• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q² CanCoat, voorbereiding, applicatie en eerste twee wasbeurten.

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
"Waarom deze video?"
Omdat er veel vragen kwamen over Gyeon Q² CanCoat hoe je deze het beste kan voorbereiden en aanbrengen heb ik daar een video van gemaakt.
De video is opgenomen mijn GoPro Hero3 Black camera op 1080p. Bizar goede camera voor het formaat en daardoor duidelijk te zien hoe het allemaal gaat.

"Hoe de lak voorbereiden?"
Ondanks dat je CanCoat ook na het wassen aan kan brengen wordt het beste resultaat natuurlijk bereikt door de juiste voorbereiding.
Dat deed ik met de machine voor het polijstwerk. maar het kan ook gewoon met de hand met een paintcleaner (bv. Poorboy's Professional Polish of Mothers Step 1 cleaner).
Kwestie van wassen, kleien, polijsten/cleanen, ontvetten en aanbrengen.

"Is het echt zo makkelijk?"
Ja dat is het! Het mooie van CanCoat is dat het zeer makkelijk is aan te brengen. Sprayen op een doekje, verdelen en direct na wrijven met een schone doek. Klaar.
Breng Cure na een paar uur aan als het gaat regenen, bij mij bleef het de hele dag (en de dag erna) goed droog en heb ik gekozen om dat niet te doen.

"Wordt dit weer een duurtest?"
Helaas, deze keer niet. In de zomermaanden vind ik het belangrijk dat de lak er beter uitziet en dat houdt in dat ik gebruik ga maken van WetCoat, Cure of Bathe+ waar ik zeer benieuwd naar ben.
Dat maakt een duurtest direct al niet eerlijk. Komende winter ben ik wel weer het een en ander van plan voor de duurtest.
Bovendien maak ik ook niet veel kilometers en de duurtest laat ik aan iemand anders over :)


Heb je vragen? Drop ze dan in het topic en niet in mijn PM box dan hebben anderen er ook nog wat aan.


 
Zeer mooi en duidelijk filmpje,resultaat ziet er echt goed uit als je die beading bekijkt en sheeting bekijkt!Ik zou graag eens weten welk type van Nilfisk je daar gebruikt.Mijn Karcher heeft het opgegeven en ben op zoek naar een degelijke hogedrukreiniger.

Groeten
 
Super mooi filmpje! Wat een resultaat zeg! Heb je ook je ruiten ermee behandeld? Ze zien er ook zo waterafstotend uit. Als ik het aanbrengen van de cancoat zie is het naast gemakkelijk ook nog eens enorm zuinig in gebruik. Dit filmpje heeft mij overtuigd!
 
De nilfisk die je in het filmpje ziet is een Nilfisk E 145.2-10 x-tra. Heb hem zelf en kan hem aanbevelen!
De sheeting is toch zo overtuigend om hem volgend jaar zelf te gebruiken :)
En vette wagen! Stoerste leon tot nu toe :ja
Mooi filmpje ook!

alexxer;n395700 zei:
Super mooi filmpje! Wat een resultaat zeg! Heb je ook je ruiten ermee behandeld? Ze zien er ook zo waterafstotend uit. Als ik het aanbrengen van de cancoat zie is het naast gemakkelijk ook nog eens enorm zuinig in gebruik. Dit filmpje heeft mij overtuigd!

Op de ruiten is er, volgens mij, hoogstwaarschijnlijk Gyeon View aangebracht.
 
Nope, Nanolex Ultra :) Hoge druk reiniger is zoals Gaetan zegt, geweldig ding en erg blij mee. Bedankt voor de complimenten voor het filmpje en de auto!
 
Knap filmpje Dennis! Zonet de Cancoat ook maar besteld. Komend weekend eens werk maken ! Grtz Nico!
 
Kun je met cancoat ook een wax aftoppen, of is een Sonax Profiline Polymer Netshield daar beter geschikt voor?
Of misschien zijn ze daar allebij niet geschikt voor, omdat je ze eigenlijk op een schone lak moet aanbrengen.
 
Met een pure wax kan je het aftoppen maar de eigenschappen van die wax zullen altijd minder zijn dan de coating.
Je krijgt dus minder beading en sheeting dan je al hebt dus ik zie het nu niet zo tenzij je het leuk vindt om wax aan te brengen en de mindere eigenschappen niet erg vindt.

Netshield is niet geschikt en moet ook als eerste op de lak. Ik zou Cancoat nemen óf Netshield, niet beiden.
 
Misschien was mijn vraag wat onduidelijk, maar kun je met Cancoat ook een wax aftoppen?
Dus de Cancoat over een wax.
 
Zag ik nu een Window Waffle bij de Prep stap?

Moet ik een doek gebruiken bij het aanbrengen met korte vezels (bijv. Ultimate Wipe) of lange? of kan ik het best een suede doek gebruiken?
 
Dat is een Ultimate Wipe, geen Window Waffle.

CanCoat kan volgens mij over een wax maar verwacht niet de levensduur als dat je de lak goed voorbereidt zoals in het filmpje.
Kwestie van een keer proberen :)
 
Cure aanbrengen aan het eind van de dag. Zelf niet gedaan omdat het de dagen erna ook droog bleef maar het wordt geadviseerd op de bus.
Bathe+ lijkt mij de beste optie (en het makkelijkste).
 
Gisteravond nog even een dak en motorkap gedaan met Cancoat, aanbrengen en afnemen is kinderspel, alleen bij daglicht, buiten en op een lichte auto zie je bepaald niet waar je bent geweest, dus wel blijven opletten.
Ivm kans op regen heb ik hem wel vrij snel moeten toppen met Reload, wilde het risico niet nemen om het niet te doen.

Heb wel het idee dat er vrij veel product "verloren" gaat in de doek waarmee je aanbrengt, en dan had ik ook nog een laagpolige doek.
Kan het evt. op een foampad (ala netshield), of beter van niet?
 
Laatst zo'n klittenband klosje gekocht van 3M, zwarte CCS spotpad er op, gebruik ik nu met Netshield, werkt belachelijk zuinig!
Zal het de volgende keer ook eens proberen met Cancoat

31d8kOOCLwL._AA500_.jpg
 
Product maakt me ook steeds nieuwsgieriger ! Kan ik het wel zien als volwaardige beschermer ? Het is meer dan een spraysealant toch ?
 
Pracht resultaat, wat een diepe glans en wetlook.8-())
Heb ook een bus Cancoat hier staan, maar ga deze als winterbehandeling proberen ipv de bekende 845.
Heb ook een spuitbus van Innotec, spray shine polish.
Deze geeft ook zoveel glans, alleen totaal geen bescherming.
Na twee regenbuien is deze al bijna weg.