• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Prep

Creftna

Detailing trainee
2 mrt 2017
34
30
35
Kortrijk (zuid-West-Vlaanderen)
Een vraag over Gyeon Prep.

Na het polijsten kan je het residu wegnemen met Gyeon Prep. Graag had ik dan een glaze 'black hole' machinaal aangebracht. Kan je daarna de 'Prep' opnieuw gebruiken alvorens wax aan te brengen? Of zou dit de glaze met licht vullende eigenschappen dan opnieuw wegnemen?

Mvg Jeroen
 
Na black hole is prep niet nodig en zal het misschien zelfs de black hole voor een deel weer verwijderen.
 
Daar snap ik het nut totaal niet van @Creftna.
Wetcoat breng je aan na het wassen, afspoelen op een natte wagen.
Dus eerst afdrogen, ontvetten met prep, nat spuiten, dan wetcoat, dan weer afspuiten en drogen lijkt mij meer moeite dan even een waxje smeren, waar je meer standtijd uit haalt.

Edit: ik las het verkeerd, je bedoelt na een wax (niet was)
Dat heeft ook weinig nut.
Gebruik wetcoat gewoon na een volgende wasbeurt. Zonder te ontvetten met prep
 
@Jacco89 het is niet zo dat de black hole gelijk verdwenen is als je de boel met prep afneemt hoor. Maar het is in elk geval niet bevorderlijk.
 
Haha... Heb net 5 liter binnen.. dan kan even vooruit..

Maar ja.. is een onmisbaar product in mijn bescheiden mening... Maar dan moet je het wel op het juiste moment gebruiken.. Bijvoorbeeld VOOR de black hole.

Ik ben benieuwd wat je van de black hole gaat vinden... Dan dat het op jouw auto best wel een maar waarde gaat hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Creftna
Hallo mede detailers.
Ik wil hiervoor geen nieuw topic aanmaken, dus kaap dit topic even.

Weet iemand of Gyeon prep geschikt is als ontvetter voor het spuiten van carrosseriedelen?

Ik ga dit weekend een aantal roestplekjes aanpakken op mijn auto. Weet iemand meer?
 
Oké duidelijk @EJ2NH503P.
Spuitbus op kleur en 2k blanke lak heb ik.

Ik ben nu van plan om dan siliconenverwijderaar en 1k primer van spraymax te nemen.
Of heb jij andere suggesties?

Tenminste, ik kan me iets herinneren dat jij verstand hebt van spuitwerk.