• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q² CanCoat, voorbereiding, applicatie en eerste twee wasbeurten.

Even off topic..maar zien jullie ook een engeltje in de wolken in de laatste foto aan de rechterkant? Viel zo ff snel op haha. Wel mooi resultaat met cancoat.
 
Net toch even met Carclean contact gezocht, omdat ik vanmiddag al aan de auto begin.
Deze adviseerde toch minimaal 4 uur er tussen.
Kon het ook nergens terug vinden op de bus, handleiding, website, forum.
 
Hele mooie en duidelijke how-to dit! Ben zeer zeker van plan dit spul ook eens aan te gaan schaffen, maar vroeg me eigenlijk af of het verstandig is om het nu met de winter aan te gaan brengen? Wat ik ook graag zou weten is; als ik nou de cancoat aan zou gaan brengen en ik heb er nog een laag wax opzitten,moet deze dan eraf gepolijst worden? En welke polish gebruik je in het filmpje voor het reinigen van de lak? Alvast bedankt!
 
in het begin is gesproken over PB polish. Denk dat je de wax laag moet strippen, anders zal de cancoat niet houden

edit: filmpje bekeken is Monello finale die als polish gebruikt is
 
Laatst bewerkt:
Nee helaas niet. Probeer bij twijfel altijd eerst op een onopvallende plaats te testen.
 
@Dibbuz: ik ben momenteel bezig met een projectje en zou deze willen afwerken met de cancoat. Nu heeft deze wagen hier en daar wat steenslag. Ik zou deze willen aanstippen met wat kleurlak op een tandenstoker. Doe ik dit best voor het finishen met polish of er na? Ik ben niet van plan om deze naderhand vlak te schuren... Enkel licht aanstippen.

Voor het aanbrengen van de nieuwe cancoat (zonder aerosol) heb ik een applicator en doekjes aangeschaft. Ook nog een stuk of 4 bald wipes en 4 Gyeon suède doekjes van 40 x 40.

Kan ik met de Suedes de coating afnemen en daarna met een bald wipe nawrijven?

Ik weet het wel; het is geen rocket science, maar ik zou het graag van de eerste maal goed doen...
 
@Nick1407 Het is net andersom. Je neemt de coating af met de baldwipe, vervolgens doe ik meestal met een 2de baldwipe nogeens nawrijven zodat ik zeker weet dat alles weg is. En als laatste stap nog een keer met de suede doek.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Dibbuz en Nick1407