut niet. Is erg moeilijk te zeggen. Daarop antwoordend mijn persoonlijke smaak. Perfetto is net zo goed als Quick Detailer. Artico Magico is erg wax vriendelijk, de Gyeon iets minder maar daardoor reinigt de Gyeon net iets beter. Non-Ferro of Iron maakt niet uit. Zelfde kwaliteiten.
 
Beter is een naar woord vind ik.

De producten moeten gewoon hun werk doen waarvoor ze aangekocht worden. Ieder heeft zijn eigen voorkeur, dat klopt.
bv. bij foam de Monello geeft goede schuim, maar is de reinigingskracht minder. Een foam word toch gekocht om ze veel als mogelijk vuil te verwijderen. Of vergis ik me? idem voor velgenreiniger
 
Wil je een velgenreiniger of een ijzerdeeltjes verwijderaar want daar zit verschil in waarbij non ferro een velg in veel gevallen prima schoon krijgt. Dat gezegd hebbende:
Ik heb veel ijzerverwijderaars gehad behalve de Gyeon maar non ferro is goedkoper en voldoet prima.
Als QD die geen beschermend laagje achterlaat vind ik Poor boys Spray&wipe een erg goed spulletje.
Gyeon foam hoor ik verschillende verhalen over maar Monello foam is prima spul en een stuk goedkoper.
 
Ben gewoon op zoek naar de beste producten. Andere merken zijn ook welkom.
En dat is dus héééél persoonlijk. ;)

Het is niet zo dat je bijv. Merk A - Flesje 2 moet hebben voor een specifiek automerk of model, of Merk B - Flesje 7 omdat je een zwarte lak hebt.


Een goede velgenreiniger? Tja, ik blijf bijv. Monello - NonFerro / Dodo Juice - Ferrous Dueller goed vinden. Dit zijn ijzerverwijderaars met als bonus een goede reinigende functie. Deze zijn duurder dan een normale velgenreiniger, maar dan wel weer veiliger. (Veiliger voor verschillende materialen, pH-neutraal en dus liever voor eventuele bescherming zoals een wheelwax)
Wanneer je de velgen goed schoonmaakt en er een vorm van bescherming op doet, zoals een wheelwax of spray-producten, dan zal vuil en remstof minder goed blijven plakken, is afspuiten en wat boenen met een sopje vaak al genoeg en kost het je ook geen product.

Een goede snowfoam? Tja, een foam hoort inderdaad zoveel mogelijk vuil los te weken alvorens je gaat afspuiten en handwassen. Maar er zal altijd een dun laagje vuil (traffic film) overblijven welke je met de handwas verwijderd. Of je überhaupt goed foam kunt creëren ligt aan meer factoren dan alleen ''welk spul schuimt goed''. Denk bijv. ook aan welke hogedrukreiniger je hebt, hardheid van je water, type foamlans, etc.
Een andere manier van voorwassen is een prewash-product in een sprayer/foamer. Dit soort producten zijn vaak sterker waardoor je iets beter reinigen, maar kunnen ook je bescherming aantasten.
Ik gebruikte zelf veelal Monello - Artico Magico, maar mijn voorkeur gaat uit naar Dodo Juice - Apple Ifoam omdat het misschien iets duurder is in aanschaf, maar je verbruikt vervolgens de helft minder. ;)

Een goede detailingspray? Tja, wat wil je er precies mee doen? Als je dingen gewoon wilt nalopen, zoals lak/glas/interieur/etc. zonder poespas zoals wax of andere toevoegingen, dan is Spray&Wipe erg veelzijdig. (Je kan er ook mee kleien) Deze is ook 1:1 te verdunnen met water en dus ook voordelig.
Wil je de auto nalopen en ook meteen een laagje bescherming o.i.d. aanbrengen? Dan kan je kijken naar detailingsprays met toevoegingen of spraywaxen/sealants. Een populaire keuze is bijv. Gyeon - Cure.


''Het Beste'' is dus eigenlijk niet voor te kouwen. ;) Ik zou je dus willen adviseren om middels de zoekfunctie op het forum te verdiepen in de verschillende producten en/of zelf kleinverpakkingen aanschaffen om dingen te proberen.

Alle producten in de webshop doen hun ding, dus iets verkeerds kopen wordt moeilijk.
 
bv. bij foam de Monello geeft goede schuim, maar is de reinigingskracht minder. Een foam word toch gekocht om ze veel als mogelijk vuil te verwijderen. Of vergis ik me? idem voor velgenreiniger

Daar vergis je je niet in maar door een sterkere reinigingskracht te maken ga je ook je lsp (wax, sealant, last step protection) aantasten.

Mij schiet een voorbeeld te binnen. Een 5 kg hamer is de beste hamer die er is maar als ik een paal in de grond wil slaan en daarna ook een spijkertje wil slaan dan is die hamer een beetje te groot. Foam is hetzelfde. Je kunt de 5 kg hamer foam kopen maar als je genoeg hebt aan een klein tikje foam dan is in dit geval Monello beter en niet Gyeon. Wil ik die paal van mijn auto slaan dan is de Gyeon 5 kg hamer beter....